شناسه خبر : 48279
یکشنبه 17 مرداد 1395 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بابا رجب؛ شهید بی صورت

امروز دیگر بابا رجب آزاد آزاد است. امروز دیگر کسی به صورت درهم ریخته او نگه نمی کند. روح بلند او امروز با شهیدان است.


بابا رجب مهمان شهیدانی است که او به  " سیرت " می شناختند نه به " صورت"

حاج رجب محمد زاده نامش بود، اما بابا رجب می خواندش. نانوا بود و نان دست مردم می داد. جنگ که شد مثل خیلی های دیگر رخت رزمندگی به تن کرد و عازم جبهه ها شد.  جنگید و  جنگید و از خاک کشور دفاع کرد تا اینکه  در چهارمین باری که به جبهه رفته بود، در منطقه حور در اثر اصابت خمپاره آن همه در ناحیه سر و صورت مجروح شد. جراحتی که سالها با او بود تا اینکه دیروز با آن هم صورت نورانی به دیدار معشوقش رفت.
هفتاد درصد جانبازی داشت. جانبازیش در صورتی بود در همه این 29 سال شاید کمتر کسی می توانست بفهمد او هم یک " جانباز " است. بیست و چهار عمل جراحی در صورت نورانی اش صورت گرفته بود، اما هنوز صورتی نبود. فقط سیرتی پاک نمایان بود. خیلی ها از او پرهیز می کردند وقتی صورت متفاوت او را می دیدند. آنقدر نگاه ها بر این جانباز گران و سنگین بود که مجبور به ترک محل زندگی خود شد.
دلتنگ بود چون می گفت طی این همه سال ها کمتر کسی با او صحبت کرده بود. فکر می کردند جذام دارد یا مشکلی که شاید درمانی نداشته باشد. از او کناره می گرفتند. بابا رجب اما چیزی نمی گفت. بیشتر در خلوت و تنهایی خودش بود. نمی خواست در زیر نگاه سنگین مردمی باشد که حتی نمی توانستند برای لحظه ای گمان کنند که این بابا رجب است. همان کسی که برای دفاع از کیان این کشور به جبهه رفته اما بیست و نه سال است که غریبانه در این دیار زندگی می کند.
بابا رجب آرزوهای خیلی بزرگی نداشت. ساکن حاشیه مشهد بود و هر وقت دلتنگی بر او مستولی می شد، زائر حرم امام "غریبان" می شد و درد دل با او می گفت. تا اینکه راه کربلا که گشوده شد او هم مسافر مزار امام شهیدان شد.  بابا رجب آرزوی دیدار رهبری را هم داشت. وقتی تالار آیینه آستان قدس محلی برای میزبانی خانواده بابا رجب شده بود و توانسته بود به آرزوی همه سال های خود برسد.
بابا رجب چون صورتش را در راه دفاع از این مردم از دست داده بود، مردم نمی شناختنش و از او می گریختند. حتی به خانواده اش گفته بودند که بابا رجب را در خانه نگه دارید نکند که " چهره شهر " را خراب کند و اسباب ناراحتی " شهروندان " را فراهم کند. بابا رجب از همیشه تنها تر بود. فقط خانواده اش بودند که تا آخرین لحظه در کنارش ماندند و به وجود پدری که جوانی و زندگی خود را برای دفاع از آرمانش داده بود، افتخار کردند. پدری که هر روز در برابر چشم های فرزندانشان شهید می شد. نه یک بار یک ده بار بلکه در این همه سالها هزارها بار.  
بابا رجب اما باز هم بیمارتر شد. ریه هایش دیگر یاریش نمی دادند و نفسش به سختی برمی آمد. دیگر حتی آن کلام بریده بریده ای را هم کی گفت کمتر می توانست ادا کند.  دوستان رزمنده اش به بیمارستان شتافتند. اما بابا رجب دیگر توان سخن گفتن با کسی را نداشت. بابا رجب همه این بیست و نه سال در تنهایی و خلوت خود بود. بیست و نه سال بود که حتی نمی توانست مانند بقیه مردم طعم غذایی را حس کند. بیست و نه سال بود که هیچ گلی را نتوانست ببوید. بیست و نه سال بود که ایستادگی کرده بود. بیست و نه سال بود که همه بی مهری ها را دلش تلمبار کرده بود.
اما امروز دیگر بابا رجب آزاد آزاد است. امروز دیگر کسی به صورت درهم ریخته او نگه نمی کند. روح بلند او امروز با شهیدان است. شهیدان لبخندزنان دست بابا رجب را گرفته اند. کسی از او فرار نمی کند. بابا رجب به نزد دوستان و همراهانش رفته است. همان ها که او را به " سیرت " می شناختند نه به " صورت".

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
شهادتت مبارک بابا رجب عزیز
درود خدا بر شهیدان

برای خانواده محترم و دوستانشان صبر را از درگاه احدیت خواستاریم.

سلام بر همه جانبازان عزیزی که هنوز در بیعت با شهدا و امام شهدایند.

یا علی مدد.....
حاج رجب مظلومانه وباافتخاربه شهادت رسید.انشاءالله باسیدالشهداء امام حسین .ع.معشورشود..روحش شادویادش گرامیباد.
بابا رجب سالها از دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت بیماریش دارو میگرفتند. باور کنید ما هم فکر میکردیم جذام دارند و نمی دانستیم جانباز هستند. ایشان مثل بقیه و آرام تر از بقیه بودند. واقعا تاسف میخورم چرا نفهمیدیم و کسی به ما نگفت. این اجر ایشان را مضاعف میکند ولی گناه ما را دو چندان.
سلام
بابا هم صورت داشت
و هم سیرت
کجاست چشمی که ببنید و گوشی که بشنود!!!
بابا بهترین و زیباترین نقاشی خدا بر روی خاک
درود خدا بر بابا رجب شهیدان
همان چشمه شیر جاری خدا بر خاک ایران زمین

این پیامم را تقدیم کردم از طرف همه شهدا به فاش نیوز
ان شاالله تیترش کن فاش یا هرجوری که صلاح می دانی
اللهم عجل لولیک الفرج
بابا رجب برای بقای سیرت از صورت گذشتسیرت نیکان ماندگار وصورت همه مخلوقات فانی و تغییرپذیر آنها که بابا رجب را احیانا مسخره یا توهین کردند بایدتوبه وانابه کنند ما درخلقت درمنازل و آسایشگاهها افراد عجیب الخلقه دیده ایم به آنها دعا وشاکر سلامتی هستیم روحش قرین رحمت الهی
بابا رجب به آنچه می خواست و لیاقتش را داشت رسید ، وای به حال منِ در گل مانده
باسلام جناب مسئول فاش نیوزواقعاافرادی مثل عمورجب هاکه زمان جنگ داوطلبانهدرجبهه حاضرشدنندکارشان به اندازه یک فوتبالیست که یک فصل میلیاردمیگیردارزش نداشت البته امثال عمورجب هابدون چشم داشتی عازم جبهه شدنندعلارغم فیلم اخراجی هاکه آقای ده نمکی داستان چراغ والوروپتووووورانمایش میدادشایدامثال این آقاودوستانشان برای وسایل ولوازم خانگی درمساجدمحله اشان عازم جبهه شدنندماکه اوایل جنگ رفتیم به منطقه خبریازامتیازوامکانات وووونبودایکاش شماکه خودتان ازبچه های دفاع مقدس هستیدحداقل قبل ازرفتنی بابارجب هامشکلاتشان رابه گوش رهبرودولت ومجلس برسانیدوقتیکه این عزیزان میروننددیگه شعرگفتن وتعریف وتمجیدچه سودنبایددراین کشورکه دم ازحکومت عدل علی هست دردیدارهای رهبری وریس جمهورفقط عده ای خاص همیشه باشندازشمابعنوان یک سربازوظیفه این کشورتقاضادارم ازرهبری بخواهیدکه یک گروهی بدون شناخته شدن به روستاهاوشهرهای کوچک جهت اطلاع ازمشکلات قشرآسیب دیده ازجنگ مطلع شده وبدون کم وکاست به حضوررهبری برسانندتاایشان ازاوضاع نابسامان بچه های جبهه وجنگ مطلع بشونندتابجای نرسدکه فرزنده من آزاده 8ساله وجانبازه 55درصدوحضور14ماه درخط مقدم نگویدباباچرانرفتی فوتبالیست بشوی یاحداقل چرایک زندگی معمولی که تمام اقوام دارن داشته باشی یاچرابایددرجامعه طوری مارادولت ومجلس ونظام جلوه بدهدکه ماازمعرفی کردن خودمان شرمنده باشیم آیااین انصاف هست یک بازیگرسینماکه نقش یک رزمنده واقعی جنگ رابازی می کندحق وحقوقش چندین برابریک رزمنده ای که ماه هاوسالهادرجبهه بوده ومجروح واسیرشده باشداگراین رزمندگان نبودنندآیاافرادی امثال همین هنرپیشه هایاکارگردانان ووواینچنین درامدی داشتن افسوس که این غافله میرودوهیچ مسولی بفکراین عزیزان نیست البته ماانتظاری ازنظام وکشورومسولین نداریم ولی حداقل کاری که نمی کنندماراخراب نکنندفعلاخودشان بخاطرچندروزی که زمان شاه درزندان یادرپشت خط بودنند38سال هست که سهم خواهیشان تمام نشده بقول دوستان بازنشستگی ندارنندوازبعدانقلاب هرکدامشان درچندپست ومقام ومسولئت درآمددارنندومهم نیست که فشارتحریم وشرایط اقتصادمقاومتی مردم چطورزندگی می کنندآزاده وجانبازه بسیجی 55ساله ازتهران باتشکرازفاش نیوزاگرنمایش بدهد
با سلام بر شهدا
ننگ باد بر مسئولینی که فقط دروغ میگویند
ننگ باد بر قانون گذاری که در حق ایثارگر خیانت میکند
ننگ باد بر مسئولی که فقط دم از شهدا میزنند اما در عمل خائن به خون رزمنده جانباز زیر 25% و شهدا هستند
کدام مسئول راستگو و در عمل و گفتار یکی است؟
روز پنج شنبه جناب آقای مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به تاریخ1395/5/28 به اصطلاح جهت تقدیرو تشکر به فیروزآباد میاد ای کاش نمیامد.چرا؟
اسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای مدیر کل چی شده روی خودت نمیگذراری به گلزار شهدا یک سری بزنی و فاتحه ای بخوانی؟
تو که از صدقه سر شهدا به مدیر کلی رسیدی.
آیا کسی در این مملکت جوابگو ست ؟
هر چند ممکن است فردا سین و جینم بکنند.
این را نوشتم تا در این مملکت بعضی از مسئولین به ظاهر..... ببینند و بدانند
حاج محمد رجب زاده کجائی تا درد دل ما را به شهدا برسانی.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi