شناسه خبر : 48348
سه شنبه 19 مرداد 1395 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میوه بهشتی که نصیب شهید فی سبیل الله شد

زهرا کمالی همسر شهید عبدالصالح زارع بهنمیری با بیان اینکه همسرم بسیجی و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود گفت: او در آموزشگاه المهدی بابلسر به عنوان مربی آموزش می داد، انگیزه اصلی عبد الصالح جهاد در راه اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که شهید زارع با چه اهدافی قدم در این مسیر گذاشت گفت: همسرم وظیفه خود می دانست که از حرم حضرت زینب (س) محافظت کند به همین منظور به صورت داوطلبانه برای حضور در سوریه ثبت نام کرد، من هم در جریان نام نویسی او نبودم و تا از رفتنش اطمینان حاصل نکرد با من صحبتی نکرد که مبادا رضایت ندهم و در روز سفرش این موضوع را با من طرح کرد و در تاریخ 28 آبان 1394 به سوریه اعزام شد و 3 ماه پیوسته در آنجا فعالیت داشت.
 
همسر شهید مدافع حرم زارع بهنمیری افزود: عبدالصالح به نیت آموزش گروه های جهادی که در سوریه حضور داشتند رفت، و در تماس های تلفنی اش با من می گفت اوضاع سوریه لحظه به لحظه بدتر می شود و خیلی خوشحال بود که در آنجا حضور داشت و انگیزه اصلی خود را جهاد فی سبیل الله و دفاع از انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 
کمالی همسر شهید مدافع حرم در خصوص اخلاق و منش همسرش اذعان داشت: به من و خانواده هایمان احترام فوق العاده ای می گذاشت و علاقه زیادی به یاری افراد مسن و نیازمندان داشت و اگر کسی از او درخواستی داشت در حد توان خود به او کمک می کرد. همچنین در رابطه با موضوع حجاب بسیار جدی بود و اهمیت زیادی به حجاب و عفت اسلامی می داد و دوست داشت که پسرمان محمد حسین را از کودکی با قرآن و معنویات آشنا کند و برایش قرآن می خواند تا به مرور در ذهن و گوشش بماند.
 
وی با ذکر خاطره ای از همسر شهیدش گفت: مدتی قبل عبدالصالح خوابی دیده بود که برای من تعریف کرد، همسرم گفت " پای یک درخت گلابی ایستاده بودم، یک گلابی از درخت چیدم و خوردم، آنقدر آن میوه شیرین و خوش طعم بود که قابل توصیف نیست"، من ناخودآگاه به او گفتم که میوه ای بهشتی خورده ای، در صورتی که آن لحظه از سفرش به سوریه خبر نداشتم، پس از رفتش به سوریه از خوابش این تعبیر را کردم که در آنجا اتفاقی برایش خواهد افتاد.
 
وی در پاسخ به این سوال که به عنوان همسر شهید موافق رفتن او به سوریه بودید یا خیر اظهار داشت: آن روزی که مسئله سفر به سوریه را با من مطرح کرد به دلیل علاقه و تنهایی ام با رفتن او مخالفت کردم، اما وقتی برایم توضیح داد که چقدر اوضاع سوریه وخیم است و به کمک او نیاز دارند دیگر مخالفت نکردم و از ته دل راضی به رفتن او شدم.
 
این همسر شهید مدافع در واکنش به این سوال که اگر شهید در قید حیات و مشتاق رفتن به سوریه بود، باز هم موافقت می کردید یا خیر گفت: بله حتی اگه همین حالا هم در قید حیات بود خودم به او می گفتم که برای محافظت و دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه سفر کند، هر کسی باید از اعتقادات خودش دفاع کند.
 
گفتنی است شهید عبدالصالح زارع بهنمیری در تاریخ 26 فروردین 1364 در بابلسر متولد شد و به دلیل علاقه زیاد به جهاد و دفاع از اسلام به عضویت در سپاه پاسداران در آمد و در 28 آبان 1394 به سوریه اعزام شد، وی به مدت 3 ماه بطور مداوم در سوریه فعالیت داشت و در تاریخ 18 بهمن 1394 در منطقه رتیان در حین عملیات و دفاع از حریم اهل بیت با اصابت تیری به پشت سرش به شهادت رسید، از وی یک پسر یک ساله به نام محمد حسین به یادگار مانده است. 
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi