شناسه خبر : 48031
چهارشنبه 13 مرداد 1395 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوابیه وزارت آموزش و پرورش به یک مطلب

وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» جوابیه ای صادر کرد.

فاش نیوز -  وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» جوابیه ای صادر کرد.

وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» با ارسال جوابیه ای، مسئول عدم اجرای برخی قوانین ایثارگری را دولت، بنیاد شهید وامور ایثارگران ودیگر نهادهای مرتبط با امور ایثارگران دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دراین جوابیه آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت فاش نیوز با سلام و احترام؛ عطف به مطلب مندرج در آن سایت به تاریخ 95/4/27 با عنوان «آموزش وپرورش تمایلی به اجرا ندارد» عین جوابیه اداره کل امور شاهد و ایثارگران را به اطلاع می رساند:

1- اجرای ماده مذکور نیاز به مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه جهت تدوین احکام و اختصاص بودجه مرتبط دارد.

2- طبق ماده 75 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر فصل نیاز به آیین نامه اجرایی دارد که تاکنون آیین نامه مرتبط این ماده ارسال نشده است.

3- از سه سال گذشته هیچ گونه درخواستی از ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مرتبط به این اداره کل مبنی بر شرکت در جلسه ای برای اجرای ماده 39 واصل نشده است.

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.

علیرضاجدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

عین مطلب منتشر شده در فاش نیوز که به جوابیه مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش منجر شده در ذیل می آید:

آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد

یوسف 70%- بنده جانباز 70 % حالت اشتغال آموزش و پرورش هستم. در مورخه 22/04/95 جهت پیگیری اجرای ماده ی 39 حالت اشتغال خودم و همکارانم به اداره ایثارگران سازمان بسیج کل کشور مراجعه کردم و از مسئول پرونده ی ایثارگران جناب آقای آلوئیان درخصوص دلایل عـدم اجرای این ماده( 39 ) توسط  وزارت آموزش و پرورش جویا شدم.

آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد

 ایشان فرمودند ما از ابتدای تصویب قانون مربوطه چندین بار با ستاد شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به صورت مکتوب درخواست و دعوت کرده ایم. مسئول ستاد یا نماینده خودشان را جهت دریافت احکام مشمولین حالت اشتغال و نحوه ی اجرای ماده 39 اعزام نموده تا اقدام لازم صورت پذیرد اما متاسفانه تا کنون هیج پاسخی به درخواست و دعوت ما نداده اند و تنها بهانه ای که دارند می گویند اجرای ماده 39 نیاز به آیین نامه دارد.

  آقای آلوئیان به صراحت فرمودند اجرای ماده 39 جهت برقراری حقوق جانبازان حالت اشتغال برابر نیروهای مسلح نیاز به آیین نامه ی هیأت دولت ندارد. زیرا وزارت آموزش و پرورش تمایل و اراده ای جهت اجرا ندارد، بهانه ی آیین نامه را می آورد. چرا که در چندین وزارتخانه ماده 39 درحال اجرا می باشد ازجمله وزارت جهاد کشاورزی و…چون آقای آلوئیان خیلی با صراحت می گفتند جهاد کشاورزی احکام ما را اجرا کرده. الان شما می فرمایین اجرا نشده تعجب می کنم.

 به هرحال بنده از آقای آلوئیان پرسیدم اگر وزارت آموزش و پروش هرگز نخواهد این ماده را اجرا نماید یا همین گونه به تعلل خودش به بهانه ی آیین نامه ی هیأت دولت اجرای قانون را به تأخیر بیندازد، تکلیف ما جانبازان حالت اشتغال چیست؟ ایشان فرمودند تنها راه شکایت نمودن به دیوان عالی کشور است.

 والسلام

اینستاگرام
چرا ماده 51 در مورد فرزندان شهدا در آموزش وپرورش اجرا نشده است.
ماده 51 در نهاد کتابخانه های عمومی هم با توجه به وعده مسواین اجرا نشده است .
سلام.
به چه سادگی و ناشیانه از خودتون رفع مسولیت کردین. اصلا فلسفه وجودی امور ایثارگران در اموزش و پرورش چیست. وظیفه شماست مسولیت شماست از حقوق جانبازان ذینفع با چنگ دندان دفاع کنید . و حقوق جانبازانتون را از دولت بگیرید. واقعا برای این استدلال ابکی باید .گریست. چه کسانی در اموزش پرورش از حقوق ایثارگران دفاع میکنند. که اصلا با روح کارشون و وظیفشون و قانون اشنایی ندارند. اقای محترم شما چند بار رفتین به سراغ دولت و ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید جهت اجرای ماده 39. واقعا چقدر مکاتبه کردین چند جلسه گذاشتین . که حقوق ایثارگران را از دولت بگیرین.چه جوری وزارت جهاد در حال اجرای قانون مذکور است. چه جوری بنیاد شهید کم کم دارد اجرا میکنند.یه خورده بفکر کسانی باشین که مسولیت دفاع از انها بدوش شماست. از خدا بترسید. اینا حق الناس است است فردا باز خواست دارد
درود بر امين آقا
باسلام . اینجانب که مطلب مذکور را ارسال کردم از روزی که جوابیه آموزش وپرورش را گذاشتید مرتب با آقای آلوئیان مسئول صدور احکام ایثارگران مستقر در سازمان کل بسیج کشور در تماس بودم تا به امروز موفق شدم با شخص ایشان تماس تلفنی برقرار کنم . متن جوابیه ی آموزش و پرورش را به اطلاع ایشان رساندم . این بزرگوار فرمودند ما بخشنامه وروند اجرای صدور احکام جانبازان حالت اشتغال را برای همه وزارت خانه ها ارسال کردیم و در بخشنامه ذکر شده هرسازمانی باید برای صدور احکام از ما بخواهند تا جلسه بذاریم تشریف بیارند سازمان بسیج آمار نیروهای حالت اشتغال سازمان مربوطه رو به ما ارائه بدن ما بهشون نحوی اجرای کار رو بهشون میگیم ایشان باید برن از نیروها شون مدارک مربوطه رو جمع آوری کنند برای ما ارسال کنند تا ما برسی کنیم بعد حکم بزنیم آقای آلوئیان بنا به فرمایش نظردهنده ی محترم بنام amin می گویند ما اصلا وظیفه نداریم از وزارت خانه ها بخواهیم که بیایند برای صدور احکام بلکه این وزارت خانه ها هستند که باید به دنبال صدور احکام نیروهاشون باشند آموزش وپروش هم تاکنون هیج گونه مکاتبه یا مراجعه ای به سازمان نداشته اند . درثانی ایشان می فرمایند صدوراحکام روند طولانی دارد آموزش وپرورش اول بیاید احکام را صادرکنیم بعد دنبال آیین نامه برن آگر آیین نامه صادر شود وتازه بخواهد دنبال صدور احکام باشد روند کار بسیار طولانی میشود پس چه خوب است هنوز آیین نامه صادرنشده آموزش و پرورش بیاد احکام نیروهاشو صادر کند . آقای روابط عمومی آموزش وپرورش به مسئول ستاد شاهد بفرمایین لططفا با آقای آلوئیان مسئول صدور احکام جانبازان حالت اشتغال تماس بگیرند تا مراحل اجرای کار را به ایشان توضیح بدن همینطوری راحت از خودش سلب مسئولیت نفرماید . شماره مستقیم جناب آلوئیان نزد سایت است.
سلام . آقای روابط عمومی لطفا به مسئول ستاد شاهد بفرمایین مقلطه و سفسطه نکنند ایشان وظیفه دارند تشریف ببرند واحد ایثارگران سازمان بسیج کل کشور جلسه بذارن سازمان بسیج اشعار میدارند شما باید دنبال احقاق حق نیروهاتون باشین نه ما به مسئول ستاد شاهد که خودشو به خواب غفلت زده بگین با آقای آلوئیان که مسئول صدور احکام نیروهای حالت اشتغال هستند با این شماره مستقیم تماس بگیرند تا توجیه بشن .
در وزارت جهاد کشاورزی مقدمات کار انجام شده است ولی احکام لشکری اجرا نشده است چون ایین نامه از سوی بنیاد نوشته نشده است .
جناب جدائی رئیس محترم روابط عمومی لطفا در یک کلمه وبدون هاشیه ویا خداناخاسته دروغ بفرمایند ماده 51 فرزندان شهدا و39 ومظالبات جانبازان فرهنگی پاداشها مرخصی های ذخیره ایام خدمت وهزینه های ازدواج فرزندان ما را کی وچه زمانی پرداخت میشود تا ما هم مثل سایر کارمندان وزارت خانه ها با برنامه زندگی کنیم این خواسته زیادی نیست لطفا پاسخ دهند اگر هم وزیر محترم قادر به اداره وزارتخانه وحل مشکلات نیست خوهشا کنار بروند تا افرادی قوی از جنس وزرای جهادی جایگزین شوند ما هم ادمیم انتظار داریم کسی بر مسند وزارت خانه باشد که مثل جناب حاج بابائی ودکتر نجفی به فکر فرهنگیان باشد نه این که فقط پست را یدک بکشند وکارمندانش رها وبلاتکلیف باشند
درسته حالا دارن کم کم مقدمات اجرا را فرهم میکنند. حالا نیاز به ایین نامه خاصی ندارد. همانطوز که ماده 51 نداشت. مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی را می خواد که انشا ا اونم میگیرند ظرف ماهای اینده
سلام : حالا ما اینقدر پیگیر این قضیه هستیم شما برادر جهادی که حکم تون صادر شده آیا تفاوت درخوری هست بین حکم جهاد با نیروهای مسلح آیا بنظرشما تفاوت آنقدرهست که ما پیگیر آیین نامه باشیم . درضمن آیین نامه رو بنیاد صادر نمی کنه آیین نامه توسط هیآت دولت تصویب میشه
با سلام برادر گرامی ایین نامه اول باید توسط بنیاد شهید تهیه و سپس برای تصویب به هیات محترم وزیران تقدیم گردد سپس با نظارت کلیه وزیران تصویب می شود ولی هنوز مرحله مقدماتی انجام نشده است .
میزان حقوق احکام لشگری که صادر شده است مناسب تر است حدود 500تا700 هزار تومان بالاتر است ولی فعلا قابل اجرا نیست .
طبق ماده 39 قانون جامع کارکنان چه کشوری باشند وچه لشکری حقوق حالت اشتغال باید براساس لشکری صادر بشود .
طبقه ماده 61 قانون جامع برای اجرای این ماده حتما باید ایین نامه تصویب شود .
حتی صندوق های بازنشستگی هم هنوز نمی توانند اخرین حقوق را ملاک حقوق بازنشستگی قرار بدهند .
سلام برادر یوسف
حقوق لشکری که توسط سپاه واسه جانبازان حالت اشتغال جهاد زده شده که من از خودم در استان دیدم. با توجه به مدرک تایید شده و مورد قبول جهاد و سپاه. درصد جانبازی و سنوات و مدت جبهه. حد اقل بین 400 تومن و تا 800 تومن متفاوت است یعنی هرچه مدرک و درصد جانبازی و و مدت جبهه و سنوات شما بیشتر باشد. تفاوت حوقوق لشکری شما بیشتر میشود.
بعنوان مثال واسه اینکه برای دوستان ابهامی نباشد. من واسم مدرک کارشناسی ارشد تایید شده و سنواتم سی سال کامل است. هفده ما جبهه و سی درصد جانبازی دارم. تفاوت حکم سال 93 لشکری من با حکم 93 کشوری من حدود 750 هزار تومن متفاوت بود. یعنی حکم لشکری من 750هزار تومن بیشتر از حکم کشوری من بود
با سلام

ماده 51 یعنی فوق العاده ایثارگری در فصل شش قانون جامع قرار دارد یعنی همان فصل معیشت و رفاه.طبق ماده 61 اخر فصل ششم که اشعار میدارد ایین نامهای این فصل باید توسط بنیاد شهد و ستاد کل نیروهای مسلح و دولت تهیه و به تصویب برسد.پس بنا براین ماده51در این فصل قرار دارد. ولی برای اجرای ماده 51 که در اکثر وزارت خونها از جمله وزارت جهاد از سال 94 و زارت اموزش پرورش خرداد ماه سال جاری اجرایی شده. ولی من جایی ندیدم که واسه این ماده ایین نامه اجرایی نوشته باشند بلکه برای اجرای ان مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی را گرفته اند و اجرا شده است. بنا بر این نتیجه میگیریم که اجرای ماده 39 هم فقط نیاز به مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت اجرا دارد. همان جوری که ماده 51 به این شیوه اجرا شده است. ولی باید از قبل احکام لشکری با همکاری سپاه تهیه شود. لازم بذکر است که بنیاد شهد برای تعدای از جانبازان حالت اشتغال ماده 38 یعنی احکام لشکری را اجرا کرده است از اسفند ماه گذشته.اگر نیاز به ایین نامه اجرایی بوده پس خود بنیاد چه جوری بدون ایین نامه ماده 38 را اجرا کرده است.اجرای این ماده فقط و فقط نیاز به تامین بودجه و موافقت اقای دکتر نوبخت محترم دارد لازم بذکر است که بنیاد دوسال قبل اعلام کرده که کلیه ایین نامهای اجرای قانون جامع را تهیه و تصویب کرده و برای تصویب نهایی به دولت تحویل داده است
آموزش پرورش میشه یه تکونی بخودش بده این ماده کذایی 51 را برا فرزندان شاهد اجرا کنه تا بیشتر از این شاهد بی عدالتی نباشیم
سلام . جناب قره داغی اولا چرا کذایی . و دوما اگر این ماده سامل حالت بشه دیگه کذایی نیست . شما انتظار دارین هر خدماتی که به جانبازان ارلئه میشه به شمل عزیزان هم داده بشه فکر نمی کنین فرزدان جانبازان هم حق داران از مزایای پدرانشان بهرمند شوند این اگر اجراشود به عدالت نزدیکتر نیست تا اینکه شما عزیزان از مزایای جانباز استفاده کنید .
اقایوسف سلام بنده حالت اشتغال دارم قصد اعاده بخدمت را دارم لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام : جانباز عزیز رضا ) روند بازگشت بکارمجددبرای یکبار امکانپذیراست واینگونه است ابتدا باید خودتون یه درخواست بنویسید به محل کارتون. درخواست شما را جهت تعیین و تکلیف به بنیاد شهید ارجاع میدن بنیاد پرونده ی شمارا در نوبت کمیسیون پزشکی قرارمیده و درنهایت تشریف می برید کمیسیون پزشکی شرکت می کنید واونجا باید پزشکان کمیسیون پزشکی روقانع کنید که توان کارکردن دارید.اگه پزشکان توان شما را تشخیص بدن حکم ازکارافتادگی کلی شما لغو میشه با لغو این حکم بنیاد بازگشت بکارشما را یه محل کارتان بلامانع اعلام می کند . اما اگرکمیسیون پزشکی تشخیص بده که قادر بکارنیستی وحکم ازکارافتادگی تو ابطال نکنه با بازگشت بکارشما موافقت نخواهد شد. ( البته اگر حکم ازکارافتادگی کلی تونو ابطال کنند بازازیک سری مزایا محروم خواهید شد. قبل از هرگونه اقدام تمام جوانب را در نظربگیرید. بعد اقدام کنید. والسلام – موفق باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi