شناسه خبر : 47805
شنبه 02 مرداد 1395 , 14:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر پنج متر، یک شهید

شش فرزند، هرشش فاقدمسکن، فاقدخودرو، متاهل، دانشجودار ، فاقدشغل، فاقد منبع درآمد و... درحالیکه ولی نعمتان انقلاب نام دارند!

رضا امیری فارسانی - درود به محضـر مقدس شهداء و امام شهـدا، هر زمـانی که گوش ها شنوا نبودند، دل ها سوزشی نداشتند، افڪار انحصاری شدند، همان روز بــاید ترسید از عواقب غیرمنتظره. یک روزی ۱۵ساله بودم و همگــی میدانند سن ۱۵سالگی ابتدای ورودبه هفت سال سوم زندگی ست و این هفت سال هفت سال رشد، نمو، بلوغ، شعور، و از همه مهمتر هفت سال مطرح کردن خود در اجتماع است. آن روزها جنگ بود و جنگ ارمغانی بجز خرابی،ویرانی،کشت وکشتار،و سرگردانی چیزی به همراه ندارد، اما در سرزمین ما اینگونه نبود و من که درحال رشد و درک مساُئل بودم، می دیدم که بدون فراخوان هم مردمان کشورم خود را سهیم می دانند و این یک مهم بود که چگونه انسانی با دید باز دور از هرگونه جبری و به دور از هرخواهشی به سمت مرگ شتابان است.

 در کوچه ای که ما زندگی می کنیم معروف است به قلعه ملاعباس که اطلاعاتی از این ملای زمانه در دست نداریم ولی امروز همان کوچه شده کوی شاهد و این تغییرنام، تنها دلیلش شهدایی است که تقدیم انقلاب کرده، ازابتدای کوچه ما تا انتهایش بکصد متر نمی شود ولی در تقدیم سهمش به انقلاب این شهدا را در کارنامه خویش دارد.

 شهید شیخ علی سلیمانی، شهیدهیبت الله باستان، شهیدعباس اکبریان، شهیدجعفر قائدامینی، شهیداسفندیار مالکی، شهید داریوش مالکی، شهیدقربانعلی داودی، شهید راه خدا امیری، شهیدعلی محمدامیری، شهیدیوسف امیری، شهیدعلی ضامن ایاسه، شهیدجهانبخش همتی، شهیدحسین کارگر، جانباز آزاده عباس، رزمنده عبدالرضا نظری، رزمنده هدایت نادری، رزمنده علی اکبریان، رزمنده محمداکبریان، جانباز رضا امیری فارسانی، جانباز علی برپاه،که همین کوچه کوچک بالغ بر بیست شهید و جانبازتقدیم انقلاب کرده، یعنی هر ۵متری تقدیم یک نفر، اما وضعیتشان چیست؟ چگونه زندگی کرده اند؟ در چه رتبه ای در بعد زندگی و حاشیه های زندگی بوده اند؟

 این دیگر نیاز به بررسی موشکافانه ای دارد که وظیفه من نیست بیان مطلب ولی همین را بس بگویم که این شهدا و جانبازان همگی با هم بوده اند و در یک کوی در مجاورت هم زندگی می کردند، و برای ایستادن ما و اقتدار کشور افتادن ولی در نهایت تاسف به هر کدام از این خانواده ها سری بزنی، بانوعی مشکل روبرو هستند. پیشکسوت این شهدای راه خدا، امیری است که اولین اعزامش به جنگ مهر۵۹ است و پاسدار مجوزداری بوده که اجازه حمل سلاح را نیز در همه مراحل زندگی داشته و من هرچه تلاش نمودم که این کارت را برای فاش نیوز ارسال کنم، باتعدادی عکس موفق نشدم یعنی راهش را بلدنبودم.

امروز بیایید وضعیت فرزندان این شهید را ببینید، ببینید پسرانش کجایند، دخترانش چه می کنند و برای امرار معاش زندگیشان و تامین هزینه ها به چه طریقی عمل می نمایند؟ شش فرزند، هرشش فاقدمسکن، فاقدخودرو، متاهل، دانشجودار ‌، فاقدشغل، فاقد منبع درآمد، درحالیکه ولی نعمتان انقلاب نام دارند ولی برای کوچکترین نعمت ها گیروگرفتارند! راستی چه کسی باید جوابگو باشد. یک بار در همین سایت نوشتم که الان ساعت سه بامداد است و من فرزند فلانی،جانباز فلان از درد دندان هایم نشستم تو ایوان خانه و قویترین مسکن ها را که بیمارستان به بیماران لاعلاج می دهد مصرف کرده و درد امان مـرا بریده که فردایش بی دردی مرفه که معلوم بود، از پری شکم و سیری و تامینی لازم برخوردار بود زیر مطلب من کامنت گذاشت که این آقا تبلیغ فلان دارو را می کند و کارش معقول نیست که چقدر زجرکشیدیم.

بماند علی ایحال من نمیدانم که چرا اینطور شد. فقط تنها چیزی که به ذهنم میرسد، بعد از اتمام جنگ نباید از صحنه خارج می شدم بالاخره اگرمانده بودم حتما درجه دار میشدم، ترفیع می گرفتم، درشهرکی که بنام شهرک سپاه است و زمین هایش امروز متری ۵۰۰۰/۰۰۰ ملیون تومان است خانه داشتم. خودروهم که بامعرفی نامه و کسر از حقوقم بهم می دادند. پس مقصرخودم بودم که نایستادم، اما اینجایک سئوال هم هست یعنی من اسرائیلی بودم؟ از اروپا آمده بودم که یک بار آقایان به ذهن مبارکشان خطور نکرد که بگویند راستی یکی بود وقتی پدرش شهید شد و آوردن خاکش کردند، برای شب هفتش نایستاد و برگشت جبهه؟ بگذار برویم و یک پرس وجویی بکنیم که آیا مرده؟ آیا زنده است؟ آیا نیازمند است؟ آیا مرفه است؟ چطوری بود که همگان برای خودشان همه چیز خواستند.

ولی من روزی که ازدواج کردم آیا بنیاد و مسئولینش نباید می گفتند که ایشان فرزندشهید ماست. ایشان رزمنده بوده بگذارید برویم و یک قابلمه ناقابل آلمینیومی برایش ببریم. آیا ما پرونده ای نداشتیم؟ آیا ولی نعمتان را اینگونه تکریم می کنند؟ آیا همین امروز که روز جمعه است و من توان ندارم خانواده ام را در شهرستانی که بالغ بر۵۰۰۰ نفر مسافر به خاطر آب و هوایش و مراکز تفریحی اش هجوم آورده اند تا چشمه دیمه یا پیر غار یا یک پارک تفریحی ببرم. این برای دولتم ومسئولینش که باید مرا حمایت می کردند درد نیست.

   آیا از سال ۹۲و قبلش که من بالغ بر۵۰مکاتبه باسایت فاش نیوز و شهیدخبر و بنیادشهید نموده ام و این مراکز در جهت حل مشکلات من کوچکترین قدمی هم برنداشته اند، این یک امر طبیعی است. آیا همدردان من، رزمندگانی که روزی برای دادن جان آمده بودند امروز قادر نیستند که ندای مرا به سمع مسئول مربوطه برسانند. آیا سایت محترم نمیتواند صدای خسته و درمانده ما را به سمع مبارک حضرت آقا برساند. آیا به نظر میرسد که برادر محسن رضایی هنوز همان آقا محسن دهه شصت است.

  آیا اگر این مسئولین درجهت رفع مشکلات من وامثال من قدمی بردارند اتفاق ناخوشایندی رخ خواهد داد؟ آیا اگر بجای این حرف ها تمجید بیخودی بکنم و این مسئول و آن مسئول را بالا ببرم دروغ بگویم. و بعد برای تامین نیازهایم دست به هرکاری بزنم بهتر است؟ آیا اگر خدایی ناکرده من جانباز، فرزند شهید هم دست به هرکاری بزنم، شئونات مرا خراب نکرده ام؟ یا باید حقایق را بگویم که من برای این سرزمین اینگونه شدم. و این قانون وظیفه دارد به من رسیدگی کنند،

قضاوت باشما و مسئولین سایت و هرکسی که به نوعی قلمی در دست دارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
لعنت خدابرتمام کسانیکه درحق دلاوران وزحمت کشیدگان دفاع ازکشورمیهن اسلامی ظلم کردند.باد.
بایدبررسی شود یکی درتهذان امکانات دادن آن دیگزی درروستا باید دیه هرکس داده وامکانات بروز حساب شود وقشر ازکازافتاده فاقدشغل حمایت شود سفره باخون شهید چه مدعیانی البته عمر ما از50گذشته وناقوس مرگ بصذا بقول دوستی صدای کلنگ قبر وبافت کفن بگوش میرسد
حق باشمابودکه فرمودیدبعضی ازدوستان هرجاصرف داشته باشه کامنت میگذارند.یابوی پول میاد!!!
فیلا نظری ندارم،،،
شماکجانظرداشتی که اینجانظری داشته باشی
اصلاشمافهمیدی این برادرسینه سوخته چی فرمودندشمامیشناسی ایشون راآیامیدانی آبان 61خودش پیکرمطهرپدرش راآوردآیامیدانی اونروزهاکه خیلیهامیگشتن وسوراخ سمبه هاراپیدامیکردندهمین آقاباپانزده سال سن مادروخواهرهایش راتنهامیگذاشت ومیرفت ازناموس من وشماحفاظت میکرد. جناب آقای امیریان فارسانی برادربزرکوارم من وخانواده ام شرمنده شما هستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi