شناسه خبر : 47876
دوشنبه 04 مرداد 1395 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نفس تنگ شیمیایی ها از همه جهت!

شما یک مصدوم شیمیائی که مبتلا به برونشکتازی ریه می شود را در نظر بگیرید. این مصدوم فقط اسپری سالبوتامول و بکوتاید و ... مصرف می نماید

غیبی- شیمیائی یک مرگ خاموش است و هر فوق تخصصی در زمینه بیماری های ریوی و گوارش و چشم و پوست ادعا کند که عوارض گازهای شیمیائی جنگ تحمیلی کاملا شناخته شده است را به هیچ وجه باور ندارم و به ضرس قاطع اعلام می کنم که مصدومین شیمیائی به هیچ وجه قابل درمان نیستند. بلکه پزشکان فوق تخصص و متخصص در ارتباط با ضایعات مجروحین شیمیائی درمان علامت می کنند و علم پزشکان فوق تخصص در رابطه با درمان علت، ادعائی بیش نیست.

 مثالی را برای اثبات ادعای خود میاورم که قابل فهم عوام و اهل تخصص باشد. شما یک مصدوم شیمیائی که مبتلا به برونشکتازی ریه می شود را در نظر بگیرید. این مصدوم فقط اسپری سالبوتامول و بکوتاید و ... مصرف می نماید و مصرف این داروها فقط درمان علامت می کند.

 به عبارت واضح تر باعث می شود که فرد مبتلا به تنگی نفس در یک مقطع زمانی بسیار کم، از حالت تنگی نفس بصورت نسبی خارج شود. آیا اسم این روش از درمان را می توان درمان علت گذاشت؟ قطعا پاسخ آن خیر است. چون در درمان علت با تجویز دارو توسط پزشک با یک دوز تعیین می شود (مقدار مصرف داروئی که پزشک معالج برای بیمار تا سلامتی قطعی تجویز می کند دوز دارو نامیده می شود)

 سوال من از همه پزشکان این رشته که بر روی درمان جانبازان مصدوم شیمیائی کار می کنند این است، آقای پزشک فوق تخصص محترم! خداوکیلی آیا داروئی که تجویز می کنید شفادهنده قطعی است و یا فقط تسکین دهنده است؟ با اطمینان عرض کنم تسکین دهنده یک عضو از مصدوم که مصدوم به دلیل مصرف کورتون زیاد، به ده ها بیماری دیگری مبتلا می شود.

 سوگند سقراط را بعد از گرفتن مدرک دکترای پزشکی حتما بخاطر دارید؟ چرا در تعیین درصد جانبازان ملاحظات را مد نظر دارید و به سوگند پزشکی وفادار نیستید؟ خدا در روز قیامت با ملاحظات این طیف از پزشکانی که به سوگند نامه پزشکی وفادارنیستند برخوردی جدی خواهد داشت و عقوبت الهی سختی در انتظارش خواهد بود.

 من خودم از جانبازان مصدوم شیمائی حلبچه هستم. همان شهری که در جنگ تحملی آوازه هیروشیما ناکازاکی را برای همیشه تعطیل کرد و حلبچه شهر پرآوازه شیمیائی به دلیل عمق فاجعه لقب گرفت. بله شهری که پرندگان روی درختان خشک شده بودند و نوزادان شیرخوار پستان به دهان، در دامان مادران مثل ماهی خشک کرده دارفانی را وداع گفته بودند و همه چرندگان و پرندگان و ستوران و هر حیوانی از کوچکترین که مورچه و بزرگترین که اسب و قاطر و گاو سکونت داشتند، همگی مردند.

 یک سوال. چگونه است که رزمندگانی که در این عملیات ها حضور داشتند و توسط نیروهای مسلح مجروحیت شان تائید می شود شما مدارک پزشکی از آنان درخواست می کنید؟ رزمنده ای که ماه ها حضورش در عملیات ها اثبات شده و یگان اعزام کننده اش نیز صحت و سقم آن را تائید می کند، شما عزیزان متخصص و فوق تخصص با صراحت اعلام می کنید که چون مدارک پزشکی همزمان رزمنده ندارد، این عوارض مادرزادی است!!!!!

 من به شماها بزرگواران بعنوان یک هموطن و برادر توصیه می کنم به جای ملاحظات و مصلحت ها خدا را سرلوحه کار خود بدانید که مصلحتی بالاتر از توجه به امر الهی و سوگندنامه خورده شده نیست. مستدام و پیروز و سربلندی شماها را از درگاه احدیت خواستارم.

 یادآوری کنم که نگارنده مطلب ذینفع نمی باشد که به عنوان یک مطلع در پیشگاه خداوند احساس تکلیف کردم تا هم همرزمانم مطلع باشند و هم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و پزشکان عضو کمیسیون های بنیاد تجدید نظر کنند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بنام خدا
ســـــــــــــــلام برامام راحل وشهدای امام،
دوست عزیزجناب غیبی ابتدالازم است دست شمارابوسیدکه درچندین کامنتی که ازشمادیدم جزخیرخواهی چیــــزدیگری درآن نبود،بله مطلب شماکاملاصحیح منطقی باوجاهت قانونی وشــــرعی است اماآیـــــــاتگاه دولت هم همین است یاآنان فکرشان منابع دولت است من یک حان بازحقیربامجروحیت شیمیایی هستم خداگواه است بیشترشبهابجان مادرم نشسته میخوابم آنقدرسالبوتانول واسپریه های خارجی مصرف کردم که همه دندانهایم پکیده وریخته داخل دهانم بدلیل عدم اطلاع ازروش صحیح دارووآنقدرکورتن مصرف کرده ام که همه موهایم سفیدشده بطوریکه درمقایسه بایک همسن وسال خودم سی سال تفاوت سنی داریم،بدلیل هرچه که نامش رابگذاریدکمسیون شرکت نکردم یعنی دنبال جان بازی نبودم تااینکه مجبورشدم وجبرحاکم شدبروم دنبالش کمسیون۱۵%جان بازی برای من درنظزگرفته که این درصدبادردهای من ومشکلات من همسوءنیست وطی دوبارشرکت درکمسیون وابقادرصدبه این نتیجه واقف شدم که بحث بارمالی مهمترین مقوله برای پزشکان وسازمان بنیاداست والاماجانبار۵%که نداریم مگرمیشودکسی درعمق فاجعه جنگ بوده باشدو۵%ازکارافتادگی داشته باشدعلــــــــــــــےایحال بنیادمسئله مالی مهمنرین مسئله برایش است وحق امثالهین تضیع شده وکس هم توجه نداشته،ندارد،نخواهدداشت،التماس دعا
سلام برادر برگذار ..بنده حقیر جانباز پونزده درصد . همین درد شمارو دارم . الان نزدیک 4 سال است که بصورت نشسته میخوابم چون بار آخر از سی ثانیه بیشتر طول کشید تا نفسم برگرده و همچنین موقع قدم زدن . با این حال مگه میشه کار کرد به امام زمان عج قسم که با یارانه زندگی میکنم و فقط دارو اونم اسپری معمولی میدن من از بس کمسیون رفتم خسته شدم دیگه نه پای رفتن نه پول برای پی گیری پرونده دارم . الان دست از همه چی شسته و نشستم خونه خواهرم و منتظر خدا داوری کند چون من تلاش خودمو کردم و تا امیدم از این مسولین . بماند قیامت . آرزوی سلامتی برای همه جانبازان . .. علیرضا رشتبر از تبریز
سلام غیبی جان . نوشته ات زیبا بود و فکر کنم تاثیر 30 ثانیه ای بر روی افکار پزشکان مادیگرای مربوطه (شیمیایی ) بگذارد . که خود یک رکورد است .
تعدادی از نمایندگان دوره قبل مجلس که به مشکلات شیمیائی ها آگاه و واقف بودند تلاش کردند تا درصد این مظلوم واقعه شده ها را بالا ببرند ولی موفق نشدند. دلیل آن هم اتحاد خوب مسئولین، از ریس جمهور تا شورای نگهبان است یک دیکتاتوری کامل قرن بیست و یکو می . به امید روزی که تمام مردم کشورمان عالم و یکدست شوند و فرق قانون یک کشور را که جدا از دین خدا است فهمیده و با هم مخلوط نکنند . چرا که تمام ظلمی که بر ملت میشود سوء استفاده مسئولین از قانون به اسم دین و خداست ما هم اسم خدا و دین میاد فورا وجدان درد میگیریم . قانون با دین فرق میکند . توی دین ننوشته چراغ قرمز و قانون را برای چراغ قرمز نوشتن . توی دین ننوشته سیاست چون سیاست به معنی دروغه ، ولی قانون نوشتن برای سیاستمدار.
اگر تمام خلق الله را خداوند ببخشد و همگي را راهي بهشت کند از رحمانيت پروردگار است و بعيد هم نيست ... اما اما اما حق الناس را هيچ وقت نخواهد بخشيد ... خودتان را قانع نکنيد ... مامور بوديم و معظور ... اصلا پذيرفته نيست ...مجازات حق الناس هم در دنياست و هم در اخرت ...
باسلام بنده هم در حلبچه شیمیایی شده ام کمیسیون بدوی تایید کرده فوق تخصص ریه متمد خودشان تایید کرده ولی درصد جانبازی نمی دهن تمام این سختگیریهارانماینده بنیاد شهید می گیرد خدایا تمام جانبازان بی درصد را کمک کن وما را از نماینده بنیاد شهید نجات بده امین امین
باسلام.برادر.بزرگوار.رزمنده.دوران.دفاع.این.پزشکان.چی.میدانندشیمیای.چی.گاز.خردرچیوغیره.درنازونعمت.درس.خانندن.ودرنازونعمت.بزرگ.شدن.وباپول.پدری.رفتن.دانشگاه. این.اشخاص.که.ان.روزهارا.تجربه.نکردن.حتی.ازاون.مسعولین.رده.بالا.تا.بیا.پاین.اگر.ازان.روزها.کمی.دیده.بودن.یاتجربه.کرده.بودن.حال.روز.بچهای.جنگ.به.خصوص.جانبازان.شیمیای.ها.این.نبود.
باتسکر.رزمندی.دوران.دفاع.مقدس.وزجرکشیدی.امروز..خدابنده
سلام دوستان همسنگر من درسال.66 در کردستان عراق منطقه مازوت. شیمیایی شدیم در چند روز گذشته که کمیسیون رفتم به من گفتند که شما شیمیایی بودنت تایید نیست گفتم بابا این مدارک بستری در بیمارستان روی پروندم تواین مدرک قید شده که کمک نفس واسپری استفاده کردم گفتند که اینا که مال شیمیایی نیست احتمال اینکه تنگی نفس بوده هست گفتم از گردان من که تنها بستری نشدم یک گردان بخاطر شیمیایی بستری شد گفتند ضوابط شیمیایی بودنتو تایید نمیکنه اسمت. تو لیست نیست گفتم بنده خدا ارتفاعات ماووت دوبرابر قد. من برف خوابیده اگه یه نفر یه سرماخوردگی هم داشت اونجا دوانم نمی آورد چه رسد به. تنگی نفس بعدش مگه یه نفرو برای یه تنگی نفس از ماووت میبرد ن تبریز بستری کنند بابا من 13 سالم بود آخه درد دلمونو به کی بگم بابا تو خلط گلو خون هست چرا کسی به درد ما رسیدگی نمیکنه بابا تا کنون که از پولهای بنیاد ریالی به ما نرسیده حالا هم نخواستيم ولی به حال ما رسیدگی کنید بابا پزشکان شما چطور تو 4دقیقه درصد ما را تعیین می کنند بابا ما انسانیم ما عاشق وطنمون بودیم برای پول نرفتیم بجنگیم بخدا که شما اینطور با ما برخورد میکنید چشمهام پرخون میشه یه ذره فشار عصبی که به من وارد میشه دور چشمهام سیاه چشمهام پرخون میشه آخه درد که یکی دوتا نیست ولی گوش شنوا نیست .خداوندا ت وشاهد باش که من دروغگو نیستم
با سلام به برادر ارجمندم
در بین جامعه پزشکان متاسفانه شاید حدود 10 درصد با وجدان باشند ( شانسی است )اکثرا تاجر هستند ولی این بندگان خداوند هم مقصر اصلی نیستند باید دید ریشه کجاست چرا طبیبان قدیمی با دریافت یک مرغ و چند نان بر روی همه زخم ها مرحمی می گذاشتند. کلامشان شفا بخش بود و دستهایشان معجزه می کرد . ولی حالا درون همه زخم ها یک استخوان هم می گذارند ؟! و در کمیسیون ها گوش ها و چشم هایشان اصلا کار نمی کند مثل یک رباط فقط یک کارهایی را انجام می دهند که قبلا دستور دارند . ریشه کجاست مقصر کیست ؟
به بچه هامون چی بگیم ..گدای حق خودمون پشت درای بسته ایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi