شناسه خبر : 48429
شنبه 23 مرداد 1395 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردشت نیازمند بیمارستان تخصصی جانبازان شیمیایی

مصطفی عمری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سردشت اظهار داشت: شهر سردشت دارای 2 هزار و 250 جانباز است که یک هزار و 460 نفر از این عزیزان شمیایی هستند و این تعداد جانباز باعث شده که سردشت نیازمند توجه ویژه‌ی مسئولین باشد.

وی افزود: 45 درصد جانبازان شیمیایی شهرستان جانبازان بالای 70 درصد هستند که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند اما متاسفانه علی‌رغم قول وزیر بهداشت مبنی بر احداث یک بیمارستان تخصصی در سردشت، این کار انجام نشده و این جانبازان مجبورند برای درمان مسافت‌های طولانی که نزدیک‌ترین آن ارومیه با چهار ساعت فاصله است، را طی کنند؛ که این موضوع به یک معضل بزرگ برای جانبازان تبدیل شده است.

عمری با اشاره به اینکه مشکل دیگری که برای جانبازان وجود دارد نبودِ نمایندگی بیمه‌ی ایران در سردشت و به تبع آن تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران شیمیایی است، تصریح کرد: با توجه به قرارداد بنیاد شهید با بیمه‌ی ایران جهت پرداخت هزینه‌های درمانی جانبازان و نبودِ نمایندگی پرداخت این بیمه در شهر، بعضاً پرداخت هزینه‌های درمانی این عزیزان با چهار ماه تاخیر پرداخت می‌شود؛ که این‌ موضوع نیازمند توجه مسئولین است؛ تا با پیگیری‌های لازم کمی از بار مشکلات جانبازان شیمیایی کم شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت در‌ پایان بیان کرد: ما طرحی به نام طرح پایش برای رفاه حال جانبازان بالای 50 درصد و آنهایی که به دلیل مشکلات حاد نمی‌توانند به‌ کلینیک شهر مراجعه کنند داریم؛ که در این طرح، پزشک‌ به خانه‌ی این جانبازان می‌رود و در آنجا به معاینه و پایش سلامت این عزیزان می‌پردازد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi