شناسه خبر : 48025
دوشنبه 11 مرداد 1395 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت نمایش «عباس را عباس برد»‌

اکبری مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزقزوین گفت: این نمایش رادیویی با هدف بازگویی گوشه‌هایی از زندگی شهیدبابایی و بیان شجاعت‌های وی در رادیو قزوین تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایش موضوعاتی همچون اعتقادات شهید بابایی و ارادت وی به علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع)، دوران کودکی و تعزیه خوانی‌های شهید بابایی، آخرین لحظه‌های عمر شهید بابایی در کابین هواپیما و لحظه‌ی شهادت وی بازسازی و برای مخاطبان پخش می‌شود.

مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین افزود: شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی در سال 1329 در خانواده‌ای مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا پایان متوسطه در قزوین گذراند؛ در سال ۱۳۴۸ در رشته پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا اعزام گشت.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی شهید بابایی هم با انقلابیون همکاری داشت و با پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان داد؛ و به خاطر لیاقت و شایستگی چند درجه‌ی نظامی ترفیع گرفت.

اکبری خاطرنشان کرد: شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی در روز پانزدهم مرداد ماه 1366 مصادف با روز عید قربان پس از انجام یک عملیات موفق هوایی در خاک عراق به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: این نمایش به تهیه‌کنندگی و نویسندگی ابراهیم طاهری کیا به مدت 30 دقیقه در رادیو قزوین تولید می‌شود که همزمان با سالروز شهید بابایی از رادیو قزوین پخش خواهد شد.
مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکزقزوین یادآور شد: نمایش رادیویی «عباس را عباس برد» جزئی از مجموعه‌ی 30 سردار رسانه‌ی ملی است که در این مجموعه هر استان یکی از سرداران خود را در قالب نمایش رادیویی به مخاطبان معرفی می‌کنند؛ تا در پایان امسال از رادیوهای مراکز استان‌ها پخش شود.

 
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi