شناسه خبر : 47950
چهارشنبه 06 مرداد 1395 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی دلتنگ با یک کارت چروکیده

داوطلب مدافع اسلام با زخمی بر دل و ترکشی در سر

یک جانباز جنگ تحمیلی و داوطلب دفاع از حریم اسلامی می گوید: همه مردم دنیا باید بدانند که بچه شیعه شاهرگش را برای دفاع از جان و مال و ناموس مسلمان می دهد. ما شیعیان هرکاری می کنیم تا هیچ آسیبی به دختر پیامبر و حرم مقدس او نرسد.

 

به گزارش خبرگزاری حیات، موهای سپید و چهره ای رنجور دارد. بریده بریده و مختصر حرف می زند. صدای بمش به راحتی و با کوچکترین اشاره به گذشته در هم می شکند و اشک هایش سرازیر می شود. یک کارت چروکیده جانبازی در جیب پیراهنش دارد و با دستان پینه بسته اش هر از گاهی مدارک آن را مرتب می کند و دوباره از نو می چیند. خیلی از مصاحبه چیزی نمی داند و به قول خودش قرار است که با هم حرف بزنیم و او برای ما از خاطرات جنگ بگوید. اینکه چطور جانباز شد و زندگی را در این سن و سال با ترکش سرش می گذارند. در پس کلام لهجه دار و خشنی که دارد غمی خاص نهفته است؛ غمی که به راحتی با اولین روایت از خاطرات دوران جنگ سرباز می کند. از شلمچه، مهران، مجنون و خوزستان می گوید. وجب به وجب جنوب را بلد است و این را مدیون اصالتش در سرزمین سوزان جنوب و شب زنده داری های جبهه هاست. به قول خودش نه فقط جنوب که عراق را مثل کف دستش بلد است و می داند از کدام کوچه تا کدام خیابان بصره چقدر راه مانده است؛ دینی که حالا بر خود می بیند که آن را در شام و علیه تروریست ها ادا کند.

بزرگترین حسرت زندگی اش از دست دادن همسرش است که در حادثه خونین حج 67 مجروح شد و عزیزالله کوه زاد در این گفتگو از روزگاری می گوید که برای درمان همسرش هرچه از بعد جنگ برایش باقی مانده بود را فروخت، تا همدم روزهای سخت زندگی اش را سلامت ببیند اما همه این آرزوها و امیدها بیشتر از بامداد بیست و یکم بهمن ماه همان سال دوام نیاورد و او کسی را از دست که در جبهه های نبرد همیشه کنارش بود و بر زخم های کهنه جنگش مرهمی. تنها دلخوشی اش از آن دوران قاب عکسی از روز احرام همسرش است که هنوز با خود دارد و همراه این روزهایش شده است. در ادامه مشروح این گفتگو را با هم می خوانیم:


**چطور شد که جبهه رفتید؟
من از اول جنگ به جبهه رفتم. یعنی همان زمانی که امام(ره) دستور دادند این تصمیم را گرفتم و از آن روز تا آخرین لحظات جنگ در عملیات ها بودم. من سالها در مناطق عملیاتی از غرب کشور تا جنوب زندگی کردم و در بدترین شرایط خم به ابرو نیاوردم، چون وقتی قرار است همه در جنگ برای کشور از جان خود بگذرند پس دلیلی ندارد که من ناراحت باشم.

**کجا و در کدام عملیات جانباز شدید؟
در عملیات رمضان و در جزیره مجنون بودم که ترکشی به سر اصابت کرد.

**از خانواده تان برایمان تعریف کنید. چند فرزند دارید؟
من با پسر، عروس و نوه ام زندگی می کنم.

همسرتان را چطور از دست دادید؟
ایشان در حج خونین 67 مجروح شدند. برای درمانش دست به هر کاری زدم و امیدوار بودم که حالش خوب شود، تا اینکه ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد بیست و یکم بهمن ماه با ما تماس گرفتند و گفتند که ایشان تمام کردند و حالا شما می توانید در صورت تمایل شکایت کنید.

**از یک طرف جانبازی و از طرف دیگر از دست دادن همسرتان شرایط سختی را برای شما رقم زده است. چگونه با این مشکلات کنار آمدید؟
مگر مشکلات فقط برای من است. مگر امام(ره) کم سختی کشید. من وقتی مشکلات مردم و کشورم را می بینم، به نحوی با مشکلات کنار می آیم، اگرچه که هنوز برای من سخت است.

**بعد از جنگ مشغول چه کاری شدید؟
شرایط بعد از جنگ طوری رقم خورد که نتوانستم به کاری مشغول شوم.

**در زمان جنگ متاهل بودید ؟
بله، وقتی به جایی قرار بود اعزام شویم همسر زودتر از من چمدان را می بست و می خواست مرا همراهی کند. او همیشه کنارم بود.

**دوری از خانواده در زمان جنگ چقدر برای شما سخت بود؟
من اهل جنوب هستم . در دوران جنگ تمام این سختی را تحمل کردم و به خانواده ام می گفتم اگر نتوانیم از خاکمان دفاع کنیم پیش مردم جنوب آبرویم خواهد رفت.

**اکنون شرایط زندگی شما چطور است؟
قرار است اگر خدا بخواهد به سوریه بروم و مدافع حرم حضرت زینب(س) بشوم.

**اما شما هم سن بالایی دارید و هم جانباز هستید ؟
گفتند که شاید مرا نبرند ولی من تمامی کارهایم را برای اعزام انجام داده ام و اگر مرا نبرند خودم تنهایی می روم. به موی سپیدم نگاه نکنید، ما در جنگ تجربه هایی آموختیم و حالا می خواهیم کمک حال مسلمانان باشیم. بی بی زینب بر گردن ما حق دارد.

**در این خصوص با کسی هم مشورت کردید؟
قرار است با جمعی از رفقای قدیمی و همرزمان دوره جنگ برویم.

**فکر می کنید پایان جنگ سوریه چگونه باشد ؟
همه مردم دنیا باید بدانند که بچه شیعه شاهرگش را برای دفاع از جان و مال و ناموس مسلمان می دهد. ما شیعیان هرکاری می کنیم تا هیچ آسیبی به دختر پیامبر و حرم مقدس او نرسد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi