شناسه خبر : 48103
چهارشنبه 13 مرداد 1395 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندم از مالیات معاف میشه؟

س - سلام ایا فرزندان ۲۵٪متوفی.که دارای شرکت هستند از مالیات معاف هستند؟
ج- خیر از مالیات معاف نیستند .

 

 

س - با عرض سلام و احترام، بنده آزاده و جانباز 30 درصد با مدرک فوق لیسانس با 31 سال بازنشسته شدم اکنون بیکارم،  آیا می توانم عضو هیئت علمی دانشگاه شهرم شوم و در آنجا در رشته مرتبط تدریس کنم.  با تشکر
ج - ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر  بازنشسته از ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری یا هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می کند ،‌معاف هستند و این ممنوعیت شامل آنان نمی شود. لذا اشتغال مجدد شما منع قانونی ندارد.

 

 

س -  سلام خسته نباشید. لطفا راهنمایی کنید ایا وام مسکن که بنیاد پرداخت میکنه. به والدین شهدا یک فقره پرداخت میشه یا پدر مادر شهید هرکدام می توانند از این وام استفاده کنند؟
ج – والدین محترم شهدا از مشمولین بهره مند از تسهیلات وام مسکن هستند ولی قانون در بهره مندی هرکدام به صورت مجزا از تسهیلات وام مسکن ساکت است و منعی هم برای آن ذکر نشده است .

 

 

س -  باسلام.وعرض خسته نباشید خدمت شما بزرگواران.که به جامعه ایثارگری بدون هیچ چشم داشتی خدمت میکنید.بنده جانباز30%وآزاده26ماه اسارت هستم.درسال 83ازطریق بنیادازکارافتادگی کلی گرفتم وچون سال 87ازطریق ارتش حفوق وظیفه برقرارشدبنیادحقوق من راقطع نمود .آیامیتوانم درخواست وشکایت ازبنیادرابنمایم.وچون هیچگونه شغلی ندارم بارها به بنیادجهت وام اشتغال مراجعه کردم.میگویندچون حکم حالت اشتغال داری وازطرفی ازارتش حقوق وظیفه میگیری به شما تعلق نمیگیرد.سوال دوم بنده 18 سال دربانککشاورزی خدمت نمودم وسال 82 بنده باحکم بازخرید خدمت شدم سوال بنده این است آیا یاسابقه بیمه ام چه میشودوازچه طریقی میتوانم برقرارکنم.درضمن هیچگونه پولی ازبانک بابت بیمهوسابقه نگرفتم اگربنده راراهنمای فرماید ممنون میشوم.خدایتان یارباد
ج – دریافت دو حقوق با منشاء‌ایثارگری مغایر قانون است و شما نمی توانید هم از ارتش و هم از بنیاد بابت ایثارگری حقوق دریافت کنید .  بهترین گزینه برای شما با عنایت به دریافت حقوق وظیفه از ارتش تقاضای اعاده به خدمت  به بانک و تکمیل سی سال سنوات خدمت و بازنشستگی از طریق بانک است .

 

 

س - سلام با تشکر از زحماتتون  میشه توضیحی در مورد کمسیون ماده 15 بدید ؟
ج -  برابر ماده 15 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب سال 74 مجلس شورای اسلامی ،آن دسته از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان بنیاد و بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دلیل‌ضایعات ناشی از جانبازی فوت می‌نمایند "‌شهید" محسوب شده و خانواده و افراد تحت تکفل آنان طبق ضوابط مورد عمل در بنیاد شهید انقلاب‌اسلامی تحت پوشش بنیاد مزبور قرار می‌گیرند.
این کمیته تا قبل از تجمیع نهادهای ایثارگری به دلیل اینکه توسط دو نهاد بنیاد جانبازان و بنیاد شهید تشکیل می شد از ترکیب منطقی برخوردار بود ولی با تجمیع نهادهای ایثارگری و عدم وجود بنیاد جانبازان ،  ترکیب واحدی در بنیاد شهید پیدا کرده که تصمیمات آن می تواند دارای شبهاتی باشد. شایسته است مجلس شورای اسلامی با اصلاحیه ای ترکیب این کمیته  را تغییر دهد  تا رفع شبهه شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi