شناسه خبر : 47872
دوشنبه 04 مرداد 1395 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی‌نامه داستانی 2 شهید زن

روایت فتح زندگی‌نامه داستانی شهیدان طیبه واعظی دهنوی و فاطمه جعفریان به قلم فریبا انیسی را منتشر کرد.

کتاب «عبور از گذرگاه» شامل زندگی‌نامه داستانی شهیدان طیبه واعظی دهنوی و فاطمه جعفریان منتشر شد. شهید طیبه واعظی به عنوان شهید شاخص بسیج در سال 94 شناخته شده است. شهیدان دهنوی و جعفریان از جمله زنان مبارز و انقلابی بودند که تحت تعالیم اسلام و آموزه‌های امام خمینی (ره) سراسر زندگی خویش را وقف مبارزه با رژیم‌ ستم‌شاهی کردند و سرانجام شهید واعظی در 19 سالگی و شهید جعفریان در 16 سالگی توسط ساواک به مقام شهادت نائل شدند. فریبا انیسی در «عبور از گذرگاه» به بیان زندگی این دو شهید زن از زبان خانواده و همرزمانشان پرداخته است.

انیسی در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «این نوشتار را نه فقط ادای دینی به این عزیزان که مسئولیتی بر دوش خود می‌دانیم، شاید بتوانیم الگوی آزادگی زن مسلمان ایرانی را به دیگران، به ویژه نسل جوان این دیار نشان دهیم.»

بر اساس این گزارش «عبور از گذرگاه» در قطع پالتویی و 112 صفحه و با شمارگان 1100 نسخه به قیمت 6هزار تومان توسط روایت فتح منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi