شناسه خبر : 47932
چهارشنبه 06 مرداد 1395 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شفاف سازی مدیرکل بنیاد استان تهران درباره مشکلات یک جانباز

شفاف سازی رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران تهران در مورد خانواده جنجالی جانباز ۲۵ درصد؛

 
استخدام بهیاراختصاصی درسه شیفت/ارائه تسهیلات وام مجددمسکن/ارائه خدمات درمانی جانباز۷۰ درصد
 
شهیدخبر(شهیدنیوز): حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با توجه به همجمه رسانه ای چندماه اخیر اه توسط خانواده جانباز کریم نور محمدی ایجاد شد به شفاف سازی در خصوص روند درمان وبرخی فرصت طلبی خانواده ایشان پرداخت.
  

دکتر حمیدعلی صمیمی صمیمی در گفتگو با ایسناظهار کرد:جانبازان نور چشم همه ما هستند و مسئولان بنیاد شهید نیز بر اساس مقررات و حتی فراتر از آن به جانبازان و کلا ایثارگران خدمت می‌کنند.به عنوان مثال کریم نورمحمدی یکی از جانبازان دوران دفاع‌مقدس است که کمیسیون احراز جانبازی درصد جانبازی وی را بر اساس مقررات و صورت سانحه ارائه شده تعیین و اعلام کرده است.

وی ادامه داد:کریم نورمحمدی به عنوان یک نیروی بسیجی در سال 1362 در شلمچه بر اصابت ترکش به پای چپ و همچنین موج انفجار دچار مجروحیت شد.در همان سال پرنده‌ای برای وی تشکیل شد. در سال 1367 کمیسیون احراز جانبازی،نورمحمدی را حائز جانباز  10 درصد تشخیص داد و خدمات متناسب با درصد جانبازی در زمینه‌های درمانی و... برایش جاری و اقدام شد. در کمیسیون تشکیل شده در سال 1368 ،20 درصد جانبازی برای دو سال دریافت کرد و براساس تشخیص کمیسیون مربوطه، در مورخه 1373/6/15 جانبازی 10 درصدی دائمی در مورد وی تشخیص و اعلام شد.لازم به توضیح است که کمیسیون تشخیص جانبازی در هر بار،تشخیص درصد جانبازی را از صفر درصد آغاز و بر اساس مقررات و مدارک موجود فرد متقاضی، درصد جانبازی اعلام می‌شود.

صمیمی گفت: نورمحمدی در کمیسیون تجدیدنظر سال 1380 برای ارتقای درصد جانبازی خود اقدام و درصد جانبازی 25 درصد دریافت کرد. نکته‌ای که باید در این راستا بیان شود این است که عوارض موجود در بدن این جانباز مشخص است. به عنوان مثال یکی از عوارض موجود در بدن این جانباز بیماری مادرزادی در مهره‌های کمر است و حتی  برای درمان این بیماری به پزشک هم مراجعه کرده و پزشکان بر اساس تشخیص خودشان عمل جراحی و کار بالینی عمیق بر روی این فرد انجام داده‌اند و بعد از آن منجر به ضایعه نخاعی شده است.

وی یادآور شد: بعد از حادث شده ضایعه نخاعی،این جانباز درخواست کرد که به عنوان جانباز قطع نخاعی شناخته شود در حالی که مصادیق تشخیص جانبازی از هر نوع و ایثارگری، بر اساس قانون مشخص است که از جمله این مصادیق جانباز شدن حین درگیری با دشمن  یا بر اثر بمباران دشمن است و کمیسیون تشخیص جانبازی در حوادث غیرجنگی ورود نمی‌کند. این جانباز تمامی خدمات درمانی را به طور کامل دریافت می‌کند.این خدمات همانند خدمات جانبازان 70 درصد به وی ارائه می‌شود که از جمله آنها لوازم پزشکی بهداشتی  و بستری،لوازم پزشکی سرمایه‌ای همچون تخت،تشک ،ویلچر و ...  است.متأسفانه این جانباز زخم بستر  هم دارد که باید حوصله و صبر این زخم را درمان کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در بخش دیگر سخنانش گفت: خانواده این جانباز معتقدند عامل بیماری داخلی وی به دلیل شیمیایی شدن در زمان جنگ است بنابراین اعلام کردیم اگر اداره ایثارگران سپاه صورت سانحه شیمیایی شدن‌اش را ارائه و آن را تایید کند درخواست جانباز در کمیسیون مربوطه بررسی و در صورت تایید کمیسیون به درصد جانبازی‌اش اضافه می‌شود.بنیاد شهید برای تسریع در تحقق در خواست خانواده جانباز نورمحمدی با سپاه در این باره مکاتبه کرده است.

به گفته وی این جانباز به دلیل از کارافتادگی توانایی کار کردن ندارد به همین خاطر بنیاد شهید او را به عنوان جانباز حالت اشتغال شناخته و حقوق حالت اشتغال به وی پرداخت می‌کند. حتی برای این که به دلیل از کارافتادگی مشکلات دیگری برایش رخ ندهد یک بهیار هم درسه شیفت برایش در نظر گرفته‌ایم.زمانی هم که درخواست آسایشگاه در محل زندگی‌اش را در منطقه 8  تهران کرد در آسایشگاه شهید بهشتی اتاقی برایش مهیا کردیم تا هم بتواند در زمان لازم در آسایشگاه باشد هم نزدیک محل زندگی‌اش، تا از خانواده‌اش دور نباشد.هر زمانی هم لازم باشد در بیمارستان‌های خاتم و ساسان تهران خدمات پزشکی رایگان به وی ارائه می‌دهیم همانطور که تاکنون ارائه شده است.

صمیمی گفت:درخواست دیگر این جانباز دریافت مسکن با متراژ بزرگتر از منزل مسکونی فعلی‌اش است.این جانباز قبلا خدمات مسکن را از بنیاد شهید دریافت کرده است اما بنیاد در راستای کمک بیشتر به این جانباز اعلام کرد تا با تسویه کردن وام قبلی،وام دیگری از بنیاد برای تامین مسکن دیگری دریافت کند که اعلام کرد نمی‌تواند بنابراین بنیاد برای نشان دادن حسن نیت خودر در کمک به وی،اقدام به فک وتسویه کردن وام مسکن قبلی این جانباز کرد. همچنین به خانواده جانباز اعلام کرد می‌تواند با فروش منزل مسکونی فعلی که بین 60 تا 70 متر است و با دریافت تسهیلات جدید از بنیاد شهید  منزل مسکونی بزرگتری خریداری کند.

 

اینستاگرام
دست مریضادکترخیلی زحمت کشیدید..اینهایی که فرمودیدوظیفه شمابود.نه بیشتر. درشرایط فعلی هرجانبازی اعتراض وگله میکنندفوری یک شاهنامه برایش درست واعلام میکنند..بزکارخیرورفع ورجوع وخداکجاست.؟اینهمه دریافتی های بعضی آقایان وماشینهای شاستی بلندوووووچراازاینهانمیگیدونمیگند؟؟؟!!!!
انصافآ،،،للاهآ،،،وجدانأ،،،و..........بنیاد درصدجانبازی هارو،خیلی خیلی کم میده!!!من خودم نشان بارز آن هستم!اولین باردرسال۶۱دربنیادشهید۶۹٪دائم بودم که بنیاددرجابجایی هامدارکم راگم کرده وزیربارنمیرود!!!دومین باردربنیادشهید۳۹٪دائم!سومین باردربنیادمستضعفان وجانبازان۲۵٪دائم!وآخرین بار۱۵٪درصد!!!که البته به همان۲۵٪ابقاشدم!!!آقایون لطف کردن ومنتی برسر ماگذاشتند!!!چرااین همه بی عدالتی؟!اگرهم تابحال اعتراضی نداشته ام،علت اش این است که صدایمان به گوش کسی نمیرسد!واگرهم صدایمان به گوش کسی برسد،،،کوگوش شنوا!!!مسئولین ازخدابی خبرند،گفتن هاهم فایده ای ندارد!!!واگذاربه رورقیامت...
سلام . احسنت به دکتر صميمي هميشه گفته ام که اي کاش از وجود دکتر صميمي در شيراز استفاده ميکردند .عزيزان جانباز چرا ما همه را بايد با يک چشم ببينيم . تا وقتي که ازيک مسئول زحمت کش قدرداني نکنيم ديگر فرق بين خوب و بد از کجا مشخص خواهد شد .بنده خيلي از زحمات دکتر صميمي شنيده ام دعا کنيد يا رئيس بنياد مرکز و يا يکي از معاونين شود انوقت متوجه عرائض بنده خواهيد شد . خداوند طول عمر با عزت به ايشان عنايت بفرمايد .اي کاش سعادت ديدار ايشان نصيبم مي شد ...
چرا باید رسانه ای بشه تا کار انجام بشه جانباز را موش ازمایشگاهی کردید بعد فرستادید المان تا درست کنید ولی جانباز و خانواده اش تحمل کردند فرزند چهارده ساله اش خودکشی کرد وفوت نمود دیگر تحمل نمی‌کند تا احقاق حقاش چرا جانباز در بیمارستان زندانی شده چررررررررا
چرا باید رسانه ای بشه تا کار انجام بشه جانباز را موش ازمایشگاهی کردید بعد فرستادید المان تا درست کنید ولی جانباز و خانواده اش تحمل کردند فرزند چهارده ساله اش خودکشی کرد وفوت نمود دیگر تحمل نمی‌کند تا احقاق حقاش چرا جانباز در بیمارستان زندانی شده چررررررررا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi