شناسه خبر : 48382
چهارشنبه 20 مرداد 1395 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گردهمایی فعالان حوزه ایثار و مقاومت / تصاویر

به مناسبت بزرگداشت روزخبرنگار گردهمایی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت انجمن روزنامه نگاران و نویسندگان دفاع مقدس برگزار شد .

فاش نیوز - باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوشنبه 18 مرداد 1395از ساعت 19 محل تجمع لبخندها و روبوسی‌های خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس بود. ضیافتی به مناسبت بزرگداشت روزخبرنگار که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت انجمن روزنامه نگاران و نویسندگان دفاع مقدس برگزار شد .


این مراسم با آیاتی از کلام‌الله مجید متبرک شد و سپس به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران، همه قیام کردند.
در این مراسم صمیمانه و با احساس، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای انتظامی سخنران ویژه بود که با تشکر از برگزارکنندگان، به یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: قلم‌های ایثارنویس، شخصیت متعالی انسان را می‌نگارند و خبرنگاران دفاع مقدس، مجاهدت های بسیار کردند. اکنون لازم است که نسل‌ گذشته دفاع مقدس تجربه و انگیزه خود را به نسل نو منتقل کند.
انتظامی با تأکید بر اهمیت توجه به ایثارنویسان، توسعه قلم‌های ایثار نویس را مورد تأکید قرار داد و توصیه کرد:
عضوگیری کنید و تعداد خود را افزایش دهید. به نوقلم‌ها و نوجوانان و جوانان توجه کنید و فرصت قلم‌زنی در حوزه ایثار و دفاع مقدس را به نسل‌های جدید بدهید.


وی با تشکر از مشاور وزیر ارشاد به خاطر فراهم آوردن امکان گرد‌همایی اهالی قلم دفاع مقدس افزود:
حضور من در این جلسه صمیمی، به قصد عرض ارادت بود و از باب وظیفه و قدردانی به خدمت رسیدم و لذا به طرح مسائل دیگری نمی‌پردازم و به این نکته تأکید می‌کنم که باید ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ سازنده آن به جامعه بیش از پیش منتقل شود و این کار به وسیله شما انجام پذیر است؛ لذا تلاش بیشتر و همت قوی‌تری لازم است. در ادامه این گردهمایی صمیمانه، مشاور وزیر ارشاد در امورایثارگران به جایگاه دعوت شد و به ایراد سخن پرداخت.


سعید الفتی خشنودی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری این جلسه و دیدار مجدد خبرنگاران دفاع مقدس بعد از چند سالی که تجمعی چنین برگزارنشده بود را به اطلاع حاضران رساند و گفت:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام جدی و عملی داشته است و از همان ابتدا، وزیر محترم با صدور حکمی، بر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و برقرار کردن ارتباط بین فرهنگ دفاع مقدس با ایثار اجتماعی روز تآکید کرد.
وی به حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص بودجه مناسب و همکاری همه معاونت‌ها و مدیریت‌های وزارت ارشاد در چارچوب ترویج فرهنگ ایثار اشاره کرد و گفت:
با توجه و تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه فرهنگ ایثار و مقاومت تأسیس شد و ما توانستیم برنامه‌های بکر و قابل توجهی به اجرا در آوریم. از جمله این برنامه‌ها عبارت اند از: طرح ایثار و صلح جهانی، طرح ایثار و اقتصاد مقاومتی، طرح نخستین کتاب مردمی جهان (کتاب مردمی ایثار)، طرح کتابخانه مهربانی، طرح ترویج فرهنگ حماسه، طرح مجمع نکوداشت ایثار، و... و طرح نشان و جایزه ایثار و رسانه که برای اهالی رسانه- به خصوص خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس- حائز اهمیت و توجه است.


الفتی به تشریح طرح نشان و جایزه ایثار و رسانه پرداخت و افزود:
این طرح می‌تواند فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار اجتماعی فراهم کند و لذا همه اهالی قلم لازم است به این طرح توجه کنند و با ثبت نام وحضور در آن، به رونق این فعالیت کمک کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از انجمن خبرنگاران دفاع مقدس از سعید علامیان به خاطر حضور مستمر در فعالیت‌های مربوط به طرح نشان و جایزه ایثار و رسانه به نیکی یاد کرد و گفت:
وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را به امروز بیاوریم و در لایه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی آن را ببینیم و به کار ببندیم.
نوبت به سعید علامیان رسید و او به عنوان رئیس انجمن خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس، با قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرصت پیش آمده را برای احیای انجمن مغتنم شمرد و گفت: انجمن خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس می‌تواند همچنان نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازی کند و مسئولیت خود را در قبال آن فرهنگ بزرگ ادامه دهد.


وی از اهل قلم دفاع مقدس به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور یاد کرد و افزود:
خاطراتی که از آن دوران باقی است، و قلم‌هایی که همچنان متعهدانه به فکر فرهنگ ایثار و شهادت هستند، ارزشمند هستند و لذا مسئولان لازم است به آن توجه جدی کنند و همه باید بدانند که ممکن است تاریخ دفاع مقدس کهنه شود اما فرهنگ دفاع مقدس کهنه نمی‌شود.
وی از حضور نسل‌ نو و جوانان فعال در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت:
انجمن خبرنگاران دفاع مقدس افتخار می‌کند که از میان جوانان برومند و صاحب قلم نیز عضوگیری کرده است و اکنون رابطه معناداری بین نسل دوران دفاع مقدس و نسل امروز برقرار کرده است.


علامیان با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، خواستار تلاش بیشتر همگانی برای ترویج فرهنگ ایثار شد.
در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام زکریایی گزارشی از فعالیت‌های انجمن خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس ارائه کرد. وی از خلاء فعالیت چندساله یاد کرد و دلایل آن را برشمرد و گفت:
اکنون مسائل انجمن کاملاً حل شده و فرصت مناسبی برای فعالیت مجدد به وجود آمده است. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی می‌کنیم که فرصت این هم‌اندیشی و دیدار تازه را فراهم آورد و این برنامه نقطه آغاز دیگری است که امیدواریم با همدلی و هم‌فکری به سرعت به اوج برسد.
گردهمایی صمیمانه خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس با تقدیر و تقدیم لوح به اعضا ادامه یافت و با صرف شام در محیطی پرخاطره به پایان رسید.
در این مراسم از خانواده شهید محمود صارمی ( خبرنگار شهید ) نیز تقدیر شد.

عکس از علی وصال آزاد
 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام جناب آقای دکتر ساقی
ظاهراً اگر اهل قلم هم باشی و تاکنون سه عنوان کتاب هم در باره خاطرات دفاع مقدس تالیف کرده باشی باید اهل تهران باشی که از تو تجلیل کنند، اینطور نیست؟
با احترام
جانباز قطع نخاع رمضانعلی کاوسی
نام کتابهای تالیفی اینجانب
تنفس طلایی، نشر گلبن
تیغ های گل رز، نشر سوره مهر
پرواز با بال شکسته، نشر ستارگان درخشان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi