شناسه خبر : 47758
شنبه 02 مرداد 1395 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اینجا رادیو مونت کارلو

چند ثانیه از آهنگ را در بی سیم گردان به گروهان پخش کردم و منتظر واکنش بچه های آن طرف خط ماندم.

فرستنده جعفری- امیدوارم شما از گزارش های دنیای مجازی من خوشتان آمده باشد. گرچه حکایت های دنیای واقعی من هم به همین اندازه جذاب و شنیدنی هستند. چند وقت پیش دو تا از سایت های دیگر لطف کردند و این مطالب را با نام خود فاش نیوز در سایت خود چاپ نمودند. خوشحالم که نقش کوچکی در نشر نام و یاد رزمندگان استانم دارم. شایسته است همین جا از مدیریت سایت و کارکنان خدومش تشکر نمایم که فرصت این امر را برای من فراهم کردند.

  اینک یکی دیگر از ماجراهای رزمنده دوست داشتنی و مهربان گردان جعفر طیار (ع)، یعنی جناب آقای "علی کوهگرد "را برایتان ارسال می کنم. او در نقل خاطرات جدیدش از کارهای عجیب و غریب گروه ( چحچول ها ) در منطقه تعریف کرده که خودش سرکرده آنها بود. لازم به ذکر است برادر مسعود عباباف همرزم برادر کوهگرد درباره ماهیت این گروه پر جنب و جوش چنین می گوید:

 《 چحچول ها گروه خفنی در جبهه بودند به سرکردگی برادر علی کوهگرد و چند نفر دیگر که همه کس و همه چیز را تحت قرق خود داشتند. وای به حال کسی که با آنها همکاری نمی کرد. باید فاتحه اش را می خواند. اسمی روی خودشان گذاشته بودند که من تا عمر دارم و دنیا دنیاست فراموش نمی کنم.》

جلسه سران چحچول های اهواز :حاج مسعود کربلا و یوسف الهی و علی کوهگرد. نفر وسطی برادر کوهگرد است .

 
  حالا برادر کوهگرد، رییس گروه چحچول ها خود یک چشمه از آن کاری های خنده دارش را در گروه هشت فصل عاشقی  رو کرده است. وقتی خاطره او به دست من رسید، فوری آن را برایتان ارسال کردم. اگر از خاطره اش خوشتان آمد برای سلامتی او و همه رزمندگان اسلام علی الخصوص اهوازی ها صلوات بفرستید.

***یادش بخیر.....

 زمستان سال 64 عملیات فاو به اتمام رسیده بود. به گروهان ما حفاظت از خط پدافندی روبروی پاسگاه البحار را محول کرده بودند. اکثر بچه های گروه چحچول گردان در خط حضور داشتند. چون بقیه بچه ها برای استراحت و تجدید قوا و بازسازی دوباره گردان به اهواز برگشته بودند.

 من یک رادیوی دو موج ناسیونال از فخرالدین حجازی توی مسجد فاو هدیه گرفته بودم. تنها تو سنگر فرماندهی گروهان نشسته بودم. عباباف بی سیم چی گردان هم توی خط حضور داشت. ساعت از دو شب گذشته بود. رادیو را روشن کردم. ناگهان مجری گفت: اینجا رادیو مونت کارلو. ترانه های درخواستی شما عزیزان...

 آن گاه یک آهنگ بسیار... غربی با ریتمی تند نواخته شد. یکهو فکری به ذهنم رسید. به خودم گفتم: بذار یه کم سر به سر عباباف بذارم. خوشحال شاسی بی سیم را گرفتم و چند ثانیه از آهنگ را در بی سیم گردان به گروهان پخش کردم و منتظر واکنش بچه های آن طرف خط ماندم. ناگهان عباباف سراسیمه با خط تلفن آمد روی خط ما و گفت:
-علی ! علی ! علی ! بیداری ؟
من بی خیال گفتم :
-ها. ولک چته ؟!
او از آن طرف با هیجان ادامه داد :
-عراقیا !عراقیا ! فک کنم کد بی سیم مارا کشف کردن سریع برین خونه شهید!

 از خنده به حالت ضعف افتاده بودم. این پیام یعنی کد بی سیم را عوض کن. منم فوری عوض کردم. ساعتی بعد دوباره همان کار را تکرار کردم. خلاصه این کار من چندین شب طول کشید. آنها هم در این چند شب مجبور بودند تمام کد بی سیم ها و دفترچه های خودشان را عوض کنند. تا اینکه بالاخره یک شب نمیدانم عباباف چگونه متوجه شیطنت من شد. وقتی فهمید کار من است فقط منو با تیر نزد. آخه مجبور شده بودند هر روز چندین کیلومتر سیم چک بکنند و  از لشکر کد جدید بگیرند!!!
یادش بخیر آن روزها ..........راوی: علی رضا کوهگرد

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
این برای سلامتی آقای کوهگرد و همرزمان خوزستانیش :اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اینم برای سلامتی مدیر سایت و کارکنان زحمتکش آن مخصوصا آقای مهندس که همه بچه با حالا رو از گوشه و کنار تو حسینیه فاش نیوز جمع کردن : اللهم صل علی محمد و آل محمد
یه صلواتم برای سلامتی مدیر گروه هشت فصل ! اللهم صل علی محمد و آل محمد
یه صلواتم برای سلامتی جناب جعفری که با حال و حوصله داره این مطالب رو تنظیم می کنه . اللهم صل علی محمد و آل محمد


..شیرین بود خاطره هات ولک...
اصلا خوب مطلبو نمی خونیدا ؟
بنده خدا ارسال کننده خاطره گفته اگه خوشتون اومد از خاطره صلوات بفرست .
اگه شیرین بود پس صلوات یادت رفت وووولک !
علی آقا دستت درد نکن , یاد عباباف عزیز و بی سیم چی های شجاع گردان در فاو بخیر.بیشتر مطلب از بچه های گد جعفر طیار بنویس,
با احترام - یکی از چحجولی های گردان
سلام.
خبری از اجرای ماده قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و ماده 87 قانون ششم توسعه بدهید.
جانبازان و ایثارگران وظیفه ارتش مشمول این قانون مدتهاست در برابر سختیها و مشقات درمان و معیشتشان زانو زده اند.
حکایتی است که روزی حضرت علی در گذر از کوچه ای در کوفه متوجه زنی می شود که ظرف آبی روی سر و مقداری گندم و هیزم را به سختی به خانه می برد و در این میان نیز دو کودک او به شدت گرسنه بوده و از مادر طلب غذا می کردند و بر پر و بال او می کوفتند.مادر نالان راه خانه را داشت که علی بر راه ایشان آمده و خواستند که کمکشان کنند که زن پذیرفت و در بین راه از زن شویش را پرسید که گفت که شویش در جنگی همراه سپاه علی کشته شده است و او بعد مرگ شویش بی کس ویاور شده و مشکلات زندگی بر او چیره گشته است. و ما بعد ...
تا بار را به منزل زن رسانید و گفت من نان را زود درست کنم که زن از او خواست که فقط نا درست کردن نان بچه ها را سرگرم نماید،علی بر آن کودک الاغ و شتر گشت و با خجالت و سرافکندگی می گفت سوار بر خر تان شوید و بر پشتش بکوبید که علی شرمسار شما و مادرتان است .... همسایگان از در باز حیاط که خانه را می نگریستند و مرد غریبه را علی شناختند و به بانوی خانه عرض کردند که ایشان خلیفه حضرت علی هستند و ما بعد....
سال گذشته در این ایام مشغول دستفروشی (فروش گوجه فرنگی در پشت وانت بار در مجاورت پارک پلیس شهرک پرواز تبریز بودم) و روزگارم سخت می گدشت که مامورین سد معبر شهرداری منطقه خودم و وانتم و 350 کیلو گوجه فرنگیم را توقیف کردند و بعد از یک ماه دوندگی و پرداخت جریمه و دادن تعهد محضری به رغم دریافت نامه مودت از امام جمعه تبریز و ذکر مصیبت جانبازی و ایثارگری و ناتوانی روحی و جسمی به نماینده علی ،اثری از نام و یاد علی نیافتم.
من جانباز وظیفه ارتش با 9 درصد شیمیایی از کمیسیون 120 آجا و هم چنین اعصاب و روان و شنوایی موضوع ماده 87 قانون ششم توسعه و با حکم اعمال قانون از سوی دیوان عدالت اداری در سال 86 به بنیاد شهید برای تحت پوشش قرار دادنم برابر نامه سازمان ایثارگران ارتش میباشم که متاسفانه تا کنون به جایی نرسیده ام.
من دیده بان خمپاره 81 و 82 میلیمتری در خط شرهانی -لشگر 21 حمزه -سال 66 بعد از عملیات نصر 3 بودم و در تک 21 تیر 67 نیز حضور داشتم. در سال 66 بر اثر موج گرفتگی و قظع عصب رادیال دست چپ مصدوم شدم و در بیمارستان دزفول 580 و بیمارستان 501 اعصاب تهران بستری شدم .
دچار عوارض پوستی ناشی از مصدومیت با گاز خردل و عروق ملتحمه چشم میباشم.مشکلات شنوایی و اعصاب و روان دارم که متاسفانه خانه خرابم کرده است.
ما هم با تویوتا بیشتر وقتا موجمون رو مونت کارلو بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi