شناسه خبر : 47997
یکشنبه 10 مرداد 1395 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برجام تمام گشت وبه آخر رسید عمر...!


آرمان: برجام تمام شد اما دولت سرکلاف را گم کرده است
«دولت سرکلاف را گم کرده است. برجام یکی از ده‌ها مسئله کشور بود اما دولت در برجام مانده و کم تحرک است».
این مطلب را سید فاضل موسوی (از نمایندگان اصلاح‌طلب سابق مجلس) به روزنامه آرمان گفته است. وی در پاسخ این سؤال که برخی معتقدند دولت در یک انفعال سیاسی بسر می‌برد، موافق این ادعا هستید؟ می‌گوید واقعیت این است که دولت بعد از جریان برجام و یکسری امور ارزشمند در حوزه‌های دیگر، هنوز از لاک موضوع برجام بیرون نیامده است. یکی از مسائل کشور اجرای برجام بود اما ده‌ها مسئله جدی دیگری هم در کشور وجود دارد برخی بخش‌های دولت آن چنان پیگیر تعهدات آقای روحانی نیستند که باید به طور جدی پیگیر آنها شوند.
دولت باید واقع بین باشد و فراموش نکند برجام یکی از ده‌ها مسائلی بود که ایران با آن روبه‌رو بوده و هست. دولت یازدهم متأسفانه کم تحرک است.
وی ادامه می‌دهد: لازم است که شخص رئیس جمهور و سایر بخش‌های دولت ارتباط خود را با مردم افزایش دهند و کمک کنند تا کشور از رکود خارج شود که این موضوع یک شوخی نیست چرا که رکود، کمرشکن شده است. به هر بهانه‌ای نباید تورم را کنترل کنیم اما کنترل تورم خوب است البته به شرطی که رکود کمرشکن را به کشور تحمیل نکند.
موسوی با تهدید روحانی گفت: لازم است اشاره کنم که 6 الی 7 نفر از درون اصلاح‌طلبان خودشان را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند و البته مجموعه اصلاحات هنوز تصمیم نگرفته است بلکه آنها به صورت انفرادی تمایل دارند وارد این عرصه شوند. آقای روحانی باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد، کار را موکول به دقیقه 90 نکند.
وی با بیان اینکه دولت به یک خانه‌تکانی جدی احتیاج دارد گفت: در گذشته هم اعلام کردم 5 نفر از وزرا که بنا به دلایلی عملکردشان در راستای تضعیف دولت بود که یک شوخی نیست و باید جدی گرفته شود. هر شخصی که به اندازه یک سر سوزن دلش برای ایران می‌تپد، می‌داند حداقل 5 وزیر ضعیف هستند و نتوانستند انتظارات را محقق کنند که تبعات عملکرد ضعیف آنها گریبانگیر کشور خواهد شد.
این نماینده سابق مجلس درباره گلایه‌های عارف می‌گوید: زمانی که آقای عارف به مجلس راه پیدا کرد، انتظار داشت که دولت موضع بی‌طرفانه داشته باشد.
ولی برخی می‌گویند دولت بیشترین لابی را به نفع لاریجانی انجام داد. به آقای لاریجانی احترام می‌گذاریم ولی این حق اصلاح‌طلبان و لیست امید و زحمتی نبود که آن مجموعه کشیده بودند چون در غیر این صورت امکان داشت نتیجه دیگری رقم بخورد. در نهایت انتظار این کم لطفی‌ها را در حق آقای عارف نداشتیم.
این اصلاح‌طلب در پایان درباره برجام‌زدگی دولت می‌گوید: تحلیل برجام بسیار پیچیده است و مدیریت قوی در تمام بخش‌ها لازم دارد که ظاهراً در دولت یازدهم توانایی اتصال دادن بخش‌های مختلف پازل وجود ندارد. باید بپذیریم که شکم گرسنه، غذا می‌خواهد، جوان پرانرژی کار می‌خواهد و همه اینها را اقتصاد می‌تواند مدیریت کند. متأسفانه مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت در این موضوع بسیار ضعیف عمل می‌کنند و ناتوان هستند. به عبارتی به روز نیستند، جسارت ندارند و نمی‌توانند از خودشان هزینه کنند، طرح بدهند و بروند سینه سپر کنند. برخی از دولتمردان دچار روزمرگی شده‌اند.
نتیجه امروز و فردا کردن دولت این شده است که تصور شود دولت سرکلاف را گم کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi