شناسه خبر : 48281
یکشنبه 17 مرداد 1395 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دلنوشته ها برای بابارجب


 خبر کوتاه بود؛ حاج رجب محمدزاده مشهور به «بابا رجب» که در سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت خمپاره در جبهه صورت خود را از دست داده بود، پنجشنبه 14 مرداد به شهادت رسید. قهرمان گمنامی که نانوایی می‌کرد و در خانه اجاره‌ای ساکن بود اما پس از رفتنش، بسیاری از بزرگان، به احترام او برخاستند.

برخی از شخصیت‌ها، هنرمندان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، در واکنش به شهادت بابا رجب، مطالبی را در فضای مجازی نوشتند.

 ازجمله رزمندگان دوران دفاع مقدس، سردار مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران است که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:
«حاج رجب‌، بعد از ۲۹ سال سختی و صبوری رفت. نانوای مشهدی که زندگی عجیب و صبر و سختی بی‌نهایتش در عهد خودخواهیِ ما آدم‌ها افسانه شد. و چه زیبا خبرنگار عزیزی بعد از گفت‌وگو با او نوشته بود: حاج رجب خودش بود‌، بی‌هیچ نقابی، حتی می‌توانستی لبخند خدا را بر روی لب‌های نداشته او ببینی، صورت حاج رجب جایی جا مانده که هرگاه خواستی روی ماه خدا را ببینی، می‌توانی به اینجا بیایی، اینجا می‌توانی امضا و دست خط خدا را ببینی که بدون هیچ پرده‌ای بر صورت او به یادگار مانده است. باید قدردان همسر دلسوز او بود که ٢٩ سال در کنار این فرشته فداکاری کرد.»



اندیشه فولادوند، بازیگر سینما و تلویزیون هم نوشت:
«آقای حاج رجب محمدزاده شما زیباترین صورتی بودید که می‌شناختم.....بدرود.
حاج رجب محمد‌زاده ....جانباز .....صورتش را به معبد آرمان‌هایش تقدیم کرد تا خاک‌مان....تا وطنم وطنت وطنش جاویدان، امن بماند...
او دیروز پرواز کرد.
حاج رجب بعد از سال‌ها ....رنج جسمانی، شهید شد.
حاجی لطفا آنجا که رسیدی بگو که از تو و رفقایت تنها چند نام روی اتوبان‌ها گذاشته‌ایم و آرمان‌هایتان.....آه.....آرمان‌هایتان....
راستی خانه اجاره‌ایت را چه‌؟ نه تو اهل زمین نبودی که از پی سقف باشی.....حاجی حلالمان کن .....برای فیش‌های شرم‌آور مدیران .....حلالمان کن که حرام خدا را حلال کردیم و حلالش را حرام.......حاجی آرمان‌هایت ....آه .....آرمان‌هایت.»

 امیر آقایی دیگر بازیگر کشورمان نیز در فضای مجازی نوشت:
«آقا رجب، شما حکایت و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین بودید‌، شما خود تیغ بودید در گلوی روزگار این روزها، وای بر جغرافیای این سرزمین که ٢٩ سال شما با نِی غذا خوردید تا یک وجبش به تاراج نرود، آقا شهادت گوارای وجودتان، مباد دل‌رحمی کنید و یکی از این قافله بی‌مروت را شفاعت کنید.»
عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما هم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، درباره بابا رجب نوشت:
«فرش قرمز ملائک زیر پای بابا رجب!
حاجی !
پایین رو هم نیگاه کن!
می خواهیم باهات سلفی بگیریم!
سفارش ماروهم اونورها بکن!
خداوکیلی خیلی کم آوردیم! نوکرتیم!!
شهید رجب محمد زاده، نانوای بسیجی در سال 66، لیاقت اصابت ترکش خمپاره به صورتش را پیدا کرد!او تا آخر عمر قدر این مدال قهرمانی را دانست و هرگز تن به جراحی پلاستیک و ترمیم چهره خود نداد!امثال بابارجب، ذخیره‌های الهی، امانت‌داران امین و ستارگان درخشانی هستند که در ظلمات و هیاهوی مدعیان دروغین، راه را به جویندگان صادق آن نشان می‌دهند. به آنان توسل کنیم، هوای ما را دارند!»

منبع: کیهان
اینستاگرام
روحت بلندت شاد .بهترین بابا ی زمانه بی ریا وصبور ولی نعمت حقیقی انقلاب .
درود و صبر الهی بر بستگان جلیل القدر تان .
رفتی ورفتن تو اتش نهاد بر دل
سلام بابا رجب.بابا رجب چه خوب كردي كه رفتي.ديگه نيستي كه ببيني مسولان با مادر شهيد چكار مي كنند. ديگر نيستي درد جانبازان و ايثار گران را ببيني. دگر نيستي التماس مسولان را در برابر كدخدا ببيني دگر نيستي تبعيض ها و فشارهاي به ايثارگران را ببيني....ديگر نيستي ببيني مسولان دارند چه جوري سهم شان را از سفره انقلاب بر مي دارند ....ديگر نيستي ببيني چگونه دارند به سفارش امام عزيز به خانواده ي شهدا و ايثارگران كه امام فرمود چشم و چراغ انقلابند چگونه رفتار مي كنند....خوب شد رفتي سلام ما را به امام و شهدا برسان و بگو فرزندان انقلاب و امام به سختي نفس مي كشند از دست اين دلسوزان برجام و پسابرجام.....به شهيد باكري بگو كه رزمندگانت كه جاي ماندند سه دسته شدند.....اي كاش دواره مي توانستي اون دسته غم خوار و غصه خوار را فرماندهي كني و..........بابا رجب يادت نرود وهزاران چيزهاي نا گفته ديگر را به امام و شهدا بگو......بگو كه دل تنگ روزگار هستيم........بابا رجب خوب شد كه رفتي.اللهم صل علي محمد وال محمد.
انان که زیر ابرو مییگیرند ببینند بابا رجب زیباست یا انان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi