شناسه خبر : 48149
یکشنبه 24 مرداد 1395 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان همچنان در انتظار! (۱)

آیا با تنظیم سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تحولی در رسیدگی به رزمندگان ایجاد شده است؟ تنظیم سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان چه مشکلی از آنان مرتفع کرده است؟

یوسف مجتهد - در راستای سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و سازماندهی امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم رهبری و در اجرای بند(ی) ماده۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مجموعه سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان پس از سال‌ها تأخیر در تاریخ ۹۴.۴.۲۳ توسط دولت تصویب و برای اجرا به وزارت دفاع، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بنیاد شهید ابلاغ شد در مقدمه این سند آمده است:

راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران که از ابتدا از سوی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی(ره) مطرح و سپس توسط مقام معظم رهبری نهادینه شده است راهبرد دفاع همه‌جانبه مردمی است و برخلاف بسیاری از ارتش‌های جهان که ساختار ارتش حرفه‌ای مبنی بر تجهیزات پیشرفته را انتخاب کرده‌اند، منابع و سرمایه‌های انسانی نقش اول را در دکترین و راهبرد دفاعی و امنیتی کشور ایفا می‌کند.

یکی از دغدغه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) در پیام‌های پس از پایان دفاع مقدس، نگرانی از وضعیت منزلت و معیشت رزمندگان بوده است؛آنجا که فرموده‌اند: «من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

در آموزه‌های دینی بر فضیلت رزمندگان و مجاهدین در راه خدا نسبت به کسانی که حتی به دلایل موجه توفیق شرکت در عرصه جهاد را نداشته‌اند، تاکید شده است. حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر، وی را به رسیدگی به امور رزمندگان و خانواده آنان امر و یکی از علل این موضوع را تمرکز همت و اندیشه آنان در امر جهاد ذکر می‌کنند. بنابر این ارتقای منزلت و معیشت رزمندگان، اقدامی راهبردی در راستای ارتقای امنیت ملی و توان بازدارندگی کشور است.

این مقدمه مصوبه هیأت وزیران به‌خوبی اهمیت رسیدگی به رزمندگان و خانواده آنان را تشریح کرده است ولی جای سؤال است که با توجه به اینکه سال‌ها از تصویب سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه پنجم می‌گذرد چرا دولت‌ها در زمینه این امر مهم کوتاهی داشته و دارند؟

آیا با تنظیم سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تحولی در رسیدگی به رزمندگان ایجاد شده است؟ تنظیم سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان چه مشکلی از آنان مرتفع کرده است؟ آیا زمان آن نرسیده که مجلس و دولت به دنبال مصوبات اساسی و ریشه‌ای در جهت حل مشکل رزمندگان باشند؟

میانگین سنی رزمندگان دفاع‌مقدس از 50 سال گذشته است، آیا در زمان باقیمانده دولت و مجلس می‌توانند جبران گذشته را بکنند؟‌ وقتی مقدمه‌ای به این زیبایی در مصوبه هیأت وزیران به عنوان سند، هدف و سیاست رسیدگی به رزمندگان و خانواده آنان اعلام می‌شود، آیا شایسته نیست اقدامات عملی دولت نیز در این راستا هدایت شود؟

اکنون حدود 13 ماه از ابلاغ این سند می‌گذرد، دولت و دستگاه‌هایی که این سند به آنان ابلاغ شده چه اقداماتی در راه تحقق اهداف این سند انجام داده‌اند؟

پس از مقدمه این سند، تعاریف و اختصارات بیان شده است.
در چشم‌انداز این سند وضعیت جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی در امر رسیدگی به رزمندگان به منزله یکی از ارکان تأ‌مین‌کننده امنیت ملی چنین بیان شده است:
1- پیشرو در تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ارزش‌های رزمندگی در نظام اسلامی
2- پیشرو در تأمین رفاه اجتماعی با حفظ منزلت انسانی رزمندگان
3- سهم برتر منابع انسانی رزمنده در پیشرفت و توسعه فرهنگ، تولید علم و اقتصاد
4- استحکام خانواده رزمندگان و تأمین رفاه مناسب
5- احترام، کرامت، منزلت، امنیت اجتماعی و قضایی رزمندگان با تکیه بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و ملی
6- تدوین و اجرای قوانین و مقررات مترقی مربوط به رزمندگان در سطح کشور و احقاق حقوق قانونی آنان و همچنین تطبیق وضعیت آنان با قوانین و مقررات
7- رشد فرهنگ آموزش، پژوهش و توانایی‌های علمی و امنیتی بین جامعه هدف در بالاترین سطح
8- توجه به سطح توانبخشی، سلامت روانی و جسمی و اجتماعی جامعه هدف به منظور تأمین آرامش و سلامت کامل آنان
9- نهادینه شدن فرهنگ رسیدگی به خانواده محترم رزمندگان و با استفاده از آخرین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و استفاده از مجرب‌ترین افراد و با پشتوانه مالی
10- دفاع از حقوق حقه رزمندگان و استیفای کامل آن
11- ایجاد شبکه‌های حمایت اجتماعی از رزمندگان به منظور مشارکت نهادها، سازمان‌ها و مردم در طرح‌های مربوط به رسیدگی به رزمندگان در شرایط عادی و جنگ. در این چشم‌انداز به نکاتی آرمانی اشاره شده که با توجه به شرایط موجود تحقق آنها بعید به نظر می‌رسد. چشم‌انداز هرچند با رویکردهای آرمانی که سطح مطلوبیت آن موجب مباهات است تنظیم شده است ولی باید واقع‌گرایانه باشد به هر حال برای تحقق آن باید وضع موجود را دید و از این وضعیت راه دستیابی به آن را پیمود.

وضعیت فعلی نشان‌دهنده آن است که برای تحقق حتی یکی از آنها به تلاش و کوشش همه نهادهای اجرایی نیاز داریم اما این نهادهای اجرایی آیا مستعد و مهیای پیگیری چشم‌اندازهای این سند هستند؟ این چشم‌انداز افق دوری را ترسیم می‌کند که همت متولیان برای تحقق آن محل تردید است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
...

از جنابعالی عذر خواهی می کنم .

ولی این موارد :

سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان :

از حقوق دایمی ماهیانه آدم وار خبری نیست .

یعنی کشک .

نمی شود .

آنهایی که 30 سال است که با معیشت بچه های جبهه و جنگ مخالفند .

و رزمندگان را

و جانبازان را

ایثار گر ندانستند .

و گفتند 5 % .

و از همه حقوق و معیشت محروم کردند .

و فقیر و درمانده ساختند .

و بچه های جبهه را به خاک سیاه نشاندند .

با حلوا حلوا گفتن

فقط استخوان روی زخم گذاشتن است .

سلامتی برای همه آرزوست .

...

سلام خدمت برادر عزيز جناب مجتهد ... ممنون از شما که هميشه دلسوز و پيگير مشکلات رزمندگان و جانبازان زير 25درصد هستيد ...استدعا دارم در پيگيريهايتان مسائل ذيل در نظر گرفته شود تا مانند هميشه دعاي خير انها و خانواده هايشان بدرقه راهتان بوده و خواهد بود ...


1- جانباز زير25درصد بتواند از تسهيلات دانشگاه استفاده نمايد و فرزندان و همسران انها متناسب با درصد جانبازي تخفيف شهريه دانشگاه بگيرند .

2- کارت شناسايي براي همه جانبازان زير 25درصد صادر شود .

3-قانون جانبازان شيميايي و اعصاب و روان که کف درصد انها 25 درصد باشد به اجرا در ايد .

4- کف درصد جهت شمول قوانين از 25درصد به 20 درصد تغيير يابد .

5-مدت خدمت در منطقه رزمندگان همانند ازادگان درصد جانبازي داده شود .

6- ابتدا همه ايثارگران رزمنده بوده اند پس چرا رزمندگان از ايثارگران جدا شده اند .

اجرتان به سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع)
اگر اين اتفاق ( تاخير سه دهه اي در در نوشتن مصوبه و عدم اجراي آن در 14 ماه پس از ابلاغ از طرف معاون اول رئيس جمهور ) در امريكا يا انگليس يا فرانسه مي بود الان صداو سيما حداقل بيست برنامه با حضور كارشناسان تخصصهاي مختلف از حداقل پنج كشور در خصوص بي برنامگي بلاد كفر در رسيدگي به سربازانش گذاشته بود .
با عرض سلام و احترام خدمت شما”
احتراما با عنایت به تصویب و ابلاغ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و گذشت بیش از 1 سال از این سند و با توجه به اینکه دستورالعمل این سند در تاریخ 94/12/24 به شماره 24206/127/18/19 بصورت مشترک توسط ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع ابلاغ شده، اما هیچ یک از بند های این سند به خصوص بند احتساب سوابق کارکنان دولت در مناطق جنگی که در بند دستور سوم این ابلاغیه آمده تاکنون اجرایی نشده لذا از شما محترم عاجزانه استدعا دارد در رابطه با موضوع اقدام و پیگیری لازم را در جهت اجرای حداقل امتیازاتی که بار مالی ندارد مرحمت بفرمایید. با سپاس
انتشار دستورالعمل تاریخ 94/12/24 سند راهبردی رزمندگان با توجه به دستورالعمل حداکثر مدت جهت اجرا توسط ستاد کل 1ماه تعیین شده اما پس از گذشت 5 ماه هنوز خبری از اجرا نیست حتما بازدید کنید

احتساب سوابق خدمتی کارکنان دولت در مناطق جنگی تصویب شده ولی اجرا نه!

سنگ بزرگ علامت نزدن است. قریب به 28 سال از پایان دفاع مقدس گذشت وعلیرغم توصیه امام کاری صورت نگرفت و رزمندگان وغیورمردان دیروز را به افراد ناتوان وبقول خودشان معسر تبدیل کردند انهم از عنایات وتوجهات کریمه شان و در سنین کهنسالی وفرتوتی ،حالا هم سند بزک کرده و بلندبالائی را طراحی کرده اند که با سابقه ائی که از گذشته اینان هست معلومه که هیچگاه جامه عمل بخود نخواهد پوشید وقتی شما از اجرائی کردن وتصویب کوچکترین خدمات برای رزمندگان ناتوان و عاجزید تصویب چنین سند بلندبالایی چه معنائی دارد. شما همان مصوبات قبلی را نهادینه کنید ودرست درمان اجرا کنید بقیه پیشکش .وقتی طرح حقوق رزمندگان که چند سال پیش در مجلس تصویب شد هنوز اجرائی نشده ودرقالب بودجه سنواتی سالیانه قرارنگرفته وکج دار مریض انهم با این کسر شدید در چند ماهه گذشته وبا هزار اما واگر وبسته به تامین اعتبار از محل چه وچه و یارانه ها وپاسکاری از این بانک به ان بانک و با هزار منت واذیت پرداخت میکنید،. چه نیاز واعتباری وتضمینی به دیگر طرحهایتان هست لذا.ما را امیدی به خیرتان نیست لطفا شر مرسانید. شما مرحمت کنید حالا که طبق مجوز مجلس قرار بود از ابتدای سال 95 میزان پرداختی حقوق که نه بلکه همان مستمری را به 75 درصد حداقل حقوق کشوری برسانید این مهم را عملی سازید .که متاسفانه نه تنها نکردید بلکه نزدیک به یک سوم مستمری قبلی را هم در شش هفت ماه اخیر کسر کردید. حالا هم پس از تصویب این سند وبعد از گذشت بیش از یکسال هنوز در گیرودار برپایی جلسات هماهنگی و شرح وظایف وتعارفات معموله هستید تا این شاخص سنی تقریبی 50 ساله رزمندگان برسد به 60 وبالاتر والفاتحه
بعد از تصویب سند راهبردی رزمندگان مبلغ 150 هزار تومان از مستمری رزمندگان کسر کردند و عیدی هم ندادند .! دست آورد ار از این مهمتر
مردم غیور و همیشه در صحنه آبادان و خرمشهر، چشم انتظار اجرایی شدن سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان می باشند مردمی که دشمن بعثی را درب خانه خود احساس کردند اما جانانه ، خانه و کاشانه خود را رها نکرده ودر مقابل دشمن شجاعانه ایستادند که یک وجب از خاک این میهن به دست دشمن قرار نگیرد ای کاش دست اندرکاران هر چه سریعتر به خواسته های این مردم جامه عمل بپوشانند
...

و این از موارد سنگ اندازی در معیشت بچه های جبهه و جنگ است ؟!

زیرا بچه های خوزستان همه در حنگ حضور داشتند و پرونده دارند

و رزمنده و جانباز و ایثار گر هستند .

و بسیار زیاد هم شهید شدند که در بنیاد شهید پرونده دارند .

ولی این بحث تفرقه فقط برای ضدیت با بچه های جبهه و جنگ بیان می شود .

و من فکر می کنم که این تفکر را خودشان جلو می کشند که حق رزمندگان

و جانبازان زیر 25 % را ندادند توجیه کنند و همه را بترسانند .

مثلاً چند سال پیش که من زیاد مطلب در معیشت بچه های جنگ می نوشتم :

یکی را علم کرده بودند که سایت درست کرده بود

و فراخوان داده بود که به مجامع بین المللی نامه بنویسیم

و بخواهیم که به همه مردم غرب و جنوب

بعنوان رزمنده حقوق بدهند .

و از من هم حمایت می خواست .

من همان اول فهمیدم نقشه ای پلید در راه است .

و با این کار می خواهند به بچه های جبهه و جنگ آسیب برسانند .

و برای رانت و تبعیض و چپاول و حذف رزمندگان و جانبازان زیر 25 %

از هر راه بدی استفاده می کنند .

و به آنها اعتنا نکردم .

و این غرض تا به امروز ادامه دارد .

فعلاً بقدر کفایت نوشتم .
به مناطق آبادان و خرمشهر بی مهری شده مردم و کارکنان در جنگ حضور داشتند اما هیچ مزایایی برای آنها در نظر گرفته نشد حال نیز دستورالعمل ابلاغ شده اما اجرای آن تعلل میشود
باسلام باباسند راهبردی ارزونیه خودتان بیاییدببینید چرا یه رزمنده بیکاره براش یکاری ردیف کنین مطمئن باشید از کارمندها هم بهترکارکنن انهم باداشتن سن زیاد
محمد علی جان یکی از بند ها ی سند راهبردی مربوط به اشتغال به کار رزمتدگان عزیز می باشد
با سلام و تشکر و قدرانی از اقای مجتهد .
یکی از برنامه هایی که در کوتاه مدت می تواند جواب بدهد
اصلاح ایین نامه تعیین درصد جانبازی است
عادلانه این است که به ازای ایام حضور در جبهه رزمندگان همانند ازادگان درصد جانبازی داده شود . البته این موضوع خیلی ساده و خیلی عادلانه و منصفانه و بحق است که من حداقل حدود 8 سال است با صبوری این موضوع را پیگیری می کنم و باز هم می نویسم تا زمانیکه همه رزمندگان بدانند که حقشان این است و می دانم که در نهایت روزی این کلام شنیده خواهد شد .
و راهکار دیگر اینکه همه واحد های اعزام کننده رزمنده ها ارتش و سپاه بدون انجام تشریفات اداری با داشتن اطلاعات کافی که هم اکنون از طریق کارت ایثار کسب کرده اند . امور رزمندگان را انجام بدهند .
صبوری طرفه خاکی برسرم کرد. همین صبوری عزیز برادر نهایتا نتیجه میده ،8 سال شما صبر کردی یه هشت سال دیگه هم به اتفاق صبر میکنیم و عمرمان بسر میاد و مشگل خودبخود حل میشه .اینام همینو میخوان صبوری صبوری .اینقدر لفت میدن تا ما بقیه مطالباتمونو اون دنیا پیگیر شیم .
با سلام خدمت شما بزرگواران. ببخشید اگه امکان داره مارو از وضعیت سهمیه کنکور جانبازان زیر 25 درصد مطلع کنید . ایا لایحه احکام دایمی و قسمت هایی که مربوط به ایثار گران بود تایید شد. از کجا میشه پیگیری کردو خواهش میکنم جواب بدین و راهنمایی کنین. با سپاس بی کران
فعلا در شوراي نگهبان خاك ميخورد ، معلوم هم نيست مصوب بشود يا رد .
دانش اموز عزیز. این مصوبه درشورای نگهبانه منتظر بررسی مانذه
با سلام بعنوان فرزند جانباز متوفی و شاغل در ادارات دولتی چرا هیچی ماده قانونی.مصوبه یی برا اعمال یا افزایش حقوق ما فرز ندان بدبخت و بیچاره جانباز نیست نه فوق العاده ایثارگری نه ماده 51 نه معاف از کسورات بازنشستگی این چه بی عدالتی هست تو جامعه ایثارگران فقط یه عده یی حق دار و بخور بخور دارن پس بقیه چی فاش نیوز امیدوارم مطلبمو رو سایت بزنی کسی که به فکر ما نیست
...

و دولت قبل مخالف سرسخت بچه های جبهه و جنگ بود .

حتی 100 میلیارد بودجه مجلس به رزمندگان را هم نداد .

جانبازان را که اصلاً ایثارگر نمی دانست و حقوق نمی داد . 5 % .
اگر فقط چند درصد این دولت مثل دولت قبلی در جهت خدمات به اقشار محروم و فقیر و نیازمند حرکت می کرد و با سرسختی !! خدمات ارزشمند فراوان دولت گذشته را در باره اقشار محترم مذکور عمل می کرد وضع آنها بسیار بهتر بود چنانکه بهتر هم شده بود..منزل کار -رونق بازار عمران کشور و اشتغال میلیونها نفر(بیکار شده فعلی) و...
و اما در باره جامعه فرهیخته ایثارگران مظلوم و رزمندگان فاقد شغل و آسیب دیدگان میدانهای خون و شهادت و افرادی که قدرت کار کردن خود را بخاطر صدمات خطرناک ناشی از حمله 52 کشور ناجوانمرد و خبیث به ایران عزیزمان از دست داده اند دولت قبلی تلاش شایسته ای داشت. و البته باید به همه قوانین عمل شود. و گر نه خیانت به شهداست.

...

ملایی فرزند شهید عزیز .

کلاً و کاملاً با نظرت مخالفم .

فقط خدمت و پرداخت یارانه نقدی به همه مردم ایران خوب بود

که شما ننوشتید .

و من همیشه می نویسم و تشکر می کنم .

جدیداً هم چند روزی نوشتم و ارسال کردم .

فاش نیوز عزیز تشخیص بدهد منتشر می کند .

اگر هم منتشر نکرد

صبر می کنم مدتی دیگر دوباره ارسال می کنم .

که حواسش نیست و منتشر می کند .

صبرمان زیادست .

که :

وَ اصْبرِْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین‏

( صبر کن اى پیغمبر بر اذیت مردم که خدا ضایع نمی ‏کند اجر نیکوکاران را )

سوره هود آیه ۱۱۵

...


...

تجلیل از خبرنگاران، خبرگزاری ها و رسانه های حوزه فرهنگ ایثار وشهادت .

و دودش رفت .

در چشم بچه های جبهه و جنگ .

و فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کردند .

و مخالفت با حقوق و معیشت رزمندگان جانبازان بالاخص 5 % بیشتر می شود .

قدم اول : تعطیلی و حذف صندوق همیاری رزمندگان .

از اول تاسیس این صندوق هم در تعجب بودم . مگر اجازه می دهند .

30 سال برای فقر و محرومیت این قشر برنامه ریزی کردند .

حالا یکی بیاید دفاع کند .

منصرفش می کنند .

و موفق شدند .

و همیشه در حذف بچه های جبهه موفقند .

و همیشه در فرهنگ اشرافیگری موفقتر .

مبارک باشد .

صد سال به این سالها به پیری برسید .

آمین .

...

درود به مدیریت فاش نیوز ورزمندگان دیروز و گرفتاران امروز خط شکنان دیروز ناله کنان امروز دیگه بیشتر از این استرس نگرانی به خود راه ندهید اخه 28 سال مدت کمی نیست که از جنگ گذشته و قانونی دولت مردان برامون تصویب اجرا نکردند دیگه عمری نمونده برامون فقط این میتونم بگم خدا از سر تقصیرات شون نگذرد که عمر مارا بیهوده تلف کردند از 14 سالگی به جبهه رفتیم از درس تحصیل شغل همه چیز باز ماندیم نابود شدیم نزدیک 3سال در بهترین ایام عمرم در جبهه ها گذشت. با سپاس فراوان از مدیریت و پرسنل عزیز فاش نیوز بدرود
با سلام و تشكر از زحمات شما در سال ١٣٧٠ كميسيون پزشكى نيروهاى مسلح رفتم درصد جانبازى چهل در صد نوشتن بعد رفتم كميسيون بنياد ١٥ درصد نوشتند البته ان زمان طبق ايين نامه اجرايي تنها مرجع كمسيون بنياد بود با توجه به مفاد ايين نامه جديد مبنى بر قبول كردن بنياد درصد تعيين شده كميسيون نيروهاى مسلح تكليف من چيست ؟لطفا واهنمايي بفرماييد
به سایت بازماندگان جنگ رفته با هماهنگی حرفمان را انشاالله به کرسی بنشانیم
63ماه جبهه 15درصد جانباز با حقوق 450هزارتومان بیکار ایا عدالت است دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارم خودتان قضاوت کنید
با تشکر فراوان از برادر دانشمندمان آقای یوسف مجتهد و تشکر از زحمات ایشان و دیگر عزیزان فقط ای کاش مسئولان زودتر و سریعتر جبران مافات نمایند.....
!!
پس رزمنده ها چی اونا ایرانی نیستن نجنگیدن از کار و زندگی و تحصیل ورفاه خود گذشتن برا این کشور و این ملت حالا باید از امتیازات این قانون مثتثنی باشن چرا . چون مظلومن صداشون در نمیاد قانون گذارهای این قانون هم که خودشون شامل این قانون میشن رزمنده های بیچاره هم که صداشون در نمیاد
بی عدالتی تا به کی لااقل از امریکای جهانخوار یاد بگیرین که به سگهای از جنگ برگشتشونم مدال افتخار میدن و مادام العمر حقوق و مزایا
دولت همون قانون جامع! رسیدگی به ایثارگران رو بهش عمل کنه سند راهبردی پیشکش....
فعلا دوستان همگی به افق 1404 خیره بشیم تا لقول دوستمون هم وقت بگذره هم دیگه کسی زنده نباشه واقعا تحول اساسی در اون سال بدون حضور جانباز صورت خواهد گرفت!
بنده از سال 1365 که مجروح شدم بارها و به دفعات مکرر هم در بنیاد و هم در چنین سایتهایی که بعدا اینترنت رواج یافت عرض کردم مشکل اساسی ایثارگران و هر فرد دیگری در زندگی روزمره فقط مادی میباشد در اسلام از حق و تکلیف به کرات صحبت شده ما تکلیف خودرا انجام دادیم و الان منتظر حقمان هستیم ولی متأسفانه همین عزیزان جانباز در برابر بنده موضع گرفته و مورد شماتت و سرزنش قرار میدادند که ما با خدا و امام راحل معامله کردیم ولی غافل از آن بودند که همان خداوند و دین اسلام هم بر رابطه مستقیم بین توان مالی و ایمان شخص تأکید کرده و آنهایی که در راه دین و کشورشون جهاد میکنند از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در آخر باید با این حقیقت تلخ اذعان کرد که مسولان متولی به امور جانبازان و رزمندگان هیچ اهتمام و تلاشی برای رسیدگی نداشته و این روند همچنان در تضعیف ایثارگران ادامه دارد الان 28 سال از جنگ میگذرد و کشور هم از ثبات خوبی هم به گفته مسولان کشور برخوردار بوده و چرا یه عده در صدد نارضایتی ایثارگران هستند فقط خدا میداند....
سلام خدمت همه دوستان
عزیزان دلم شما به این فکر کنید که همه دغدغه فکری برخی از مسئولین ولایتمدار ما این شده که کنسرت فلانی در فلان جا حلال است یا حرام !!!. انصافاً حل این مشکل مهمتر از آب و نان و سهمیه دانشگاه ما نیست؟ در ضمن اگر به ما سهمیه دانشگاه و حقوق و زمین و.... بدن تکلیف اونائی که تو این سی سال مردند چی میشه ؟ آیا این مورد بی عدالتی نیست ؟ شما جای مسئولین باشی می تونی جواب خدا رو بدی؟ خیلی واضح است که اینا جواب خدا رو ندارن بدن وخودشون هم اینو خوب می دونن . آب هم که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب وبه همین دلیل این مسئولین هیچ گاه به فکر حل مشکلات ما نیستند چون آب از سرشون گذشته وخیلی مدیون هستد . از اون طرف آب از سر ما هم گذشته وهر امتیازی بگیریم یک روز از گذشته را جبران نمی کند . من که منتظر روز قیامت هستم تا از بالاترین و پائینترین مسئولان نظام نزد خدا شکایت کنم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi