شناسه خبر : 48011
دوشنبه 11 مرداد 1395 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بالالاریم یورولمیاسیز!

هر وقت این عکس آقا مهدی را می بینم دلم خون میشه و آتش می گیره و به یاد دو عملیاتی می افتم که از نزدیک با خلق و خوی فرمانده سرافراز عاشورا آشنا شدم.

فاش نیوز - بالالاریم یورولمیاسیز!
هر وقت این عکس آقا مهدی را می بینم دلم خون میشه و آتش می گیره و به یاد دو عملیاتی می افتم که از نزدیک با خلق و خوی فرمانده سرافراز عاشورا  آشنا شدم.


چه روزگارانی که سپری شد و با دل سیر نگاه شون نکردیم و مانند پرستوهای مهاجر از میان ما رفتند و هرگز بازنگشتند!
بارها خودم شنیدم  مهدی به رزمندگان می گفت : بچه های عزیزم!
همه رزمنده ها رو عین بچه های خودش دوست داشت.

خدایا ! چه شور و شوقی داشتیم که آقا مهدی با تبسم به ما نگاه بکند! انگار تمامی خستگی مون در یک آن در می رفت. با چشم خود آن چنان حالاتی دیدم که قابل وصف نبود و به اون زمان غبطه می خورم که ایکاش دوربینی داشتم از آن حالات عکس می گرفتم.
موقع برگشت از عملیات توصیه می کرد برای بچه ها کمپوت باز کنن و خودش هم می گفت: "بالالاریم یورولمیاسیز" (بچه هام خسته نباشید)!

(برادر اژدری برادر سمت چپ که چفیه داره، برادر ماهری هم تصویر وسطی است)


 همه اینها را با چشم خودم دیدم.

در یکی از روزهای عملیات ظفرمند بدر، جهت انتقال مجروحین و شهداء و تخلیه اسراء به سیل بند عراق رفتم. به آنجا که رسیدم با دیدن دوستان شهید و مجروح، دلم خون شد. مجروحان با شدت درد به خود می پیچیدن و شهداء نیز گویابه خواب آرامی رفته بودند. یا حسین ... خدای من!
اسرای عراقی هم کنار سیل بند بودند. بعضی دوستان دچار موج گرفتگی شده بودند و من از شدت ناراحتی نمی تونستم اعصاب خودم را کنترل کنم!. به روی دوستان سکاندار داد زدم که زودتر بیایید، وضعیت دوستان مجروح وخیمه. بیایین این مجروح ها و شهداء را در اسرع وقت به پشت خط و اورژانس (بهداری لشکر) انتقال بدیم.
وقتی که بنده داد و فریاد می کردم در یک آن چشمم به آقا مهدی افتاد . او با مهربانی به من گفت : ناراحت نشو الان میان! در چه وضعی آقا مهدی را دیدم؟


با توجه به اینکه در آبهای دجله جهت نقل و انتقال، به قایق نیاز داشتیم باید در اسرع وقت و هر طوری شده قایق به آن سوی دجله انتقال داده می شد. خود آقا مهدی آمده بود کنار ماشین خاور. دو نفر در جلو ماشین قایق را به داخل ماشین هدایت می کردند و آقا مهدی هم با دست مجروحش قایق را هل می داد!.
خدایا این چه حکمتی بود؟ فرمانده لشکر چنین ایثارگریهای بیاد موندنی از خودش نشون میداد.

هزاران حکایت دیگر در این خلوص و نیت فرماندهانمون نهفته بود!

 


راوی : برادر ماهری از رزمندگان خوی
فرستنده : برادر اژدری

تنظیم و گزارش: جعفری از اهواز

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
در این دوران هر کسی به فرا خور اعتقاد و تربیت و درجه انسانیش  در یک ویا چند کانال عضو است .
ما رزمندگان سی و شش سال پیش تا آخر جنگ در بسیاری از کانالها برای پاسداری و صیانت از مرزهای سرزمین کشورمان عضو بودیم .
میمک , موسیان , چنگوله , مهران , دهلران , بازی دراز , قلاویزان , کله قندی , ماووت , شاخ شمران , فکه , وهزاران نقطه از خط مقدم جبهه جنگ کانالهای تو.در تو و بهم پیچیده ایی داشت که فراموش شدگان این دوران خط و خط بازی و جناح و جناح بازی و کانال و کانال بازی , در آنجا صادقانه از جان و دل مایه میگذاشتند تا کیان ناموس وطن ,  حرمتش حفظ بماند .
بهترین و رشید ترین مردان بی شیله پیله دهه شصت ,  بی هیچ چشم داشتی تا پای نثار جان خود از وجب به وجب خاک  کانال خود دفاع کردند تا اکنون شما براحتی فقط با لمس یک نقطه از گوشی خود ساعتها محو کانالهای تلگرامتان باشید .
بخاطر بسپارید و حرمت بدارید مردان کانال کمیل را که  تشنه لب حرمت و اعتبار برای شما باقی گذاشتند و خود به یاران شهیدشان پیوستند .
بخاطر بسپارید نیک مردان غواص کربلای چهار را که زنده زنده دفن در کانال دفاع از شرف ایران و ایرانی شدند .
چه بسیاربودند از جان گذشتگانی که بهترین داراییهای خود را در این کانالها جا گذاشتند تا شما بدترین رفتار ممکنه را در گذر زمان با آنها داشته باشید و جام حیا و شرم را به اعتبار منسب و
میزتان سر بکشید .

بر خورده ریشخند خود دلخوش مباشید 
که در کانالهای آنچنانی عضو هستید  ,

جگر دارید ,  در کانالی که هر روز یک یا چند نفر در آن شهید و یا قطع عضو می شدند . عضو شوید . تا ببینید کانال واقعی کجاست . یا علی مدد .   
فاش نیوز سلام . گزارش خیلی جالبیه .
درود بر برادر ماهری و درود بر برادر اژدری .
جناب جعفری کار شما هم حرف نداره .
فاش نیوز این شماره تلفنه که نوشته شده کار جالبیه . این نشون می ده که چقدر گزارشگراتون صداقت دارن . کاشکی با این شماره تماس می گرفتید و با این راوی و فرستنده دلسوخته شهدا هماهنگ می کردید تا یه گزارش مفصل از آنها تهیه می شد . میگن مدیر سایت از جانبازان ترک زبان آذربایجان و اون طرفاس . خودش پیش قدم بشه که یه گزارش عالی از این کار بدست میاد . چی میشه ؟
مثل زمان دفاع مقدس هشت ساله ، در جنگ نرم هم دوباره رزمنده ها از همه جا با هم ارتباط برقرار کردند که پوزه دشمن قسم خورده را به زمین بزنند . رزمنده ای از غرب ، رزمنده ای از پایتخت ، رزمنده ای از جنوب ... چه شود ؟ نفس دشمنو می گیرن انشالله ...
اما اون دفعه من به سختی تونستم کار این گزارشگرا رو باور کنم . حالا هم یه کم برام سخته . فاش نیوز اما تو می تونی به شیوه درست اعتماد ما رو تقویت کنی .
آخرش بازم میگم کار جالبی بود این ذکر خاطره . به حسینیه فاش نیوز احترام بذارید که همه عاشقان ابا عبدالله و همه رزمنده های مخلص را در خودش جمع کرده . تشکر فاش نیوز . تشکر
سلام و عرض ادب
به اطلاع دوستان می رسانم برادر ماهری از رزمندگان ملکان می باشد و در تصاویر بالا عکس برادر اژدری وجود ندارد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi