شناسه خبر : 48427
شنبه 23 مرداد 1395 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند سوال از بازنشستگی

حمید از کرج- آیا جانبازان 70 درصد حالت اشتغال هم مشمول بازنشستگی می باشند، اگر پاسخ مثبت است.

1 - تاریخ محاسبه شروع بر چه مبنایی مباشد

2- آیا مبلغی بابت بازنشستی پرداخت میشود ؟

3 - مزان حقوق بر چه اساسی می باشد . ممنون از دوستان پاسخ دهنده

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام
وفق قانون کلیه ی جانبازان حالت اشتغال (مانند شهدا) از تاریخ حالت اشتغال (توجه:نه به تاریخ مجروحیت) پس از گذشت 30 سال باید توسط بنیاد به سازمان بازنشستگی جهت صدور حکم یازنشستگی معرفی شوند.
همانطوریکه برای شهدا اعمال می گردد براتی جانبازان بازنشسته نیز 30 ماه حقوق (توجه: حقوق مبلغ کمتری از کل مزایای دریافی الآن می باشد.به عبارتی دیگر حقوق شامل چند ردیف اول حکم است که با عنوان "حقوق" در حکم کارگزینی مشخص شده است) پرداخت می گردد.
لطفا دوستان این قضئه رو بطور جدی پیگیری کنند تا به نتیجه روشن برسیم و جواب شفافی به این خواسته بحق داده بشه
سلام
آیا ایا آخرین حکم ملاک بازنشستگی است یا خیر اگر امکان داری مستندات را هم ذکر فرمایید
سلام .بنده از قانون پیش از موعد جانبازان در مرداد 95 بازنشسته شدم براساس قانون سازمان بازنشست کشوری اگر زمان بازنشسته بالای 50 سال سن داشته باشید 2سال اخر ملال حقوق بازنشستگی قرار میدهند در صورتی که سن در قانون مصوبه مجلس و مصوبه دولت ملاک نمی باشد قانون داخلی سازمان بازنسشتگی قانون از خود ساخته که متاسفانه ملاک دادن همه مستندات اخرین حکم است. باتشکر
با سلام حضور محترم جانباز
در حال حاضر فرق نمی کند که چه سنی داشته باشید در هر صورت صندوق کشوری میانگین دو سال رو حساب می کند بجز در مورد جانبازانی که می روند و رای مثبت از دیوان عدالت اداری دریافت می کنند!
با سلام ایین نامه اجرایی ماده 39 موضوع حالت اشتغال نوشته نشده است
ولی در مورد حالت اشتغالی های ارتش و بنیاد و سپاه ، بازنشستگی معنی خاصی ندارد چون در واقع همان حقوق ایثار است که از صندوق ارگانها به صورت مستمر پرداخت می شود و جابجایی صندوق هم ندارند . در این مورد شخص ایثارگر هرگز مشغول بکار نیز نشده است . و بدیهی است که پاداش پایان خدمت به این گونه سنوات تعلق نمی گیرد .
ولی در مورد حالت اشتغالی های سازمانهای دولتی که زمانی را شاغل بوده اند و مدتی را در حالت اشتغال تا زمان رسیدن به شرایط اولیه بازنشستگی حداقل 30 سال خدمت هم پاداش تمام و کمال تعلق می گیرد و هم اینکه حقوق بازنشستگی باید براساس اخرین حکم کارگزینی با اشل حقوقی لشکری تعیین شود .
سلام. این اشل لشکری یعنی چه؟ چه کسانی ازبازنشستگان کشوری تابحال ازاین اشل تونستن استفاده کنن؟اونایی که استفاده کردند لطفا به بقیه ایثارگران بگویند تا بتونیم حقمون رو بگیریم.واقعا دعاگوی کسانی هستیم که راهنمایی فرمایند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi