شناسه خبر : 48361
دوشنبه 25 مرداد 1395 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان همچنان در انتظار!(۲)

سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان که در قانون بر تهیه آن تأکید شده، نوشته‌ای است که در آن جهت حرکت برای رسیدن به هدف مورد نظر تعیین‌شده است؛

یوسف مجتهد - سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان که در قانون بر تهیه آن تأکید شده، نوشته‌ای است که در آن جهت حرکت برای رسیدن به هدف مورد نظر تعیین‌شده است؛ به‌عبارتی، نقشه‌ای است که دستگاه‌های اجرایی باید مبتنی برآن، نظام خدمات‌رسانی به رزمندگان را تدوین و با هماهنگی دولت آن را اجرا کنند. اما این نظام خدمات‌رسانی به رزمندگان برای آنان نوشدارو بعد از مرگ سهراب نخواهد شد!

بخشی از اهداف موردنظر دراین سند عبارتند از: رسیدن به بالاترین سطح بهره‌مندی از فرهنگ ایثار و صیانت از ‌شأن و منزلت جامعه هدف، تحقق نظام جامع، پویا، هوشمند و نوین رفاهی و اجتماعی، تحقق استقلال معیشتی، خوداتکایی با رویکرد افزایش توانمندنی، رسیدن به بالاترین سطح استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور، حفظ و ارتقای روحیه رزمندگان به‌عنوان عناصر اصلی دفاعی کشور و دست‌یافتن به بالاترین سطح رضایتمندی، آرامش خاطر، دلبستگی و وابستگی رزمندگان به نظام اسلامی.

در این سند برای 7هدف کلان، مجموعه‌ای از جهت‌گیرها و برنامه‌ها به‌منظور تحقق هریک از اهداف کلان ترسیم شده است. راهبردهای هدف برای هر هدف کلان، به‌صورت مجزا تدوین شده و مسیر حصول به هدف کلان را به دستگاه‌هایی اجرایی نشان می‌دهد.

قبل از بررسی راهبرد اهداف، در 2بخش به خط‌مشی‌های کلی و اصول و ارزش‌های حاکم بر رسیدگی به امور رزمندگان اشاره شده است.

سند راهبردی باید آرمانگرایانه باشد چون به‌‌دنبال آینده‌سازی است ولی اگر این سند وضعیت حال را فراموش کند و خود را مشغول آینده‌ای کند که تحقق آن با بررسی وضع موجود تا حدودی محال به‌نظر می‌رسد به‌نوعی، از دست ‌دادن فرصت‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. رزمندگان متعلق به زمان حاضر هستند و تحقق برنامه‌های سند باید در حال حاضر صورت گیرد و نگاه به آینده دور برای تحول بنیادین آن مناسب است.

در سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان نوع حضور رزمندگان به داوطلبانه و موظف تقسیم و حضور در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی امتیازبندی شده است. تعیین این مناطق برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است.

رزمندگان در این سند از جهت شغلی و وضعیت استخدام به 4گروه تقسیم می‌شوند:
1- رزمندگان کادر نیروهای مسلح که حضورآنان در مناطق موظفی است.
2- کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که حضور آنان در مناطق مؤظفی است.
3- بسیجیان، جهادگران و نیروهای مردمی رزمنده، کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی که حضورشان داوطلبانه خواهد بود.
4- بسیجیان، جهادگران و نیروهای مردمی رزمنده و صاحبان مشاغل آزاد و مؤسسات خصوصی و افراد بدون شغل مثل دانشجویان و دانش‌آموزان که حضور داوطلبانه دارند. کارکنان دولت که در اجرای وظایف سازمان متبوع خود در طول جنگ تحمیلی در شهرهای مناطق جنگی و یا منطقه جنگی حضور داشته‌اند حسب مورد با تأیید دستگاه، رزمنده موظف تلقی می‌شوند. کارکنان نیروهای مسلح که براساس اختیار خود و داوطلبانه در ماموریت جنگی شرکت کنند از امتیازات داوطلبین برخوردار می‌شوند. براساس این سند، رزمندگان دوران دفاع‌مقدس در بهره‌مندی از خدمات در اولویت هستند. میزان حضور و امتیاز‌بندی شاخص پایه‌ برای حضور در جبهه، مناطق جنگی و عملیاتی و امنیتی، حداقل 45روز اعم از داوطلبانه یا موظفی به‌صورت مستمر و یا متناوب، تعیین و براساس جدول امتیازات محاسبه می‌شود. امتیازات، تسهیلات و خدمات به رزمندگان در این سند به‌ قرار زیراست:


1- امتیازات، تسهیلات و خدمات ارزشی و معنوی
2- امتیازات، تسهیلات و خدمات حمایتی
3- امتیازات، تسهیلات و خدمات تکمیلی با رعایت قوانین و مقررات.

تأیید مدت حضور در مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی برای گروه‌های چهارگانه حسب مورد با معاونت نیروی انسانی رده‌های سازمانی رزمنده، معاونت نیروی انسانی بسیج برای نیروهای مردمی، مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی برای جاهدگران است.

برای سیاستگذاری و تحقق اهداف سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان شورای هماهنگی با ترکیب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع، رئیس بنیادشهید وزیر تعاون، وزیر بهداشت، وزیر علوم، وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر اقتصاد وزیر راه، وزیر صنعت، وزیر دادگستری، وزیر ارشاد، وزیر اطلاعات، وزیر جهادکشاورزی، معاون ارگان یا معاون نیروی انسانی ستاد کل، فرماندهان کل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، فرمانده بسیج، رئیس صدا و سیما، رئیس سازمان مدیریت، رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس و مسئول امور ایثارگران ستاد کل تشکیل می‌شود.

وظایف شورا ایجاد زمینه‌های لازم جهت تحقق منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، هماهنگی جهت تحقق و اجرایی‌شدن اهداف سند، سیاستگذاری در اموررزمندگان، نظارت عالیه بر برنامه‌ها، هدایت عمومی مبادی ذی‌ربط در امور رزمندگان، حمایت از نهادهای ایثارگری، ایجاد هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌ها، بسترسازی جهت حفظ کرامت، منزلت، سیانت، عزت و قدرشناسی از رزمندگان، بررسی مسائل و مشکلات آنان در سطح کلان، پیشنهاد لوایح مورد نیاز، تهیه دستورالعمل‌های مرتبط و اتخاذ تصمیم درخصوص تحقق اهداف سند است.

دبیرخانه شورا بدون ایجاد پست سازمانی جدید و با استفاده از امکانات موجود در وزارت دفاع تشکیل می‌شود. از زمان تهیه سند تاکنون اطلاع شفاف و روشنی درخصوص تشکیل جلسات شورا و تصمیمات متخذه اعلام نشده است. شایسته است دبیرخانه شورا یا مسئولین وزارت دفاع از اقدامات و تصمیماتی که تاکنون در جهت تحقق اهداف سند انجام شده رزمندگان را مطلع کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان چندباری است که درخواست پیگیری یا جوابگویی به این سوال هستم در حالی که بسیاری از جانبازان با این مشکل مواجه شده اند اما هیچ کجا جوابگوی این مشکل نیستند لطفا پیگیری کنید که چرا با گذشت 6 ماه از سال 95 هنوز دستورالعمل اجرایی پرداخت وام خرید مسکن حانبازان داده نشده است! واقعا این همه جانباز که در نوبت هستند دیده نمیشوند؟؟ چرا گره از کارشان باز نمیشود؟؟ لطفا یک بارم که شده پاسخگو باشید
سلام از دست قانونها بی فایده، پناه می بریم به خدا و از خداوند می خواهیم جواب این بی حرمتی ها را بدهد.
قانون سر کاری.... اجرا برای سال1404؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که رفتیم، اما نسلهای آینده مواظب باشید، کلاه سرتان نرود.
باسلام.بعد.از.مرگ.سهراب.قانون.میخام.چکار.جوانیمو.در.زمان.جنگ.گزاشتم.برای.دفاع.از.ابو.خاک.ایران.عزیز
.حالا.باید.مسعولین.باید.به.این.صورت.جواب.مردانگی.بچهای.جنگ.را بدهند.
امیدوارم.تا.دیر.نشده.حق.وحقوق.این.عزیزان.را.هرچه سریتر.پرداخت.نمایند.تا.به یک.در%
جناب مجتهدمامدتهاست که درانتظارمرگیم وقضاوت راگذاشتیم برای فردای قیامت وخدای بزرگ.حقوقهای نجومی وغیرمتعارف وعملکردبعضی ازمسوولین وفقرباعث ذهنیت به نظام وانقلاب شده وحتی به پای دین نوشته خواهدشد!!..چه کسی پیگیری خواهدکرد.؟جوابگوکیست؟این حین حقایق است وتاسف باراست!!!
واقعا متاسفم ... همانطور که ما بسيجي وار اعزام شديم به جبهه ها ... دولت و مجلس خصوصا شوراي نگهبان هم امروز بايد بسيجي وار از ما پشتيباني کند ... نه ما را حذف کنند ...
واقعا تاسف برانگیز است سند راهبردی رزمندگان بیش از یکسال است که تصویب و ابلاغ شده اما اجرا نشده

...

کجاش اجرا بشه

بگو بدونیم

مگه جاییش گفته رزمندگان خرج دارن

مگه جاییش گفته رزمندگان دندون دارن

مگه جاییش گفته رزمندگان نیاز به حقوق دارن

مگه جاییش گفته رزمندگان نیاز به خونه دارن

فقط نوشته :

حفظ و ارتقای روحیه رزمندگان به‌عنوان عناصر اصلی دفاعی کشور .

این نقد است .

و بقیه نسیه

و شعار .

بدون حقوق

بدون نان .

و معسر مادامالعمر .

معسر مادامالعمر .

مادامالعمر .

...

شورای نگهبان اخیرا لایحه داءمی شدن را وتو کرد اصلا مخلف اینکاراست حقیقتا
مطمین باشید اجرا نخواهد همانطور که قبلاً هم گفتم سنگ بزرگ علامت نزدن است وقتی جلسات هماهنگی و پیش درامدشان سالها بطول میکشد همانگونه که یک سال واندی گذشت اجرایش احتمالا قرنها بطول خواهد کشید .فقط در شگفتم اگر سند ولایحه مربوط به حقوق وتسهیلات نورچشمیها ودولتمردان وزیرمجموهه هایشان هم بود اینقدر طول میکشید .وایا این بهانه نخ نما و عذر بدتر از گناهشان که فقط وفقط در مورد رزمندگان مظلوم وبیزبان گویا مصداق دارد وان کمبود منابع وبودجه هست فقط مختص این قشر جفا رفته هست ودر مورد پرداختهای نجومی گویا منابع تامین وهیچ مشگلی نیست.
باسلام -ارتشیان و سپاهیان به دستورفرماندهان خودشان به جبهه هااعزام شده اندانهااداره های مستقل ومسئولین مستقل دارندوبه مشکلات انهارسیدگی وازحق وحقوق انهادفاع میکنندامابسیجیان به فرمان رهبرکبیرانقلاب اسلامی رحمت الله علیه به جبهه هااعزام وجانبازگردیده اندهیچ نهادی به مشکلات انهارسید گی نمی کنند برادران بزرگوارسردارشریفی ونقدی ایا بسیجیان جانبازان برای اجرای حق و حقوق (ماده 38و39یاهمان 190)و غیره به کدام اداره یا نهادی مراجعه کنند به ایثارگران سپاه ویا به بنیادشهیدمراجعه می کنیم هیچ کدام جواب نیستندحداقل بگویید(بسیجیان جانبازان بی سرپرست )
با سلام وسپاسگزارى از زحمات و اطلاع رسانى شما عزيزان استدعاى پاسخ و راهنمايي دارم من جانباز هستم كمسيون نيروهاى مسلح درصدم را چهل درصد اعلام ولي كمسيون بنياد مرا پانزده درصد اعلام البته سابق تنها مرجع درصد كميسيون بنياد بود با توجه به ايين نامه اجرايي كه مرجع را هر دو كمسيسون عنوان داشته لطفا راهنمايي بفرماييد ايا نتيجه كمسيون نيروهاى مسلح قابل قبول هست چكار كنم سپاسگزارم
اين سند به درد در كوزه ميخوره . همين
ما که از این به اصطلاح قانون چیزی نفهمیدیم والله رزمندگان به خدمات معنوی احتیاج ندارن به اندازه کافی معنویت داشتن که تو سن 14 15 سالگی تو شبهای عملیات جلوی دشمن سینشون و سپر کردن.اگه به جای این حرفهای سر کاریه بی فایده فقط بیمه تامین اجتماعی و براشون نمیگم رایگان لااقل نصف میکردین به همین هم راضی بودیم
گزينه صحيح سند راهبردي رزمندگانرا انتخاب كنيد :
براي لاي جرز
استفاده بعنوان كشك
كاربري بجاي سماق
دكور براي مجامع بين المللي
تبليغات قبل از انتخابات
آب براي داخل هاون
فريب رزمنده كشور
پر كردن صفحه روزنامه رسمي كشور
تمام موارد
عزيزان رزمنده تافوتباليست هاي تي تيش ماماني كه امروزه باآن همه هزينه هاي ملياردي كه ازخون وجانفشاني مارزمندگان بدست آمده به پاشون ميريزند وبه عنوان افتخارات ملي ازشون يادميشه مانده ماتوي اين مملكت جايگاهي نداريم .فقط وفقط توي سخنراني ها ومجالس ريا ازمايادميكنند.رزمندگان دوران دفاع مقدس ديگه چيزي ازشون نمونده پيروفرسوده شدند ديگه بدرد اين مملكت نميخوردن كسي هم به فكروشون نيست فقط ازاسمشون ودلاوريشون بخاطردهن پركني حرف ميزنند.كجاي دنيا ديده ايد اينقدرقانون مربوط به حمايت ازرزمندگان معطل بماند.مگرهمين ايثارگران ازهمين رزمندگان نبودند ماچه گناهي كرديم چرامابايدازتسهيلا ت ايثارگري بي بهره بمانيم چراامتيازاتي ماننداسخدام فرزندان وارتقاء شغلي و....به رزمنگان داده نميشود.آقابخداخسته شديم ازاين رفت وبرگشت قانون حمايت ازرزمندگان بين مجلس ودولت وشوراي نگهبان ومجمع تشيخيص .اين نسل سوخته رادريابيد.
وجدان کاری چندسال پیش سفارش شد،امابه آن عمل نشد!آخرعاقبت این مملکت چی میشه،خدامی دونه!بااین همه منافق وستون پنجم!!!
رزمنده دفاع مقدس جان تمام گزینه هات صححیح میباشد
میشه از این قانون به عنوان فرصتی جدید برای به جیب زدن حق و حق و حقوق رزمنده ها هم نام برد
ضمنا تمام رزمنده ها میتونن با مراجعه به سایت مقام معظم رهبری صدای مظلومیت و ستمی که در حقشون میشه رو به گوش ایشون برسونن زیرا که تنها کسی که میتونه از رزمنده ها احقاق حق کنه و به دادشون برسه ایشون هستند
میگویند یکی را به روستا راه نمیدادند ان بنده خدا سراغ خانه کدخدا را میگرفت
سلام
هر وقت شربت شهادت رسید همش واسه ماست. گذشته رو اینجوری جبران می کنند .
سلام

این سند هم کلاً یه عده رو نادیده گرفته و به فرض هم اجرا بشه چه فایده داره ؟ من یک دقیقه در دوران جنگ جبهه بوده ام و سهمیه دانشگاه میخوام .کجای این سند به افرادی مثل من اشاره داره؟
باسلام..اقایان.مسعول.که.هی.دم.از.قانون.چ.وچ.میزنیدچرا.حق.وحقوق.رزمندگان.هشت....سال.دفاع.مقدس.را.نمی.دهید.
این.قانون.های.شما.کی.اجرا.میشود.بعداز.مرگ.سهراب بعد.از.مرگ.سهراب.این.قانون.بزار.در.کوزه.ابشو.خنک.بخور.
مردان.ناخدا.بعداز.مرگ.من.که پنجاه.سالم.این.قانون.بدرد.نخور.شما.به.چه.درد.من.می.خورد
...ودراخر.از.فاش.نیوز.به خاطر.انعکاس.این.عزیزان.وهمسنگران.عزیزم.تقدیر.تشکرخودم.را.اعلام.میدارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi