شناسه خبر : 47895
سه شنبه 12 مرداد 1395 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون بنیاد شهید بر رسیدگی به ایثارگران مدافع حرم تأکید کرد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حمایت ، رسیدگی و تحت پوشش قرار دادن خانواده شهدا و جانبازان و مدافع حرم تأکید کرد.

فاش نیوز - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حمایت ، رسیدگی و تحت پوشش قرار دادن خانواده شهدا و جانبازان و مدافع حرم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، «مهدی ایزدی»معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدا به  تشریح وظایف این معاونت در خصوص خدمات رسانی به جامعه ایثارگری از جمله مشاوره و مددکاری، حق پرستاری و  تامین مسکن، معافیت سربازی، آرم طرح ترافیک،  پرداخت وام‌های ضروری، مستمری، تسهیلات رفاهی و اشتغال، پرداخت و  گفت: این معاونت از سال گذشته با ادغام چند اداره کل روند جدیدی را از سر گرفته است که اشتغال ، تامین مسکن و تسهیلات رفاهی از جمله مهمترین برنامه های این معاونت است.

وی سپس در زمینه  اشتغال ایثارگران گفت: چند سالی است که موضوع اشتغال در کشورمان شرایط مطلوبی ندارد و جامعه ایثارگری نیز از این قضیه مستثنی نیست. بر اساس قانون حداقل 25 درصد سهمیه‌های استخدامی به ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند و این موضوع در طول چند سال گذشته به‌ دقت پیگیری و اعمال شده است. از سوی دیگر ایثارگرانی که داوطلب خوداشتغالی و ایجاد شغل باشند نیز از سوی بنیاد تسهیلات دریافت می‌کنند.

ایزدی در همین زمینه خاطرنشان کرد:  در طول سال‌های 93 و 94 در هر سال حدود 20 هزار شغل ایجاد شده است، اما از سوی دیگر باید این موضوع را در نظر داشت که آمار ایثارگران جویای کار نیز در حال تغییر است و در ازای ایجاد شغل تعدادی نیز به جامعه ایثارگران جویای شغل افزوده می‌شوند و در حال حاضر حدود 47 هزار ایثارگر متقاضی شغل هستند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شرایط معیشتی ایثارگران نیز یادآورشد:  تلاش کرده‌ایم دریافتی جامعه ایثارگری به متوسط دریافتی کارکنان دولت برسد و درباره شهدای شاغل و متأهل نیز پرداخت‌ها بر اساس قانون پرداخت کشوری انجام  می شود. همچنین 27 هزار جانباز معسر فاقد شغل نیز  هزینه کمک معیشتی  از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار وضعیت سنی پدران و مادران شهدا نیز گفت:  در حال حاضر 175 هزار نفر از والدین معظم شهدا در قید حیات هستند که 108 هزار نفر آن‌ها را مادران شهدا تشکیل می‌دهند و میانگین سن والدین شهدا در حال حاضر 79سال است که در صورت فوت در قطعه‌های صالحین یا جوار مزار شهدا دفن می‌شوند.
ایزدی همچنین با اعلام خبر تحویل 405 واحد مسکونی به ایثارگران استان قم در هفته گذشته گفت: بر اساس مصوبه مجلس بنیادشهید موظف است با کمک دولت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تهیه زمین برای تأمین مسکن جانبازان اقدام کند تا برای ایثارگران مسکن مناسب ایجاد شود. همچنین برای گروه‌های ویژه جانبازی یا والدینی که مسکن مناسب زندگی ندارند، مناسب‌سازی انجام می‌شود که منازل حدود 80 درصد از والدین شهدا مناسب‌سازی انجام شده است.

ایزدی درباره موضوع احراز شهادت نیز به خبرنگاران گفت: بر اساس آیین‌نامه موجود، کسانی که بر اثر اقدامات دشمن و گروه‌های معارض جان خود را از دست می دهند به‌عنوان "شهید" شناخته می‌شوند. مشاغلی مانند آتش‌نشانی، کار در پالایشگاه‌ها، معادن و کوره‌های ذوب فلزات و مشاغل مشابه دارای خطرات زیادی هستند و احتمال آسیب‌دیدگی یا فوت افراد در آن‌ها وجود دارد، اما به دلیل مغایرت این نوع فوت با آیین‌نامه موجود افراد شاغل در این کارها به‌عنوان شهید شناخته نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: البته در خصوص آتش‌نشان‌ها موضوع کمی متفاوت است و به دلیل نوع کار آن‌ها، با تصویب شورای شهر تهران شهرداری تهران به آتش‌نشان‌های فوت شده در حوادث شغلی مانند شهدا ارائه خدمت می‌کند. محیط‌ بان‌ها و نگهبانان بانک از مشاغلی هستند که امکان کشته شدن آن‌ها بر اثر درگیری‌های مسلحانه وجود دارد و در این صورت این عزیزان به‌عنوان شهید شناخته خواهندشد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره وضعیت مدافعان حرم و ارایه تسهیلات به خانواده آنان نیز گفت: ایران در حال حاضر در سوریه و عراق کمک مستشاری انجام می‌دهد و مسلماً نیروهایی که در این زمینه به شهادت می‌رسند باید مورد حمایت قرار بگیرند زیرا هر کسی که در حمایت از کشور ایران جان خود را از دست دهد شهید محسوب می‌شود و از مزایای خانواده شهدا در کشور نیز بهره مند خواهند شد. البته ممکن است با توجه به مشکل تابعیتی برخی از این خانواده ها امکان استفاده از چنین تسهیلاتی برای آنان فراهم نباشد. 

ایزدی در پایان در خصوص نحوه اطلاع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از تسهیلاتی که از سوی بنیاد به آنان تعلق می گیرد وارایه می شود، مراجعه حضوری خانواده ایثارگران به بنیاد محل سکونت، تماس با سامانه 1616 و همچنین مراجعه به سایت ایثار  را از جمله راههای دریافت اطلاعات خانواده بزرگ ایثارگران درباره خدمات قابل ارائه به آنان عنوان کرد.

 

گفتنی است علی رغم اهمیت این نشست به دلیل شرح وظایف گسترده و مهم معاونت تعاون که حوزه هایی چون اشتغال، مسکن، خانواده، وام های ضروری و تسهیلات رفاهی و... را دربر می گیرد، اطلاع رسانی دیرهنگام روابط عمومی بنیادشهید به خبرگزاری ها و سایت های خبری باعث بروز ضعف هایی در اجرای صحیح این مصاحبه خبری شد.

 به همین دلایل پیش گفته، از متولیان برگزاری این نشست انتظار می رفت زمان بیشتری را برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران اختصاص می دادند چرا که با توجه به  اهمیت موضوع ، شروع برنامه که با قرار قبلی، ساعت 12 ظهر اعلام شده بود و با تاخیر نیز آغاز شد و تا دقایقی پس از اذان ظهر ادامه یافت،سوالات بسیاری  بی جواب ماند و بسیاری از خبرنگاران به صورت سرپایی! سوالات خود را از معاونت تعاون بنیاد می پرسیدند.

امیدواریم در نشست های بعدی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و اختصاص مدت زمانی مناسب، فرصت پاسخ به تک تک سوالات فراهم شود.

این نشست خبری روز گذشته با حضور اصحاب رسانه در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید برگزار شد.

گزارش از: صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
جناب آقای مهدی ایزدی شما هنوز 37 ساله نتونستید به جانبازان و ایثارگرام خدمت شایسته و درخور ارائه دهید حال میخواهید به این عزیزان مدافع حرم هم خدمت کنید . لطفاً اینقدر ژست های تبلیغاتی نگیرید و صادقانه مطالبتان را بیان کنید . این بچه ای را که زائیدید بزرگ کنید مدافعان حرم پیشکش. از سایت فاش خواهشمندم سانسور نکنید بنده مسئولیت مطالبم را خود به گردن میگیرم و از کسی جز باریتعالی واهمه ندارم . یا علی
احسنت بر شما هنوز سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان که دستورالعمل آن هم ابلاغ شده اجرا نشده حال در پی ارائه خدمت به........
درودخداوسلام به تمامی شهداءولعنت خدابه تمام دروغگویان وضدایثاروشهادت باد..حمیدآقاگلی تو..گشتندمارا.خسته شدیم بخدا!ارادتمندجانبازان وشهداء.جانباز.
مقداری هم به فکر رزمندگان باشید
...

اسرافي بزرگتر از تمام فيش‌هاي حقوقي كشور

چنين اسراف كاري‌هايي از بيت المال هيچگونه توجيه منطقي نخواهد داشت. چراكه طي سال‌هاي گذشته مدام بر تعداد ساختمان‌ها و طبقات ادارات و نهادهاي رسمي افزوده شده و بدون نياز به نيروي انساني، مدام استخدام صورت گرفته و امروز با انبوهي از ساختمان‌هاي پرشده از كارمندان بيكار مواجيهم كه تنها تامين فيش حقوقي ماهيانه‌ آنها به مشكلي اقتصادي براي كشور تبديل شده است.

اين انتظار وجود دارد تا دولت و نهادهاي حكومتي نسبت به اين اسراف كاري‌هاي انجام شده خود را مسئول بدانند و بي جهت از جيب و مال مردم براي گسترش حضور خود در شهرهاي مختلف استفاده نكنند. ادامه اين روند موجب ورشكستگي داخلي و گسترش انواع فسادهاي اداري و مالي در ساختار اداره كشور خواهد شد، كما اينكه امروز به وضوح آثار و عواقب آن را مشاهده مي‌كنيم.
...

آقای ایزدی ضد ایثارگر
آقای ایزدی مدافع به ناحق بنیاد شهید
آقای ایزدی فقط وعده وعید
آقای ایزدی در حرف و عمل متفاوت
آقای ایزدی دست چدنی در دستکش مخملی
آقای ایزدی ووووووووووو...
اون دنیا جلتو میگیریم
جلو زبان خار که نیست که؟ بنده خدا ما که هر چه مراجعه میکنیم میگن معیشت چیه ؟ انشالله ۳۰ سال هم با وعده وعید بندگان خدا مدافعین حرم رو مثل ماها خدایا دم خروس قبول کنیم یا فسم !!!!!!!!!!!!
وام ضروری!تسهیلات رفاهی!وام اشتغال!و..................!!!من هرچی به بنیادمنطقه مراجعه میکنم،میگن وام ضروری،تسهیلات،اشتغال و...نداریم!فقط باجوازکسب،ملک تجاری،ضامن معتبر و... ده میلیون!!!البته بعدازگذشت نوبت و...!!!آق قا جمع کنیدکاسه کوزه تون رووو...!خودتونید.
با سلام خدمت اقای ایزدی ؛
جناب اقای ایزدی در فرمایشات جنابعالی با قوانین بنیاد تعارض اشکار وجود دارد ،بنیاد شهید به ایثارگران شاغل هیچگونه خدماتی را ارئه نمی کند !!!
شهداء و ایثارگراان اهل حرم هم اکثرا" از طریق ارگان های ... اعزام می شوند ،
فرمایشات شما در این خبر شامل حال ایثارگران شاغل در بنیاد (مثل خود شما ) میباشد !!! و لا غیر ..................
جانبازان هر بدبختی میکشن همش بخاطر مدیریت آقای ایزدی است
...

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت:

نظام اشرافی‌گری و سرمایه‌داری برای دوام خود این سیاست را دنبال می‌کند

که عده‌ای باید در جامعه فقیر بمانند.
..

نظام اشرافی‌گری و سرمایه‌داری برای دوام خود این سیاست را دنبال می‌کند

که بچه های جبهه و جنگ باید در جامعه فقیر بمانند.

رزمندگان جانبازان 5 % باید در جامعه فقیر بمانند.
...
و زورگیران و مروجان فساد

و مخلان امیت و آسایش مردم

حمایت می شوند .
...

فرهنگ هر ملتی ؛

با هجوم دزدان غارت می شود .
...
تا کی با این ارقام و امار واهی میخواین ادامه بدید بنده خدا حالا نوبت مدافعین حرمه که ۳۰ سالی انتظار بکشن ٬ کدوم معیشت کدوم خدمت یا خوابید یا خودتو زدین به خواب دیدار سر پل صراط واگذارتون بخدا اگر نخواین راستش بگین ما که فقط نغرین میکنیم از ظالمان به جانبازان زیر ۲۵ و رزمندگان از همه چی محروم خدایا بداد برس زنده باد فاش نیوز که شده سنگ صبور ما
اقای ایزدی شما قانون جامع ایثارگران ار اجرا نمی کنید انوقت به فکر شهدای عزیز حرم هستید
باسلام ایافرزندان جانباز بالای پنجاه درصد هم باید در ازمون استخدامی شرکت کنند؟ایا ماده بیست ویک جامع ایثارگری حذف شده؟
آقاي ايزدي
الان 20 سال است به جانباز 70% به خاطر اشتغال حقوق حالت اشتغال نمي دهيد.؟ و قانون اصلاح تبصره 2 ماده 39 جامع خدمات رساني به ايثارگران را در حق جانبازان شاغل اجرا نمي كنيد؟ حالا دم از ..........
جناب آقای ایزدی شنیدیدکه همه اعتراض دارند.حق هم دارند..امیدوارم هرگزتصمیم به مصاحبه نگیرید..آن ازبی تدبیریهاواینهم ازماده 38که نصف ونیمه رهاشدوفقط این ماه وآنماه میکنید..همش دروغ!!!درودفقط حق جانبازان است ولاغیر..حالابریدسراغ کسانیکه که میاندچاپلوسی ودست بوسی شماومیگندهمه چی آرومه!!!
راستی،اگه دستوربدن مدیران برن سوریه!!!وای ی ی!!!!!چه شود!!!!!!!!!! اکثرمدیران پرتوقع وباصطلاح انقلابی میرن اروپاوآمریکاپناهنده میشن!راستی ی ی ، اونوقت دیگه مدیرنداریم،،،اگرهم باشه،خیلی کم!!!نه آقاببخشید،بمونید،حقوق های میلیاردی هم بگیرید!اگه شمابرید،مادیگه مدیرنداریم،،،حقوقهاتون هم اضافه می کنیم و...
نمی خواهد از ایزدی طرفداری کنم ولی اگر بودجه نباشد چکاری از دست ایزدی بر می اید برادر جانباز 70% حق را به حقدار بدهید

...

و اگر قانون نباشد هم نمی تواند به رزمندگان جانبازان 5 % حقوق بدهد ولی :

می مردی اگر دفاع نمی کردی ؟!

...

بالاخره هر مسئولی یک وظایفی دارد :

باید بداد بچه های جبهه و جنگ برسد .

و برود بدنبال تصویب قانون

و هم از قدرتش

و از بودجه اش به رزمندگان جانبازان مثلاً 5 %

وام بلاعوض

و کمک هزینه

و غیره کمک بکند .

...

ما هم منکر نبود بودجه نیستیم ولی دروغ گو بزرگترین دشمن خداست ما ایثارگران را هم... فرض نکند هر جا که برای رفاه خودشان یک نیم بند قانون باشه اجرا میکنند الان یک سال از سند راهبردی رزمندگان ابلاغ شده ولی کو عمل یا علی
با سلام .می خواستم از سرنوشت مصوبه بیست وهفتم تیر ماه امسال مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاحاتی در قانون خدمات جامع ایثارگران باخبر شوم .بالاخره به شورای نگهبان رفت؟تصویب شد یانه ؟و دیگر اینکه قرار بود نمایندگان مجلس اصلاحات دیگری در همین اصلاحات انجام دهند ؟خلاصه هرکسی هرخبری در این مورد داره پاسخ بده.سپاسگزارم
دستورالعمل احتساب سوابق کارکنان دولت در جنگ منتشر شد
تمام جوابهای شکایت تمام جانبازان . ازادگان و خانواده معزز شهدا در پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد در مجلس جواب داده شده سطح تخلفات گسترده مالی و اداری و ..... بقدری وسیع بود که حتی حاضر نشدند ان را در جلسه غیر علنی مجلس بخوانند چون امکان میدادند . ایثارگران عمق فاجعه دزدی از اموال انان را فهمیده و دیگر نتوانند انان را توجیح (بخوانید فریب ) دهند. مگر این دزدی از ایثارگران چقدر بوده . ایا قوه قضائیه ریاست محترم مجلس دولتی که این حجم از تخلفات در ان رخ داده نباید پاسخگو باشند ؟! شاید ما اسلام را نمی فهیم
تخست وزیر انکلیس بدلیل اینکه در یک سفر رسمی دوستش را با استفاده از اموال دولتی به ان سفر برده تا مرز استعفا پیش رفت اما در این کشور گویی فساد همانند ریشه سرطان تمام اعضا دولت قوه قضاییه . مقننه . و صاحبین تربیون های کشور را در بر گرفته و همیشه مشکل جامعه همان تار موهای زنان این مملکت است . احمق انگاشتن مردم بسیار جالب است . جدا فکر میکنید تاریخ در خصوص این بحره از تاریخ ایران چه می نویسد . می ترسم در اینده نوه و نتیجه ما ما را انسانهایی کودن و.... فرض کنند که علی الرغم .... اما یقیننا بی ایمان و بی عمل فرض نمی کنند
متاسفم واسه عاقبت
چی بودیم چی شدیم
همه حالاایثارگران جانبازان و درس عبرت قراردادن
لعنت خدا برخائنین ودندان
چرا کسی کاری نمیکنه؟
بنام خدا.................خدمت جناب آقای ایزدی عرض سلام دارم خدا قوت.......جانباز 25%هستم در سال 1382 کارافتاده کلی وحالت اشتغال شدم البته حالت اشتغال بنیاد شهید میباشم محروم از حق وحقوق ایثارگری تا به حال هم به من جواب نداده اند چرا به شما حکم تبصره یک صادر نشده بنده در مشگلات مادی ومعنوی مثل باتلاق گرفتار شدم چه فرقی بین من جانباز کار افتاده وحالت اشتغالوجود دارد که به هزاران جانباز کارافتاده حقوق ومزایا پرداخت میکنید ویکی مثل من از حق وحقوق ومزایا محروم باشم آیا این عدالت برابری است فکری به حا ل مرا برای اجرای قانون بنمائید خدا خودش می بیند من چه بگویم بخدا اگر بی عدالتی نبود اصلا ارزشی نداشت این همه وقت را هدر بدهم چرا بین جانبازان و خانواده های ماها قائل میشوید بخدا تعبیض آفات استدر میان همکاران همشرایط بدبینی می اورد جناب آقای ایزدی شما را به خون شهیدان قسم میدهم نگذارید این همه تعبیض پیش بیاید
بنده در بنیاد شهید قسمت توانبخشی بعنوان کمک بهیار 14 سال در خدمت جانبازان عزیز بودم از حضرتعالی تقاضا دارم اعاده بکار بنده را موافقت بفرمائید دیگر نمی توانم خانه نشین باشم بخدا دارم خفه میشوم بنده در سال 1382 حالت اشتغال شدم نه تنها به حقوق جانبازی نرسیدم خانه نشینی باعث شد از همسرم جدا زندگی میکنم بخدا در درمشگلات مادی و معنوی مثل باتلاق گرفتار شدم چشمک انتظارم تا دستور فرمائید اعاده بکار بشوم با تشکر....حرف من عدالته همین اجرتون با سیدالشهدا
با سلام
من یکی از جانبازان مدافع حرمم که سپاه به من 20 درصد داده ولی بنیاد احراز جانبازی کرده ولی درصد نداده یعنی ما که واسه این مرزو بوم رفتیم گناه کردیم
یا زینب
ماکه مدافع حرم بودم پام از دست دادیم چلاق شدیم به ما گفتن میخواستی نری کسی کارت دعوت نفرستاده بود حالا اینجا میان دم از وفاداری خدمت میزن خدا لعنت کن اون ادم چشم میبن فقط دهنش باز کردن
ماکه مدافع حرم بودم پام از دست دادی به ما گفتم میخواستی نری کسی کارت دعوت نفرستاده بود حالا این جا میان دم از وفاداری و خدمت میزن خدا لعنت کنه اون ادم چشم میبن فقط دهنش باز کردن
چرا در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور فقط ذکر شده رزمندگان 8 سال دفاع مقدس مگر مدافعان حرم رزمنده نیستند؟!!!

یه کاری بکنید دیگه
چرا ارگانهای دولتی رزمندگان مدافع حرم شاغل در سازمانهای را به عنوان رزمنده به رسمیت نمی شناسند؟
با سلام بنده رمضان کاظمی جانباز ۷۰ درصد مدافع حرم از لشکر فاطمیون یک سوال داشتم اگر جواب درست خیلی ممنون میشم وقتی که توی خط مقدم میجنگیدیم شعار همه بود برادریم و برابر الان وقتی میرم بنیاد جانبازان میبینم دو نوع خدمات میدن وقتی میپرسم چرا میگن شما اتباع هستین آیا برادری و برابری تموم شده و یا اسلام اینگونه گفته ممنون
سلام من دلم خیلی پره از این دولت که چرا مدافعان حرم رو هیچ بنیانی نمی‌شناسد و تا حرف می‌زنیم میگن شما برای پول رفتین سوریه آیا این انصاف است حالا از یه کارت ایثارگری هم دریغ شدیم رفتم سپاه امام رضا انتهای بلوار وکیل آباد برای کارت ایثارگری ولی در جواب گفتند به شماها تعلق نمی‌گیرد فقط 8 سال دفاع مقدس .. فقط میخواستم بدونم آیا جنگ حق علیه باطل باهم فرق دارد در آینده به فرزندانم چه بگویم از این دولت..؟؟؟
پس تکلیف رزمندگان مدافعان حرم که ۲ماه حضور داوطلبانه داشتند چه میشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi