شناسه خبر : 47722
یکشنبه 03 مرداد 1395 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدید اصحاب رسانه از قطعات مناسب سازی شده گلزار شهدا

بیش از 95 درصد خانواده شهدا و 100درصدی جامعه جانبازان نخاعی با طرح مناسب سازی قطعات 21 و 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) موافقند.

فاش نیوز - بیش از  95 درصد خانواده شهدا و  100درصدی جامعه جانبازان نخاعی با طرح مناسب سازی قطعات 21 و 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) موافقند.

درشماره پیشین گزارش «مناسب سازی مزار شهدا ضرورتی اجتناب ناپذیر» که گزارشی از بهسازی و مناسب سازی  قطعه24 گلزار شهدا بود و رضایتمندی تعداد زیادی از خانواده معظم شهدا و رضایتمندی کامل جانبازان را در پی داشت ما را بر آن داشت تا درخصوص روند زیباسازی و مناسب سازی قطعات 21 و 24 گلزار شهدا با مسوولان و متولیان امر گفت وگویی داشته باشیم.

به همین مناسبت در نشستی که صبح روز چهارشنبه در ساختمان مدیریت بهشت زهرا(س)  با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه ها برگزار شد حاضر شدیم و پای صحبت های مهندس اکبر توکلی ریاست محترم سازمان بهشت زهرا (ص) و همچنین  سعید خال، معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی این سازمان نشستیم.

در این نشست که پس از یک صبحانه کاری برگزار شد مهندس توکلی مدیر سازمان بهشت زهرا(س) که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و نیز ارادت خاصی به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری دارد و این را از کلکسیون هدایای بازنشده ای که خانواده شهدا به وی اهدا کرده اند و در گوشه ای از اطاق کارش قرار دارد می شود فهمید، به بیان خاطراتی از دوران طلایی دفاع مقدس پرداخت.

همچنین «سعید خال»، مدیر روابط عمومی سازمان بهشت زهرا در خصوص بهسازی گلزار شهدا گفت: در یک ماه اخیر در دو رسانه موج و شهدای ایران که مخاطب چندانی هم ندارند اخباری کذب مبنی بر ویران کردن بدن های مطهر شهدا و اینکه قطعات گلزار شهدا شخم زده شده منتشر شده بود که دل خانواده معظم شهدا و کسانی که ارادتی به این مکان مقدس دارند را آزرده کرد.

وی اظهار داشت: بنده در همین جا عنوان می کنم در پنج سال گذشته بنا به فرمان دکتر قالیباف اتفاقات اساسی در بهشت زهرا(س) و بخصوص در قطعات گلزار شهدا رخ داده است از جمله کف سازی قطعات شهدا، نصب برج های نوری،  نصب ایستگاه های صلواتی در کنار مزار شهدا، بازسازی مزار حضرت آیت الله طالقانی، بازسازی نماد لشگر محمد رسول الله(ص)، احداث میدان 30هزارشهید با اسامی آنان،  رفع مشکل تاریخی آب بهشت زهرا و همچنین گلزار شهدا، ایجاد  استراحتگاه مادران شهدا و...   اقدامات ارزشمندی است که  چشم پوشی از آن کاملاً بی انصافی است.

مدیر روابط عمومی سازمان همچنین متذکر شد: در داخل قطعات شهدا  شاهد وجود گودال ها و فرو رفتگی مزارها، شکستگی سنگ مزارها و ناهم سطح بودن مسیرهای بسیاری بودیم که تصمیم گرفته شد معابر مزار شهدا در جهت رفاه حال مردم و بخصوص تردد جانبازان بازسازی شود. از طرفی هم دستوراتی مبنی بر اینکه  هیچیک از سنگ مزارها دستکاری نشود و تنها خدمات عمرانی انجام شود صادر شد که پیرو این فرمان قطعه 21 گلزار شهدا با 3 استراتژی انجام شود: 1- تغییری در سنگ مزارها انجام نشود 2- حجله ها  و تابلوها جابجا نشود 3-سنگ نوشته ها  نیز جابجا نشود.  ذکر این مسئله ضروری است که این اقدامات  با گرفتن رضایت از تک تک خانواده ها انجام شده است که رضایتنامه آنها هم موجود است و تنها چندنفری هستند که رضایت ندادند که قبور آنان ترمیم نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار ما حفظ نام و  یاد و یادگارهای دفاع مقدس است و  ما تا آخرین قطره خونمان پای کار ایستاده ایم.

 در پایان نیز خبرنگاران از قطعات بهسازی شده 21 و 24 بازدید کردند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
من خیلی ارادتمند فاش نیوز و کارکنان و گزارشگرانش هستم اما خو چکار کنم یه سوال عین چی از دیروز تا حالا افتاده رو مخم ؟ ببخشید من قادر به درک این مطلب نیستم ؟! صبحانه کاری دیگه چه صیغه ایه بانوی زحمتکش ؟؟؟ رو مزار شهدا هم از این ....
الله اکبر !!
حالا راستشو بگید صبحانه کاری رو دورهمی خوردید یا نه .....؟؟؟
ظاهر تصاویر که اینو نشون می ده اما ما ظاهر بین نیستیم . منتظر جواب واقعی می مونیم .
گزارش خبریه مبسوطی بود. سپاسگزاریم از فاش نیوز و خبرنگارش.
ولی من نمیدونم حضور پدر شهید افشار در این جلسه رسانه ای برای چی هستش؟
کاش از حضور تعدادی از خانواده شهیدا و جانبازان دعوت می شد تادر این جلسه و بازدید از قطعات منور شهدا حضئر می یافتند.
من هم با مناسب سازی قبور شهدا موافقم
کدامین مناسب سازی دوست من الان دوسالی استکه آمدن مزارشهدای مشکان راتخریب کردن تابهتردرستش کننداماهمانی راهم که داشتیم ازدست دادیم چراچون الان مدتی استکه هرکس که به مزارشهدای مشکان می آیدنمیدانداسم شهداچیست وکدام قبرمال کدام شهیدعزیزاست چون همه قبرهارابهم زدن وهمین طورهم رهایش کردندچرا؟اگربنیادبودجه نداشت لازم نبودکه این کاررابکندواگرهم داشت چرااینچنین؟به امیدروزی که شهداراازیادنبریم که بنده فکرمیکنم نصبت به سالهاپیش کم رنگترشده دقیقامثل مارزمندگان و.......که27سال استکه کلابه فراموشی مطلق سپرده شده ایم و28سال استکه هیچ مسولی سراغی ازماسوختگان نکرده ونخواهندهم کرد/رزمنده داوطلب27ماه جنگ بدون یک دفترچه بیمه درمانی که برم دردخودم راکه ازجنگ بمن رسیده رادرمان کنم بقیه اش راهمرزمان وملت نجیب ایران بهترمیدانندچه میگویم............یاعلی مدد
کمی هم به فکر مناسب سازی زندگی چانبازان ایثارگران فکر کنید حتما باید بمیریم بعد بیایید سر قبرمان مناسب سازی کنید به چه دردم میخوره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi