شناسه خبر : 48300
دوشنبه 18 مرداد 1395 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشکیل شورای راهبری کمیسیون پزشکی بنیاد

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در دیدار با اعضای شورای راهبری کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عملکرد این کمیسیون‌ها در خصوص تعیین درصد جانبازی، گفت: تعیین درصد جانبازی یک مسئله سلیقه‌ای نیست و بر اساس آیین نامه و ضوابط مشخص انجام می‌شود و پزشکان متخصص بر اساس مدارک و مستندات و انطباق آن با قوانین مرتبط نسبت به تعیین درصد جانبازی متقاضیان اقدام می‌کنند ضمن اینکه نظارت کافی و کاملی نیز بر عملکرد این کمیسیون‌ها انجام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به پیچیدگی‌های کار کمیسیون‌های پزشکی ادامه داد: با توجه به مراجعات بسیار زیاد به کمیسیون‌های پزشکی بررسی مستنداتی که از برخی آن‌ها حدود 30 سال می‌گذرد مشکل و پیچیده است که بعضاً باعث کندی بررسی تخصصی می‌شود لذا افزایش سرعت عمل کمیسیون‌ها باید در دستور کار شورای راهبری کمیسیون پزشکی قرار گیرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لزوم اخلاق خوب در برخورد با مراجعین به کمیسیون‌ها تصریح کرد: مسائل قابل طرح در کمیسیون باید با جامع نگری و دقت فراوان بررسی شود و البته طبیعی است که هرکسی به کمیسیون مراجعه می‌کند ممکن است نظراتی بیان کند و توقع تعلق درصد بیشتری داشته باشد که با توجه به مستندات و قوانین و آیین‌نامه‌ها امکان برآورده شدن همه این خواسته‌ها فراهم نشود.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه نمی‌توان هیچ نهاد و مجموعه‌ای را عاری از ضعف دانست، خاطرنشان کرد: عملکرد کمیسیون‌های پزشکی بنیاد در مجموع رضایت بخش بوده، هرچند هنوز به نقطه ایده آل نرسیده‌ایم و توقع بنده ارتقای مستمر عملکرد و بهبود فرایندهای کمیسیون است زیرا کمیسیون پزشکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه است و حدود 50 درصد موضوعات ارجاع شده در سفرهای استانی به بنیاد به این کمیسیون مربوط می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت بررسی و رفع برخی اشکالات در کمیسیون‌های پزشکی، افزود: لازم است شورای راهبری کمیسیون برای ایجاد راه حل‌های جدید و خلاقانه اقدام کند و این شورا باید با ایجاد تحول مثبت در جهت رضایت مندی مراجعان، ارتقای فعالیت‌ها در ماه های آینده را مدنظر داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه این نشست احکام انتصاب اعضای شورای راهبری کمیسیون‌های پزشکی بنیاد را به دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد به عنوان عضو و رییس شورای راهبری، دکتر غلامرضا طائبی رییس دبیرخانه کمیسیون های پزشکی بنیاد به عنوان عضو و دبیر شورا، دکتر محمدرضا سروش به عنوان عضو شورا، دکتر حمیدرضا حبیب اللهی به عنوان عضو شورا و دکتر محمدرضا یوسفی به عنوان عضو شورای راهبری اعطا کرد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست دکتر غلامرضا طائبی رییس دبیرخانه کمیسیون های پزشکی بنیاد با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون‌های پزشکی بنیاد تصریح کرد: در سال 1393، 32 هزار پرونده و در سال 1394، 52 هزار پرونده پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی بررسی شده ضمن اینکه روند فعالیت‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است و تشکیل شورای راهبری نیز می‌تواند به بهبود فرایندها، سرعت تحولات و افزایش رضایت مندی جامعه ایثارگری کمک شایانی نماید.
دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد نیز ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل شورای راهبری بنیاد گفت: هر چند سرعت عمل در پاسخگویی به همراه دقت در بررسی پرونده ها در سه سال گذشته افزایش یافته است اما باید تلاش بیشتری با راهکارهای شورای راهبری انجام شود.
وی افزود: با افزایش زمان فعالیت کمیسیون‌ها و افزایش پزشکان متخصص و تیم های اعزامی به استانها سرعت عمل بررسی کمیسیون پزشکی متقاضیان نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت.

منبع: ایثار
اینستاگرام
باید جانبازن هر استان کمیته ای تشکل دهد و گروه پزشکی جدا از کمسیون بنیاد باشد تا از حق حقوق جانبازان دفاع کند یعنی پزشکان بیطرف نظر دهد
سلام دروغ است من چندین سال است در نوبت کمسیون هستم.
درضمن نمی خواهند درصدی اضافه شود این کجایش قانونی است، هم جنابعالی خوب می دانی هم ما ایثارگران.؟ یک روز دست پنهان زجر دادن ایثارگران رو خواهد شد. دروغ....... و دروغ.
سلام طبق فرمایش اقای شهیدی در6ماه گذشته قرارشد در نحوه ی درصددهی بازنگری شود پس جه شد؟مگر جند سال عمر باقی مانده ازما. چرا هر طرحی ومصوبه ای 30 سال طول میکشد؟
حق،فقط درزمان مولاعلی ع بود،،،بعدازآن دیگرحق معناندارد!!!
سلام خدمت اقاي غلامرضا طائبي دبير کمسيون پزشکي ... چرا در دادن درصد حداقل ها را مد نظر قرار ميدهيد مگر حداکثر قرار دادن چه ايرادي دارد ؟ بنده با 20 درصد جانبازي نتوانستم حتي يک فرزندم را دانشگاه ثبت نام کنم ...فرزند ديگرم ترک تحصيل کرد تا خرج من و خانواده را بدهد... خداوکيلي چرا ما بيشترين تعداد جانبازان 20 درصد هستيم ؟... 50سال سن دارم 60 ماه جبهه ازکارافتاده ... شيميايي بنده را تمام پزشکان ايران تاييد کردند حتي بنياد استان هم تاييد کرد اما شخص جنابعالي فاقد درصد زديد ... دليلش را هم ذکر نفرموديد ... اقاي طائبي ميدانيدحق الناس چيه ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi