شناسه خبر : 48475
دوشنبه 25 مرداد 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درنشست خبری موسسه پیام آزادگان مطرح شد

مراسم گرامیداشت بازگشت آزادگان برگزار می شود

نشست خبری موسسه فرهنگی پیام آزادگان گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور اصحاب رسانه صبح روز یکشنبه در این موسسه برگزار شد.

فاش نیوز - به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست خبری موسسه فرهنگی پیام آزادگان گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور اصحاب رسانه صبح روز یکشنبه در این موسسه برگزار شد.

 

در این نشست فریبرز خوب نژاد جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان ضمن خیرمقدم به خبرنگاران و تبریک میلاد حضرت ثامن الحج علی بن موسی الر ضا(ع) و مصادف شدن آن با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: 26 مرداد در تاریخ سیاسی ایران و 8 ساله دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد و در کل تاریخ جنگ، روزی استثنایی است. اما سال‌هاست که از جانب برخی نهادهایی که باید این روز را پاس بدارند کاهلی می‌شود!

خوب نژاد ادامه داد: این گلایه به خاطر بی توجهی به شخص آزادگان نیست بلکه نسبت به چنین مناسبتی به اندازه قدر و منزلت آن  پرداخته نمی‌شود. جنگ نقطه‌های عطفی دارد. به همان اندازه که سوم خرداد را به‌عنوان نماد پیروزی و پایداری ملت در 8 سال دفاع مقدس گرامی می داریم روز 26 مرداد هم کم از این روز نیست، بلکه از جهتی می‌ توان گفت تکمیل کننده دایره پیروزی ملت ایران است.

 

وی با اشاره به  روزهای ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: از 26 مرداد که اولین گروه آزادگان وارد کشور شدند در طول یک ماه، پروسه تبادل طول کشید و تا مهرماه ادامه داشت آن روز و هفته ها فضای کشور غیر قابل توصیف بود و ما که خود از آزادگان بودیم توقع چنین استقبالی را نداشتیم. ورود آزادگان بهانه را به مسئولین داد تا فضای شادی را در کشور ترویج کنند. از بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید، شهرداری تهران و سایر نهادهایی که در اجرای برنامه‌های چند ساله و امسال همکاری کرده اند، تشکر می‌کنیم.

جانشیین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان  با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: همزمان در 30 استان کشور همایش گرامیداشت آزادگان با همراهی بنیاد شهید و مشارکت موسسه پیام آزادگان برگزار می‌شود. در تهران نیز سه برنامه با محوریت تجلیل از آزادگان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی و هزار نفر از آزادگان در مجتمع سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود. همچنین  باغ‌ موزه دفاع مقدس روزهای 27 و 28  نیز با برنامه‌های ویژه‌ای میزبان هزار آزاده و خانواده‌های آنان  خواهد بود.

 

خوب‌نژاد همچنین  با  اشاره به خبر افتتاح  خانه موزه مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی درشهر قزوین خاطرنشان کرد: این خانه موزه متعلق به جد خانواده ابوترابی است که روز 26 مردادماه افتتاح و طی سه روز از 24 مردادماه برنامه‌های ویژه‌ای در این خانه موزه برپا خواهد شد. همچنین برگزاری مسابقه نقاشی و کتابخوانی و دلنوشته در شهر قزوین  و 14 محله این شهر  با حضور آزادگان،  از جمله برنامه هایی است که به همت شهرداری قزوین و مشارکت موسسه پیام آزادگان اجرایی می‌شود.

کار رونمایی از کتابهای "آبی تر از آسمان»، "به سمت پرواز"، "علی فرعون"، "غربت باران"، "من علیرضا اوپاتان"، "واگویه های سید"  با حضور نویسندگان این آثار  از دیگر برنامه ها بازگشت آزادگان خواهدبود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان عنوان کرد: تعداد حدود حداقل 10 مستند تلویزیونی تولید شده و از آزادگان در صدا و سیما برای خاطره گویی دعوت شده است که اگر این موسسه نبود، این برنامه‌ها در این حد برگزار نمی‌شد و ما وظیفه داریم هم پایه سایر نهادها که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را  دارند عمل کنیم.

 

جانشین مدیرعامل موسسه پیام فرهنگی به دیگر فعالیتهای  این موسسه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به 50 هزار نفر از آزادگان خدمات اردویی فرهنگی داده ایم که برای 19 هزار نفر برگزاری افطاری و اجرای برنامه فرهنگی داشتیم. همچنین 20 هزار نفر از آزادگان اردوگاه ها را دور هم جمع کردیم، و خدمات اجتماعی به آزادگانی که به شدت گرفتار هستند  ارایه می‌دهیم..

خوب نژاد در بخش دیگری از سخنان خود  با گلایه مندی از برخی از مسوولان  در  نادیده انگاشتن آزادگان به عنوان جزیی از جامعه ایثارگری  نیز گفت: متأسفانه برخی از مسئولان نظام حتی در سطوح قوا وقتی صحبت می‌کنند می‌گویند شهدا، ایثارگران و جانبازان و نام "آزادگان" را به زبان نمی‌آورند که  ما آن را بی توجهی نمی‌دانیم، ولی عموماً کلمه "آزادگان" از ادبیات مسئولان جدا شده است که حتما باید  به نحو احسن از فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های آنان تجلیل شود.

وی به تصویب قانون حمایت از آزادگان در سال 68 اشاره کرد و گفت: این قانون مربوط به مسائل اشتغال، مسکن، آموزش و درمان آزادگان است که در بحث اشتغال آزادگان زودتر از سایر ایثارگران اما در شغل های نامناسب و مشاغل پایین به کار گرفته شدند.
در بخش مسکن نیز آزادگان وضعیت مناسبی دارند، اما در بخش درمان همچنان نیازمند دریافت خدمات هستند.

 

وی با این مقدمه به بحث  بهداشت و درمان آزادگان وارد و خاطرنشان کرد: میانگین سنی اسرای شخصی مانند کشاورزان وچوپانان که حدود سه هزار نفر را شامل می شوند بالا است ولی رزمندگان اسیر  که  زمان اسارت میانگین سنی آنان20 تا22 سال بود و در حال حاضر به سن میانسالی رسیده‌اند و درد و آلام اسارت خود را هم اینک نشان می‌دهد  امروز  در آزادگان شاهد مرگ و میرهایی هستیم که نه شکل و نه وقت آن طبیعی است. گرچه آزادگان ‌ مشکلات مالی دارند ولی چالش عمده مشکل درمانی و بهداشتی آنها است که امیدواریم با یک پایش مجدد و جدی مشکلات این قشر مرتفع گردد.

وی درپایان آزادگان را فداکارترین قشر ایثارگران دانست.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بانو محمدی تشکر ... خوب گزارشیه . می خواستم زودتر یادی از آزادگان عزیز بکنم . از ایثار و استقامتشان تشکر کنم ولی شرمنده که ..... روم نمیشه بنویسم .؟؟
تشکر آزاده سرافراز علی الخصوص آزاده ای که منو آزاد کرد !
عجب روزی بود . هنوز شمارشو دارم و هر چند وقت یه بار بهش نگاه می کنم .
باید گرامییداشت آزادگان و رزمندگان و جانبازان و شهدا با همت قوی همه ملت و مدیران.((فرهنگ شود))
تشکر از خانم محمدی و همه فاش نیوزیهای عزیز و شما
سپاسگزاریم از این برادران آزاده و فاش و خانم محمدی زحمتکش...
سلام مگر درروزگار دهکده جهانی چند امکان برای ایثارگران هست که لتاقل دردشان رابگوییند که این رافیلتر مکنند بزرگان دستگاه قضا دستتان درد نکند جریان مادر دو شهید یادتونه اینم کنار ان خلاصه اینکه بهترین قاضی خداست همگی یک روز در محصر خدا حاضر میشویم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi