شناسه خبر : 47871
دوشنبه 04 مرداد 1395 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«میان این روزها ایستاده ام» روایت می‌شود

"میان این روزها ایستاده ام" روایتی مستند گونه از داوود میقانی یکی از آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی است که فرهاد درودگر در اولین مستند بلند خود آن را به تصویر کشیده است.

“میان این روزها ایستاده ام” روایتی مستند گونه از داوود میقانی یکی از آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی است که فرهاد درودگر در اولین مستند بلند خود آن را به تصویر کشیده است.

داوود میقانی در سال ۱۳۶۱ و در بیست ویک سالگی اسیر میشود. او که در اردوگاه بعثی دوران اسارت را میگذراند بر این باور است که شاید روزی مجبور باشد برای آزادی رودررو با دشمن بعثی مبارزه کند. او بسرعت و مخفیانه شروع به فراگیری رشته جودو می نماید و همزمان اسرای دیگر را نیز آموزش می دهد.

داوود میقانی بعد از آزادی جودو را به صورت حرفه ای ادامه میدهد تا جایی که کشور عراق او را به عنوان سرمربی تیم ملی جودو دعوت می کند. این مساله چالش بزرگی برای این آزاده است.

فرهاد درودگر که از چهارسال پیش ساخت این مستند بلند را آغاز کرده است در کارنامه خود قصه قاصدک، همرنگ گلهای آفتابگردان،نواهای بی تکرار، بوی خاک و جام در آفساید را دارد.

آخرین اثر او که یک مستند بلند است بیانگر تلاش ها و مجاهدت های انسان هایی است که از اسارت پلی برای آزادی بزرگ ساختند.قصه مردان بی ادعای هشت سال دفاع مقدس.

وی در مورد ساخت این مستند می گوید: حاج داوود سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ به جبهه می رود و در کنار حاج احمد متوسلیان در منطقه مریوان می جنگد.او که با مردان بزرگی چون شهید بروجردی همرزم بوده است در زمان اسارت اصول اولیه رشته ورزشی جودو را علیرغم شکنجه های بعثیان آموزش می بیند پس از آزادی دوره های مربیگری را بطور رسمی ادامه می دهد.

میقانی قریب به شش سال سرمربی تیم ملی جودو کشور یمن بوده و افتخارات زیادی را با این تیم کسب نموده است. سرمربیگری تیم ملی عراق و مشاور فنی کمیته آموزش جودو آسیا از دیگر عناوین کارنامه اوست.

فرهاد درودگر اولین مستند بلند خود را در حالی به تهیه کنندگی علی محمد ذوالفقاری تهیه می کند که ابوالفضل جلیلی را به عنوان مشاور در کنار خود دارد.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده: باقر سروش. صدابردار: امیر صالحی. تصویربردار: بهروز بادروج. تدوین: رویا پاشاکی. دستیار و برنامه ریز: نجمه گودرزی . مشاور امور رسانه ای: احمد افروز.

مستند بلند” میان این روزها ایستاده ام” با خاطرات شنیدنی داوود میقانی آخرین مراحل تولید را طی می کند و بزودی در جشنواره های داخلی اکران خواهد شد.

منبع: شهیدخبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi