شناسه خبر : 47958
چهارشنبه 06 مرداد 1395 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"شبیه خودش" جواب بسیاری از سوال ها

کانون خبرنگاران نبأ:‌ حسین شرفخانلو در مراسم رونمایی از کتاب «شبیه خودش» (خاطرات شهیدحامد جوانی) گفت:‌ حامد تا لحظه شهادت به هیچ وجه جوگیر نبود و در مقابل دعاهای شهادت می‌ایستاد و می‌گفت اگر شهید شویم، چه کسی برای حفاظت از انقلاب ایستادگی کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از نوید شاهد، حسین شرفخانلو نویسنده کتاب «شبیه خودش» (خاطرات شهیدحامد جوانی) در مراسم رونمایی این کتاب که در محل پاتوق کتاب فیروزه تبریز با حضور خانواده شهیدان حامد جوانی و صادق عدالت اکبری برگزار شد، گفت:‌ خدا را شاکرم که در یک سال و یک ماهگی شهادت حامد این کتاب چاپ شد. من عادت کردم که با حامد در خلوت حرف بزنم و آن چیزی که در کتاب نوشته شده همه مطالب حامد نیست.
وی با قرائت بخش‌هایی از کتاب بیان کرد: حامد برای من با باران شروع شد. پیگیری‌ها و دیدارها و رصد مطالب اولیه از شهید جوانی همراه با بارش باران بود. حامد، عاشق حضرت سقا بود و انگار که نسبتی داشته باشد با عباس و سقا.
نویسنده کتاب شبیه خودش گفت: روایت شهادت و روضه خواندن بر شهید صرفا یک بعد قضیه است. کار شهید مصطفی پیشقدم را نصف کاره گذاشتم و به حامدی پرداختم که نمی‌شناختم.
وی با بیان اهداف پرداختن به خاطرات شهید جوانی اظهار کرد: هدف از نصف کاره رها کردن پروژه شهید پیشقدم این بود که باید هدف حضور در جبهه مقاومت اسلامی بیان شود. چرا حامد، در سپاه استخدام شد؟ از روی بیکاری به سپاه روی آورد یا آرمان‌هایی در بینش حامد وجود داشت؟ این سؤالات در کتاب پاسخ داده شده است.
شرفخانلو با بیان سؤالاتی از محور مقاومت اسلامی، گفت: چرا ارتش سوریه با قدمتی بالا و ارتشی که امنیت لبنان را تضمین کرده بود در عرض دو یا سه ماه از هم پاشید؟ این سؤالات بدون اشاره مستقیم با ماجرا پاسخ داده شده است. بدون اینکه مخاطب متوجه شود بینش سیاسی محور مقاومت بیان شد. به عبارتی بهتر «شبیه خودش» غیر مستقیم بر اکثر سؤالات محور مقاومت پاسخ داده است.
وی افزود: داستان سوریه و محور مقاومت با حذف داعش و گروهک‌های تروریستی تمام شدنی نبوده و قرار ما این است که در فلسطین و مسجد‌الاقصی نماز بخوانیم و آرمان ما رسیدن به فلسطین است.
نویسنده کتاب گفت: حامد تا لحظه شهادت به هیچ وجه جوگیر نبود و در مقابل دعاهای شهادت می‌ایستاد و می‌گفت اگر شهید شویم، چه کسی برای حفاظت از انقلاب ایستادگی کند؟!
وی افزود: وقتی داستان فرمانده حامد با حاج جعفر(پدر شهید حامد جوانی) هنگام رسیدن به گرمای شام را می خوانیم، معارف جدیدی پیش روی ما باز می شود. جعفر جوانی که تحمل دو بخیه به پای حامد را نداشت گفت اول باید به حرم حضرت زینب(س) بروم.
شرفخانلو اظهار کرد: دعوای خانواده جوانی آرمان‌های اسلام است و ذره‌ای از این هدف عقب‌نشینی نکردند. ما از نظر سلاح و امکانات بسیار کمبود داریم اما با همه محدودیت‌ها سر آرمان‌ها ایستاده‌ایم.
جعفر جوانی نیز در این مراسم با یاد و خاطره شهیدصادق عدالت اکبری، بیان کرد: با مشاهده عکس‌هایی از مراسم تشییع سه شهید بزرگوار، بیضایی، جوانی و اکبری متوجه شدم که شهیدان جوانی و اکبری سلسله‌وار در مراسم تشییع یکدیگر شرکت کرده بودند.
وی افزود: روز ۱۳رجب امسال شهید اکبری طی تماس تلفنی از سوریه و بعد از احوالپرسی به بنده گفت ‌«حاجی من کنار حامد هستم»، این جمله در حالی بیان شد که صادق در حلب می‌جنگید و حامد در ادلب شهید شده بود و فاصله مکانی مشهود بود.
جعفر جوانی عنوان کرد: من تحمل عمل جراحی حامد را نداشتم اما پس از وارد شدن بر خاک سوریه، با لحظه‌ای مکث، خانم زینب(س) را به مادرش قسم دادم که آرامش و رضایت مشیت الهی را بر دل من و مادر حامد بنهاند که چنین هم شد.
وی در پایان گفت: چند روز قبل از شهادت حامد، سردار سلیمانی به بیمارستان جهت ملاقات حامد آمد. به سردار گفتم «هذا من فضل ربی» که حامد برای جانفشانی در راه اسلام جنگید.
یادآور می‌شود، کتاب «شبیه خودش» به قلم حسین شرفخانلو و به ویراستاری زهره علی عسگری توسط انتشارات روایت فتح در ۱۱۰۰ نسخه به چاپ رسیده و در سه فصل و با بهره‌گیری از خاطرات شهیدحامد جوانی از زبان والدین و هم‌رزمانش نگاشته شده است

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi