شناسه خبر : 48016
یکشنبه 10 مرداد 1395 , 12:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

28 سال چشم‌انتظاری پایان یافت

  

وقتی که می‌رفت هنوز جوان بود و 18 سال بیشتر نداشت؛ اما حالا که آمده است دیگر برای خود یک مرد 49 ساله شده است.

آن روزهایی که راهی جبهه‌ها شده بود، سال‌های آخر جنگ بود. هنوز سرباز ارتش بود و 10 ماه بیشتر از خدمتش نگذشته بود. آخرین بار که راهی جبهه می‌شد،‌ در منزل خواهرش در مشهد با تمامی فامیل دیدار کرد. آشپزی را خوب بلد بود. آن روز هم غذای میهمانان را طبخ کرد و بعد از اتمام میهمانی با همه خداحافظی کرد و راهی جبهه شد. به خواهرانش گفته بود عملیات در پیش است.

زهرا دهقانی،‌ خواهر شهید دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار می‌گوید: 17 سال از شهادتش می‌گذشت که روح پاک و مطهرش را در روستا تشییع و تنها یک صورت قبر برایش درست کردند.

ما چشم‌انتظار بازگشتش بودیم. هیچ‌گاه شهادتش را باور نداشتیم، تا اینکه امروز و بعد از 28 سال فراغ، "محمد" بازگشته است.

پیکر پاک و مطهر شهید محمد دهقانی در تابوت مزین به پرچم سه رنگ کشور در مقابل چشمان مان قرار گرفته است، دلهای بی قرار خانواده شهید برای دیدنش، بی تاب‌تر شده است.

لحظه وصال فرا می‌رسد، گریه امان نمی‌دهد، باران اشک از چشمان همه جاری شده است. مادر شهید خود را بر روی پیکرش رها می‌کند. "خوش آمدی مادرجان؛ از شهر غریب خوش آمدی".

نجوا و درد دل این سال‌های فراغ، چگونه در این دقایق پایان می‌یابد؛ اما دیگر چشم‌انتظاری و فراغ به پایان رسیده است و دل غمگین مادر،‌ آرام گرفته است.

جدا شدن از "محمد" سخت است؛ اما دیگر مادر از فردا برای گفت‌وگو با فرزندش و بیان درد دلهایش به سر مزارش می‌رود.

و ما تا ابد مدیون مادرانی هستیم که به فرزندانشان ایثار آموختند.

و امروز پس از 28 سال، پیکر پاک "شهید دهقانی" به زادگاهش روستای سنوک از توابع سربیشه منتقل و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم تشییع و خاکسپاری می‌شود./دفاع پرس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi