شناسه خبر : 47810
شنبه 02 مرداد 1395 , 14:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل از کار افتادگی جزئی به کلی

س - سلام وقت بخیر خدا قوت، برای تبدیل وضعیت از کار افتادگی جزئی به کلی برای جانبازی که از طریق ناجا حقوق وظیفه می گیرد  از چه طریقی باید اقدام کند؟ ممنون و متشکر از پاسخگوئیتان. درضمن مگر کسیکه مشمول بند ب ماده 128  با میزان صدمات 85 درصدشده  و درکمسیون  ماده 140 هم منطبق با بند ب ماده 128 ناظر بر بند الف ماده 127 قانون استخدام ناجا  شناخته شده از کار افتاده کلی محسوب نمی شود؟
ج – با عنایت به اینکه قانون استخدام نیروی انتظامی بعد از تصویب قانون حالت اشتغال به تصویب مجلس رسیده است لذا این قانون با مقررات قانون حالت اشتغال هماهنگ شده است . در قانون نیروی انتظامی بند ج از طبقه بندی آسیب دیدگی حذف شده و هر دو وضعیت وظیفه و حالت اشتغال در بند ب  به شرح زیر  گنجانده شده و تشخیص آن هم  برابر تبصره یک ماده 128 به شورای عالی پزشکی سپرده شده است . باید با دقت در نظریه اعلامی شورای عالی پزشکی بررسی نمایید شما را جزو کدام مورد قرار داده اند. ضمنا" تجدید نظر در رای صادره از صلاحیتهای شورای پزشکی است که می توانید از طریق ایثارگران نیرو اقدام کنید .
ب - کارکنانی که خسارت وارده بر عضو یا اعضاء آنان و یا میزان کارائی از دست‌رفته ایشان درحدی باشد که امکان ادامه خدمت را از آنان سلب نماید و یا بیش از یک‌سال به سبب معالجه منفک از خدمت باشند حسب موردبازنشسته، موظف و یا مشمول‌قانون حالت اشتغال می‌گردند.
‌تبصره 1 - تطبیق وضعیت کارکنان با این ماده از نظر پزشکی بر عهده شورایعالی‌پزشکی برابر دستورالعمل مربوطه می‌باشد.

 

 

س - باسلام وخسته نباشید خدمت شما  من جانباز 20درصد هستم قبل از عید حقوقی که سپاه به من میدادن حدود 730هزارتومان بود ولی ازدوماه قبل از عید 400تومان دارن میدن ضمنا هرسال عیدی هم میدادن ولی امسال ندادن می خواستم بدونم که حقوقمون درست میشه یانه ؟واگردرست میشه کی میخوان بدن ؟
ج- مقنن در وضع قوانین جدید پرداختی رزمندگان معسر با آزاداگان و جانبازان را جدا نموده است . شما چون جانباز هستید سعی کنید از تبصره 30قانون بودجه سال 95 که  دولت مکلف شده  از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند،‌استفاده کنید.

 

 

س - باعرض سلام مجدد تامین اجتماعی مبلغی را به عنوان 2درصد ماده 89از مستمری بگیران کسر می کند، که این کسورات شامل جانبازان بازنشسته نیز می شود، آیا قانونی است یا نه؟
ج- با عنایت به قوانین و مقررات خاص درمان جانبازان و افراد تحت تکفل آنان  که صد در صد هزینه درمان را بر عهده دولت گذاشته است ،‌این اقدام سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است . شما می توانید از طریق کمیسیون ماده 16 طرح شکایت کرده و موضع را پیگیری کنید. البته قبل از طرح شکایت با معاونت بهداشت و درمان بنیاد جهت پیگیری اداری  موضوع هماهنگ  شوید.

اینستاگرام
با سلام و عرض ادب و احترام..بنده درماموریت جلب و دستگیری سارقی با۴تا سابقه کیفری دچار سانحه شده که رباط صلیبی و مینسکم دچار پارگی شدکه عمل جراحی کردم وناجازحمت کشیدبنده رامعلول خدمتی کردوبعداعتراض زدم درکمسیون ۱۴۱هم معلول نظر دادن که استناد به قانون ۱۲۷استخدامی ناجاکرده که اصلاقانون مذکوردررابطه با شهادت وماده۱۲۸مربوط به جانبازی ودرماده ۱۲۷اشاره کرده که اگرفردسانحه دیده یک یاچندعضوخودشو ازدست بده و تا۱سال کارایی شوکامل بدست نیاره جانباز..میتونیدبی زحمت کمک ‌کنید چی کارکنم تشکر
با سلام به بنده در کمسیون ماده ۱۴۰ رای جانبازی دادن .بعد برای تعیین درصد غرامت مدارک به تهران فرستادم شواری پزشکی رای داده بدون محدودیت خدمت کند .این رای تاثیری بر کمسیون ماده ۱۴۰ دارد یا خیر؟ من در کمسیون ماده ۱۴۰ بند الف برام تعیین کردن .تشکر میکنم اگه راهنمایی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi