شناسه خبر : 47783
دوشنبه 04 مرداد 1395 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیریت سلیقه ای بنیادکی درست می شود؟!

در حالی که تحویل داروهای تحویزیِ کلینیک فوق تخصصی درد بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به بیماران، در خودِ بیمارستان تحویل می شد و لااقل مراجعین و بیماران این بخش، غیر از درد جسمانی که گاه درک شدت آن از عهده کمتر مخلوقی برمی آید

محمدرضا عسکری (جانباز نخاعی)  - مدیریت نامتعادل و سلیقه ای بنیادشهید، دست از سر بهداشت و درمان بر نمی دارد!

در حالی که تحویل داروهای تحویزیِ کلینیک فوق تخصصی درد بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به بیماران، در خودِ بیمارستان تحویل می شد و لااقل مراجعین و بیماران این بخش، غیر از درد جسمانی که گاه درک شدت آن از عهده کمتر مخلوقی برمی آید، رنج دیگری را برای خود متصور نبودند، اما مدتی است که براثر سلیقه و دلایل ناآشکار، تحویل داروهای خاص کلینیک درد، به شرکتی خارج از بیمارستان سپرده شده است!

شاید اینگونه اقدامات برای یک مسئول چندان غیرعادی بنظر نیاید، اما وقتی نوعِ خاصِ بیماران و دردی که با آن دست به گریبانند و همینطور نوع نایاب داروهای خاص آنها را در نظر بگیریم، کاری عبث است که ناشی از سوء مدیریت در بهداشت و درمان بنیاد می تواند تلقی شود.

ضرب المثل معرف" گل بود به سبزه نیز آراسته شد" درست مصداق عملکرد ضعیف کنونی بنیادشهید و به ویژه در بخش بهداشت و درمان آن است. هنوز مشکلات عدیده جانبازان در نوبت قرارگرفتن برای بستری و جراحی در بیمارستان های تحت پوشش بنیاد حل نشده، هنوز بحث لوازم و تجهیزات مصرفی و ارتوبدی جانبازان درصد بالا بلاتکیف مانده، هنوز موضوع بستری نشدن جانبازان نخاعی در اتاق مشترک با جانبازان با دیگر افراد که با وضعیت نخاعی ها آشنایی و همخوانی ندارند برای برخی مسئولین جا نیفتاده، و هنوز مشکل بیمه و پوشش بیمه ایِ اقشار ایثارگر جامعه در کشمکش مدیریت سازمان های بیمه ای و بنیاد رفع نگردیده و... که ناگهان به نوعی، گزینه سوء مدیریت دیگری به لیست قبلی افزوده می شود!

جانبازانی که در بخش کلینیک درد بیمارستان خاتم دربه در دنبال درمان و تسکین آلام و درد خویشند، اینک باید دربه در دنبال داروهایی باشند که حتی نمونه مشابه آن نیز در داروخانه ها باسختی یافت می شود.

خوب است مدیران ارشد بهداشت و درمان بنیاد به ویژه شخص آقای دکتر عباسپور که در دلسوزی و خیر خواهی ایشان تردیدی نیست، با نگاهی ژرف، سهل و منطقی تر به موضوع بنگرند و از اتلاف وقت، انرژی، و افزایش درد جسمانی و به تبع آن، آلام روحی و روانی جانبازان جلوگیری نمایند.

در این مجال کوتاه و نوشتار مختصر، به ایشان و عوامل زحمتکش بهداشت و درمان توصیه می شود به مشکلات و معضلاتی که بارها و بارها تکرارشده و خواسته یا ناخواسته مغفول مانده، توجه نمایند تا از بروز و شدت بیماری و به دنبال آن نارضایتی در بین جانبازان - مخصوصانخاعی ها- جلوگیری نمایند و اهتمام ویژه  خود را صرف رفع بروکراسی و سهل الوصول ترِکردن ارائه خدمات به جامعه هدف نمایند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi