شناسه خبر : 48132
چهارشنبه 13 مرداد 1395 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهره مند شدن همسران شاهداز ظرفیت خدام افتخاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خواستار ارتقا سطح تعاملات معاونت های بنیاد با آستان قدس رضوی و بهره مند شدن همسران شاهد و ایثارگر از ظرفیت خدام افتخاری شد. 

به گزارشحیات ، عابدین عابدی مقدم در نشست مشترک با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ارتقا تعاملات این دو نهاد اظهار کرد: در نشستی که با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم، مقرر شد تا ساختاری تحت عنوان امور ایثارگران در آستان مبارک امام رضا(ع) تشکبل شود. 
 
وی افزود: در همین راستا برای انجام تخصصی تر شدن امور و اقدامات نیازمند تشکیل اتاق فکری هستیم تا بتوانیم با شناخت ظرفیت های هر دو دستگاه با برنامه ریزی های مدون و منسجم همکاری بنیاد استان و آستان قدس رضوی را در خصوص امور ایثارگران تدوین کنیم. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: همچنین باید در این خصوص معاونت های تخصصی بنیاد استان و آستان قدس رضوی با یکدیگر وارد تعامل شده و تفاهم نامه هایی را جهت انجام ماموریت های فرهنگی و تکریمی خود منعقد کنند تا از ظرفیت های این دو نهاد به نحو مطلوبی استفاده شود. 
 
وی ادامه داد: پرداخت به بحث ترویج سبک زندگی و سیره شهدا نیز باید نسبت به ترجمه آنها به دیگر زبان های زنده دنیا اقدام شود تا تمامی زائرین داخلی و خارجی بتوانند از آن استفاده کنند. 
 
عابدی مقدم بیان کرد: از سرفصل های اساسی و مشترک بنیاد استان با آستان قدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگر به ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر سایر استان ها است که در این زمینه نیز باید فعالیت های خوبی در دستور کار قرار بگیرد به ویژه تکریم خانواده معزز شاهد و ایثارگر که از مشهد مقدس هستند. 
 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خانواده های شاهد و ایثارگر در بخش خدام افتخاری حرم مطهر گفت: همسران شهدا و همسران جانبازان متوفی با توجه به شرایط روحی و روانی خاصی که دارند ظرفیت خوبی برای استفاده در خدمت رسانی به زائرین هستند که برای خود آنها نیز شرایط روانی بهتری را رقم خواهد زد. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ابراز کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکریم مستضعفین و فقرا؛ آستان قدس رضوی اگر می خواهد در این زمینه خدمتی ارائه کند بخشی از ایثارگران که درآمدی ندارد به ویژه جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان شاهد و ایثارگر بدون معیشت مورد توجه قرار گیرند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi