شناسه خبر : 48049
دوشنبه 11 مرداد 1395 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد از صندوق خودش وام می دهد؟

س - آیا اموالی که به جانبازان و مجروحین جنگ پرداخت می شود، هدیه محسوب می گردد؟
ج - بله. مگر آن چه که در برابر کار به بعضی از آنان پرداخت می شود که اجرت کار آنان است.
آیت الله خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، هبه، س1738

 

س - سلام علیکم خداقوت جانبازانی که حقوق بگیر سپاه هستند و بازنشسته شده اند طبق ماده ٣٩  حقوق و مزایای جانبازی  شامل حالشان میشود یا خیر؟
ج – اگر کادر سپاه بوده اید و با شرایط عادی و تکمیل سنوات خدمتی بازنشسته شده باشید و دارای رای از کارافتادگی باشید حسب قوانین و مقررات می توانید پیگیر حقوق ایثارگری خود باشید .

 

 

س - سلام خسته نباشید من فرزند جانباز و آزاده هستم دانشجوی  پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران میخواستم بپرسم ک هنوز سهمیه کنکور برای دانشگاه آزاد دارم؟
ج – برابر ماده 70 قانون جامع 25 درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بورسهای تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصتهای مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد (۲۵%)  اختصاص دارد . تنها شرط تحقق این سهمیه کسب حداقل هفتاد درصد  حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی  می‌باشد و سایر شروط و محدودیتهایی که در قوانین و مقررات گذشته وجود داشت لغو شده است .

 

 

س - برای وام ازدواج ضامن کارمند ندارم ایا بنیاد نمیتونه از صندوق خودش وام بده؟ هدیه ازدواجم میگن واسه 50 درصد به  بالاس و نمیدن ب ما
ج – وام داخلی بنیاد از طریق صندوق شاهد و ایثار برای اعضای ایثارگر این صندوق پرداخت می شود . اگر عضو صندوق هستید پیگیری کنید . برابر ماده 49 قانون جامع پرداخت هدیه ازداوج به جانبازان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد به تصویب مجلس رسیده است و اگر مسئولین بنیاد چنین پاسخی داده اند پاسخ آنان خلاف قانون است .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi