شناسه خبر : 48143
چهارشنبه 13 مرداد 1395 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پسرم می‌خواهد مثل پدر شهیدش قهرمان شود

همسر شهید بالای تابوت دستان کوچک فرزندش را که لباس نظامی به تن دارد در دست گرفته و می‌گوید: «پسرم می خواهد مثل پدرش قهرمان شود.»

شهید محمود نریمانی از نیروهای مخصوص سپاه پاسداران که چند روز پیش 10 مردادماه در استان حما سوریه در اثر انفجار بمب به شهادت رسیده متولد سال 66 و اهل کرج است. تنها فرزندش محمد هادی 3 ساله در آغوش مادر، کنار تابوت در معراج الشهدای تهران پیکر پدر را بدرقه می کند.

دو خواهر شهید و همسرش نیز دیگر اعضای خانواده هستند که در مهمانی شهید شرکت کرده اند. به همسرش گفته بود که در صورت شهادتش دوست ندارد کسی از خواهران و همسرش شیون و زاری کنند و صدایشان را نامحرمی بشنود چرا که این راه راه حضرت زینب(س) است و باید صبور باشند. خواهرها و همسر شهید درس صبوری را تمام و کمال آموخته اند و اگر اشکی از چشمانشان جاری می شود آرام و بی صداست. تنها یکی از خواهرها گاه در قالب جملاتی کوتاه با پیکر خفته در تابوت برادر حرف می زند و شهادت را به او تبریک می گوید.

همسر شهید بالای تابوت دستان کوچک فرزندش را که لباس نظامی به تن دارد در دست گرفته و می گوید: «پسرم می خواهد مثل پدرش قهرمان شود.»

می دانستیم برای این دنیا نیست

 خواهر شهید نریمانی که 4 سال از او بزرگتر است از خصوصیات اخلاقی شهید در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس اینطور روایت می کند: «بسیار مهربان بود. همیشه می گفت برای من دعا کنید شهید شوم من اینجا نمی توانم بمانم. می گفتیم بچه پس چه می شود؟ می گفت من برای اینجا نیستم باید بروم این سفر اخیرش هم به کسی نگفته بود.»

اکرم نریمانی خواهر شهید محمود فرومندی از اشتیاق برادرش برای دفاع از حرم و دلواپسی های خواهرانه می گوید: «هر خواهری ممکن است بگوید نرو ولی محمود نمی توانست و دوست نداشت که اینجا بماند برای همین یک جوری ما را راضی کرد. هیچ وقت از آنجا چیزی تعریف نمی کرد و وقتی می رفت خبر رفتنش را نمی داد و ما از طریق دوستان و اقوام می شنیدیم.»

او از آخرین دیدارش با برادر روایت می کند: «آخرین بار هفته بعد از عید فطر بود که به دیدن مادر و پدرم آمد که من هم بودم. خودش چیزی از رفتن نگفت ولی مادرم که پرسید به سوریه می رود خندید و حرف را عوض کرد. مادرم می دانست که به سوریه می رود.»

خواهر شهید ادامه می دهد: «ایشان عاشق حضرت زینب(س) بود. بچه پرحرفی نبود شوخ طبع ولی کم حرف بود خیلی روی صحبت و رفتارش دقت می کرد که هرچیزی را نگوید. حجاب خیلی برایش مهم بود. خیلی برای کار فرهنگی در میان جوانان اهمیت قائل بود و می گفت که بعدها اثر خودش را بگذارد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi