شناسه خبر : 47796
شنبه 02 مرداد 1395 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط تردد جانبازان در خوزستان مناسب نیست

استاندار خوزستان با اشاره به کمبود امکانات ویژه معلولان و جانبازان در شهرهای استان گفت: در اهواز هیچ تسهیلاتی برای معلولان وجود ندارد و شرایط برای تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان که امروز (2 مردادماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم این مرکز بتواند تا حدودی از دردهای این جانبازان کم کند و شرایط زیست بهتر را برای استراحت و درمان آنها فراهم سازد.
 
وی افزود: تلاش بر این است که پروژه های ویژه جانبازان افزایش یابد و سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
 
شریعتی با اشاره کمبود امکانات ویژه جانبازان و معلولان در خوزستان تصریح کرد: امکانات چندانی در استان خوزستان در این خصوص وجود ندارد، البته امکانات موجود، امکانات خوبی است. از سوی دیگر تاکید بر کیفیت کار است و تاکید شده که این امکانات و مراکز با میزان کیفی بالا ساخته شود تا در آینده نزدیک شاهد خرابی آن نباشیم. همیشه تاکید بر کیفیت پروژه‌ها است و به ویژه در خصوص جانبازان این تاکید بیشتر است.
 
وی عنوان کرد: موجب تاسف است که دم از جانبازان و رسیدگی به آنها می‌زنیم ولی در  عمل هیچ کاری انجام نمی‌شود در حالی که در کشورهای پیشرفته، محل تردد و محل سوار شدن به اتوبوس‌های شهری برای معلولان مشخص است و تمام امکانات برای آنها فراهم است.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: در این کشورها محل مشخصی برای پارکینگ معلولان و جانبازان در نظر گرفته می‌شود و حتی در صورت شلوغی و ترافیک کسی از آن استفاده نمی‌کند و حق توقف ندارد ولی متاسفانه ما هیچ کدام از این امکانات را در اهواز و دیگر شهرهای استان نداریم. در اهواز هیچ تسهیلاتی برای معلولان وجود ندارد و شرایط برای تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست.
 
وی ادامه داد: این نبود امکانات، تبعات خاص خود را دارد و موجب می‌شود که جانبازان و معلولان از رفت و آمد در شهر خودداری کنند زیرا خطرات آن بسیار زیاد است و اگر در منزل بمانند نیز تبعات خاص خود را دارد. بابت این موضوع، دینی بر گردن ما است  و به ویژه از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود که دقیق‌تر و عاجل در این خصوص اقدام کنند.
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi