شناسه خبر : 47794
شنبه 02 مرداد 1395 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چگونه ازماده24قانون جامع بهره بریم؟

رسول رضایی نسب- من جانباز 70% اصفهانی هستم. درمورد ماده24 قانون جامع ایثارگران سوالی دارم.

 خانم من 23 سال است شاغل رسمی دانشگاه اصفهان است و تقاضای استفاده از ماده را دارد، اما دو سه سالی است که آقایان بنیاد با وعده پوچ و توخالی تامین بارمالی و نوشتن آیین نامه و هماهنگی با صندوق های بازنشستگی و غیره ما را معطل و بلاتکلیف گذاشته اند و گویا کسی هم به فکر حل و فصل موضوع نیست.

 از آنجایی که همسر من یک کلیه اش را بر اثر بیماری ازدست داد و کلیه دیگر هم وضعش خوب نیست و نارسایی دارد و حداکثر 20% کارکرد دارد و اخیرا" هم دو عمل جراحی سخت در ناحیه روده ای داشته که به شدت توان و قوای او را ازبین برده و هم اینک در سومین ماه گذراندن استراحت پزشکی کامل است.

چطور میتوانیم به صورت موردی بر مبنای ضرورت های موجود که عرض شد از مفاد این ماده و با پنج سال ارفاقی بازنشستگی پیش از موعد را عملی اش کنیم؟ چون آن طور که از شواهد و قرائن پیداست بنیاد و سایر سازمان های ذیربط با بهانه تراشی نمی خواهند کار موثری برای ما بکنند.

 اگر این آقایان مسئول قدری به خود زحمت می دادند و آماری از متقاضیان بهره مندی از مفاد این ماده می گرفتند، بی شک متوجه می شدند که آنقدر تعداد خواهان و واجدین شرایطش محدود و ناچیز است که لازم نبود اینهمه مدت اجرای ماده را معطل کارها و وعده های بی سرانجام نگه دارند و اساسا" فشار و یا بار مالی تحمیل نمی کند.

 از باب نمونه در کل استان ما ظرف همین دو سه سال معطلی فقط دو سه نفر به بنیاد مراجعه و آن هم احتمالا شرایط داشته اند که یکی از آنها خانم من بوده است یا در دانشگاه اصفهان تنها و تنها همسر اینجانب متقاضی بوده که بخش اداری آنجا نیز موافقت داشته و همکاری داشته است، پس تعدادنفرات به خصوص همسران جانبازان 70%بسیاربسیاراندکند، شما بفرمایید اینجانب چه کنم تا این ماده در مورد همسرم اقدام شود؟


 حتی گفتم حاضرم بخشی از کسورات قانونی سنوات به اصطلاح ارفاقی را خود به عهده بگیرم،شما راهنمایی کنید چه بکنیم؟ و یا اصلا" بخش اول این ماده که به جانبازان بیش از 50% اشاره کرده نیاز به بخشنامه و اجرایی دارد،و متن واضح و شفاف نگفته است؟ یا باتوجه به واجدین و خواهان های اندک این ماده چرا بنیاد و سایرین نمیتوانند از منابع خود آن هم به ضرورت و موردی و الویتی و مرحله ایی در رابطه با ما اقدام کنند تا پس از گشایش اعتبار، دیون را تبادل کنند، قوانین و بخشنامه های اجرایی بازنشستگی چه عادی و ارفاقی یک محاسبات عجیب و غریب و غیر معمولی که ندارند و همه ادارات دولت و صندوق ها به صورت روتین و روزمره دارند انجامش می دهند، چرا بنیاد آمار و ارقام این طیف از متقاضیان را غلو آمیز و تخیلی ارائه داده است تا تصمیم گیران و صندوق ها از تامین مالی اش بترسند و همه حتی بعضا" نمایندگان مجلس که می توانستند اصلاحش کنند پا پس بکشند؟ لطفا شما مرا در این رفع این مشکل یاری کنید، بسیار سپاسگزارم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
همرزمان نازنین و مظلوم واقع شده سلام.
قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی با صراحت سریع و صریح و بدون هیچ شبهه ای اعلام داشته جانبازان به دلیل مشکلات جسمی و روحی و نقصانهای بدنی همانند معلولین با محدودیت حرکتی جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب شده و با داشتن سنوات 20سال شرایط بازنشستگی را داشته و پاداش 30سال را می توانند دریافت کنند .با کمال تاسف دارای 28سال سابقه کار رسمی هستم و به دلیل شدت ضایعات جبهه و جنگ تقاضای بازنشستگی و استفاده از قانون مشاغل سخت کرده ام و می گویند واجد شرایط این قانون نیستید. اخیرا هم قانونی مقرر شده وضع شود که پاداش پایان سال را از 2 سال به 5سال محاسبه کنند یعنی میانگین حقوق پاداش بازنشستگی از 2 را به 5 سال تغییر دهند حال آنکه قانون در مورد جانبازان مصوبه مجلس داریم که جانبازان با آخرین حقوق و مزایا بازنشسته می شوند ولی دستگاههای اجرایی اصلا توجهی به قانون قانون ندارند و هیچ دستگاهی زیار بار نمیرود.
ضمن تشکرازنظر شماایثارگرعزیز،ازمسئولین و کارشناسان سایت فاش درخواست ارائه راه حل را داشتم،یعنی اینکه با توجه به تجربه ایی که دارید کمکم کنید تابا استفاده ازآن راه حل ها و راهنماییهای شما ،بتوانم اجرا و اقدام این ماده 24قانون جامع را درحق همسرم پیگیری کنم . ممنون
سلام بر جانباز دلیر جناب آقای رضایی نسب
چند راه پیشنهاد میکنم موازی پیش ببرید:
1- مراجعه به دفتر مشاوراستاندار و مسئول هماهنگي امور ايثارگران استانداری اصفهان، جناب آقای ابراهيم يزدي
2-مراجعه به شخص سردار کریمی رییس بنیاد استان اصفهان در روز های دوشنبه در خیابان شمس آبادی
3-تماس با شماره 111 مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و اخذ شماره پیگیری و پیگیری توسط سایت www.saamad.ir
4- ارسال نامه کتبی به دفتر مقام معظم رهبری با توجه به نکات ذیل:


-لطفا از نشانی زیر استفاده نمایید.
صندوق پستی معاونت ارتباطات مردمی دفتر رهبری: ۱۵۵۵ - ۱۳۱۸۵

-نامه شامل آدرس پستی فرستنده و تلفن جهت تماس های احتمالی بعدی باشد

-در صورت داشتن آدرس اینترنتی آن را ذکر نمایید

-حتی المقدرو نامه را در برگه های A۴ تایپ نمایید
با سلام خدمت دوست عزیز

با توجه به اطلاعات قبلی خودم و با پوزش از شما فکر میکنم مسیر را اشتباه رفته اید.

چنانچه همسر محترم شما کارمند رسمی دانشگاه اصفهان (وزارت علوم) و تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند ابتدا به این صندوق مراجعه و ضوابط را از آنها جویا شوید. در ماده 24 برای زیر 50 درصد به آیین نامه اشاره کرده است.پس از جلب موافقت بازنشستگی کشوری باید به مدیریت دانشگاه اصفهان مراجعه کنید. طبق مقررات فعلی احتمالا دانشگاه بتواند مابه التفاوت حق بیمه کارمند و دستگاه را پرداخت کند. چنانچه از ذانشگاه نتیجه نگرفتید به وزارت علوم مراجعه کنید. گر چه قوانین مصوب مجلس نیازی به تصویب در هیات امنا را ندارند اما چنانچه در هیات امنا بندی در این رابطه تصویب شود ( سوابقش موجود است) دانشگاه بدون هیچ مشکلی باید نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کند . البته 5 سال ارفاقی تصویب شده است و مصوبات هیات امنا هم کمی زمان بر است. اگر سوال دیگری داشتید پیغام بگذارید.

ارادتمند شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi