شناسه خبر : 48286
یکشنبه 17 مرداد 1395 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم نامه بنیاد شهید و سازمان صنایع کوچک برای اشتغال ایثارگران

 در این تفاهم نامه که به امضای مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و علی یزدانی معاون و رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به امضا رسید، تاکید شد به زودی از سوی بنیاد شهید افراد کارآمد و تحصیلکرده از قشر ایثارگران برای اشتغال در 110 شهرک صنعتی معرفی شوند.
مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از سال 1392، حدود 76 هزار فرزند شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده وارد بازار کار شده اند و اکنون 56 هزار فرزند ایثارگر جویای کار داریم.
ایزدی افزود: با توجه به هشت هزار شغل ایجاد شده در قالب استخدام و خوداشتغالی می توان در راستای اشتغال به کار این افراد کوشید.
وی با تاکید بر اینکه ایثارگران کارآفرین می توانند از فرصت های شغلی در شهرک های صنعتی استفاده لازم را ببرند خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم داده و با سرمایه لازم کارگاه هایی را در اختیار این افراد قرار دهیم و البته باید همه افراد متمایل به اشتغال در این شهرک ها را به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران معرفی کنیم.
ایزدی با بیان اینکه برای تشویق بخش خصوصی به اشتغال کار جامعه ایثارگری تسهیلاتی را در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این بسته تشویقی پیش بینی شده که بخش خصوصی اگر ایثارگر یا فرزند ایثارگری را به کار گرفت از برخی معافیت ها برخوردار خواهد بود.
وی به برخی دیگر از مزایای بسته تشویقی جذب ایثارگران برای اشتغال به کار در شهرک های صنعتی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه مشترک میان دو سازمان علاوه بر ادای دین به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به دنبال زمینه ای است که این افراد وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند، اکثریت جامعه ایثارگری و فارغ التحصیلان و نخبگان این قشر بسیار علاقمند هستند که در راستای آبادانی و رشد اقتصادی کشور تلاش کنند البته این افراد به دنبال اشتغال در دستگاه های دولتی نیز نیستند بلکه کارآفرینی را مدنظر دارند.
وی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: تمامی سازمان ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب ستادی را در این راستا تشکیل داده اند که در بنیاد هم کمیته های اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی ایثارگران تشکیل شده که در راستای تحقق شعار امسال و توانمند سازی جامعه ایثارگری اقدامات بسیاری را دنبال می کند.
علی یزدانی معاون و رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز با تاکید بر تلاش های رئیس بنیاد شهید و دیگر همکاران برای قشر خانواده های شهدا و ایثارگران و جانبازان گفت: این سازمان با انعقاد این تفاهم نامه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با بنیاد اعلام می کند زیرا این کار را بسیار مقدس می داند و پیشنهاد می کنیم که بنیاد نماینده های خود را برای اشتغال به کار ایثارگران در 110 شهرک و ناحیه های صنعتی معرفی کند.
وی ادامه داد: به زودی سازمان صنایع کوچک نامه ای به بنیاد ارسال خواهد کرد و فهرست شهرک ها را به بنیاد ارائه خواهد داد.
یزدانی ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه فی مابین در حد امضای روی کاغذ باقی نمانده و عملیاتی شود.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
با سلام این طرح خیلی قشنگه تقریبا باایدهای که در کامنتم نوشته بودم هماهنگه ولی به شرط این که تعداد این شهرکها زیاد باشد تا تمام جانبازان زیر 25 درصد دردسترس باشند وبا توجه به اوضاع وحرفهشان از انها کار بخواهند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi