شناسه خبر : 48152
پنجشنبه 14 مرداد 1395 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرانی نیویورک تایمز!


نگرانی نیویورک تایمز از بسیج نخبگان ایران در اعتراض به برجام
یک روزنامه آمریکایی نوشت: مقامات ایران از اجرا نشدن الزامات توافق هسته‌ای توسط غرب ناراحتند.
نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت: فروش نفت ایران پس از برجام افزایش یافت اما امید به مزایای اصلی توافق هسته‌ای از جمله لغو تحریم‌ها و امکان ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور هنوز محقق نشده است. این مشکلات چشم‌انداز انتخاب شدن مجدد روحانی به ریاست جمهوری را در انتخابات سال آینده ایران به خطر می‌افکند.
این روزنامه می‌افزاید: ایران همچنان از استفاده از سیستم چرخه دلار محروم است.  بانک‌های بزرگ اروپایی از آن بیم دارند که مبادا با نقض ممنوعیت‌های اعمال شده علیه ایران و تجارت با ایران،با جریمه‌های سنگین دولت آمریکا مواجه شوند. به همین دلیل این بانک‌ها تا حد زیادی از گود دور مانده‌اند و مقامات ایران از این مشکل به شدت ناراحتند.
همین مشکلات مالی باعث شده است تا موضوع خرید جت‌های جدید از شرکتهای هواپیمایی «بوئینگ» و «ایرباس» به تأخیر افتد. توافق هسته‌ای اجازه چنین خریدهایی را به ایران داده است.
در این مسیر؛ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که نقش مهمی در به دست آمدن توافق هسته‌ای ایفا کرد اعلام کرده است که آمریکا در تلاش است تا مطمئن شود همه اصول و شروط توافق از جمله سبک شدن تحریم‌ها به اجرا درمی‌آید. اما تا به این لحظه این اتفاق نیفتاده و این نگرانی تقویت شده است که مبادا توافق ماندگار نباشد.
آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران در سخنانی آمریکا را متهم کرد که به تعهدات و الزامات توافق عمل نکرده است. او تأکید کرد؛ «این مسئله؛ بیهوده بودن مذاکره با آمریکا را ثابت می‌کند».
نیویورک تایمز افزود: تحلیلگران سیاسی خارج از ایران اظهارات روز دوشنبه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران را «قوی‌ترین انتقاد وی از توافق هسته‌ای از زمان حصول این توافق تا به این لحظه» دانسته‌اند.
«کلیف کاپچان» چاپ، «رئیس گروه اوراسیا» در واشنگتن در این زمینه اظهار می‌دارد: «رهبر ایران با این سخنان در واقع دارد به غرب فشار وارد می‌آورد تا مردم ایران اثر توافق بر رونق اقتصادی را حس کنند. اما آیت‌الله خامنه‌ای ضمن آن دارد نخبگان را در زمینه توافق بسیج می‌کند. مشکل همین‌جاست.»(!؟)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi