شناسه خبر : 48543
سه شنبه 09 شهريور 1395 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با مسئول هتل قدس مشهد

هتل قدس را خیلی از جانبازان، ایثارگران و خانواده هایشان که به مشهد مقدس مشرف شده اند می شناسند وحتی در گذشته که کیفیت، نوع رسیدگی و شرایط فیزیکی آن نامناسب تر از حالا بود

فاش نیوز -  شبیه خواب های شیرینی که می بینیم، منظره های رویایی و چشم انداز ابدی؛ پنجره را که باز کنی دستت به دامان لطف آقا هم می رسد! هتل قدس شوق منجمدی است که در باب الجواد سر بر آستان صحن و سرای سلطان خراسان و ایران و عالم امکان نهاده و حیران و مبهوت چشم به گنبد طلا و گلدسته های زیبای حرم دوخته است. این مکان شاید مقامی است که خدا برای ایثارگران و جانبازان در جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) قرار داده، اجر صبری که در راه حق کرده اند و می کنند.


هتل قدس را خیلی از جانبازان، ایثارگران و خانواده هایشان که به مشهد مقدس مشرف شده اند، می شناسند و حتی در گذشته که کیفیت، نوع رسیدگی و شرایط فیزیکی آن نامناسب تر از حالا بود، به دلیل قرار گرفتن در موقعیتی کم نظیر، روبروی باب الجواد و نزدیک ترین مکان ممکن به حرم شریف رضوی خاطرات خوشی از آن دارند. جانبازان ویلچری که حضور در نماز جماعت های دلنشین حرم را بدون نیاز به کمک دیگران، خصوصاً نیمه شب ها و نماز صبح درک کرده اند، ارزش این مکان خاطره انگیز را به ویژه که در طول سالیان متمادی قدمگاه بهترین بندگان خدا نیز بوده و به عطر نفس و نور وجود آنان معطر و متبرک شده است، خوب می فهمند.

برای معرفی کوتاهی از این مهمان پذیر، موفق شدیم با آقای «علی اکبر اسداللهی» سرپرست هتل قدس گفت و گویی انجام دهیم.

 

فاش نیوز: از خودتان بگویید؟

- من از سال 77 تقریباً از بخش نگهبانی شروع کردم. نگهبان جلوی درب پارکینگ بودم و تلاش کردم و ادامه تحصیل دادم و رشته‌ی هتل داری خواندم و کم کم به قسمت سرپرست تأسیسات و خانه داری آمدم. بعد سرپرست پذیرش شدم، بعد مدیر داخلی و الان هم نزدیک به 3 سالی است که سرپرست هتل هستم.

من خودم برادر شهید هستم و به همین خاطر مشکلات خانواده ها را بیشتر درک می کنم. اصلیت من برای جنوب خراسان، بیرجند است. اولین شهید شهرستان زهان برادرم «عباس اسدالهی» سال 1361/2/1 شهید شد و آخرین شهید هم پسرعمویم «رضا اسد اللهی» بود.

الان متأسفانه دیدگاه بعضی از مردم نسبت به خانواده های ایثارگران تغییر کرده است. درحالی که واقعاً اینطور نیست. یا بعضی مواقع فکر می کنند که همه‌اش از طریق بنیاد پشتیبانی می شود.

کل تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد، مشکلاتشان را حل کنیم. برخی مشکلات مالی ندارند، درحالی که ممکن است خیلی از خانواده ها از بنیاد پول یا حقوقی نمی گیرند. اما احتیاج به توجه دارند که حداقل احترامشان حفظ شود.

بعضی از خانواده ها و جانبازان واقعاً مثل دوست، رفیق، خانواده، مثل خودمان هستند و خوشحال هم هستیم.

من بعضی مواقع می بینم که به خاطر یک فلاکس چای از طبقه چهارم پایین می آمدند. من با حاج آقا کشائی در تهران صحبت کردم، گفتم اگر این کار انجام شود، بهتر است. بلافاصله گفتند: اشکال ندارد؛ چقدر هزینه لازم است، تامین می کنیم. مبلغ زیادی هم نمی شد. اما لازم نیست که یک پیرمرد یا پیرزن یا یک مسافر به خاطر یک فلاکس چای این همه پله را بالا و پایین کند و سرش را خم کند و بگوید یک فلاکس چای به من بدهید.

بحث ورود و خروج جانبازان بود که ما واقعاً دیدیم که امکانش هست چون جانبازان قبلاً می آمدند از کوچه پشت دور می زدند. بعضی مواقع باران شدیدی می آمد، زمین خیس می شد، کوچه پشت امکان تردد نبود، آب جمع می‌شد و جانبازان نمی توانستند رد شوند. ما آمدیم بحث بالابر را پیشنهاد دادیم. زمان بازسازی دیدیم جا هست. پیشنهاد دادیم بلافاصله انجام شد. الان بحث ایمنی اش است و دنبال این هستیم که امنیتش را بالا ببریم.

فاش: آن موقع که از پشت ساختمان رفت و آمد می شد، این سوء ظن ایجاد شده بود که جانبازان می گفتند: این ها حتی دلشان نمی خواهد جلوی ساختمان یک شیب بزنند. یعنی انگار عبور و مرور جانبازان ویلچری برایشان افت داشت و خوشایند نبود. به هرحال الان می بینیم که حتی مسافران خارجی هم به هتل می آیند که در آن موقع این مسئله وجود نداشت. الان مهمان خارجی می آید از جاهای دیگر. چیزی نیست که بخواهد به وجهه هتل لطمه بزند.

- نه. ورودی هتل اگر دقت کرده باشید پله ی بلندی داشت و جانبازان ویلچری وقتی می خواستند وارد شوند، حتماً کسی باید کمکشان می کرد. ما گفتیم لازم نیست که مثلاً یک جانباز ویلچری چشمش دنبال کسی باشد که بیاید و کمکش کند. بعضی ها راحت می توانند بیایند. گفتم که یک رمپ کوچکی بگذارند که پله هم نباشد. کاری دارد انجام دهد و با بالابر هم راحت بالا برود.

برای جانبازان سخت است که اطرافشان را نگاه کنند ببینند آیا کسی هست و از او کمک بخواهند. خوب است که در باز شود و خودشان بتوانند بیایند داخل هتل و بعضی از مشکلاتشان را بتوانند خودشان حل کنند.

 

فاش: شما چون خودتان بودید و دیدید و مرحله به مرحله رشد کردید، آن مشکلات را لمس کردید و احساس بچه ها را درک کردید. امکانش هست تاریخچه ای از این هتل بیان کنید؟

- اینجا سال 74 به نام بنیاد جانبازان خریداری شد. در اختیار معاونت فرهنگی تهران قرار دادند. از سال 84 و 85 هم زیر نظر سازمان سیاحتی رفت. این هتل زیر نظر سازمان سیاحتی کوثر اداره می شود و به خاطر تجهیزات و سرویس دهی اش به خانواده ایثارگران توانسته است موفقیت های بیشتری کسب کند.

چون که قبلاً بحث درآمدزایی زیاد مطرح نبود، زیاد هم هزینه نمی کردند. سال 52 اینجا توسط آقای جعفری نامی ساخته شده. سال 74 هم که بنیاد خریده تا 84 - 85 در اختیار فرهنگی بود. گروه های بنیاد به اینجا می آمدند یا استان ها خودشان می آمدند و قرارداد می بستند و سرویس دهی می کردند. اما از سال 84 - 85 که زیر نظر سازمان سیاحتی کوثر رفت، سرویس دهی و امکاناتش بهتر شد و روز به روز هم موفق تر است.

فاش: یعنی قبلاً اینجا فقط مخصوص خانواده ایثارگران بوده؟

- نه خانواده ها و افراد متفرقه هم می آمدند اما الان کلاً 2 طبقه در اختیار گروه تفاهم نامه است که از تهران معرفی می شوند و 2طبقه هم در اختیار خودمان است که بحث درآمد زایی است که باز هم اولویت با جانبازان است. اگر ظرفیت داشته باشیم، زوار دیگر را هم می توانیم پذیرش کنیم.

 

فاش: یعنی از تهران اردویی یا گروهی یا کارکنانی را به شما معرفی می کنند؟

- بله.

فاش: با چه شرایطی؟

- دو طبقه که در اختیار تفاهم نامه است و ما پول از آن ها نمی گیریم و کلاً رایگان است. دو طبقه دیگر را هم متفرقه رزرو می کنیم.

فاش: دو طبقه دیگر غیر از آن دو طبقه ای که به بنیاد اختصاص دارد، این ها را هم ایثارگران می توانند رزرو کنند؟

- بله می توانند. ما به جانبازان 25 تا 50 درصد، بیست و پنج درصد تخفیف می دهیم. خانواده شاهد و جانبازان 50 درصد به بالا و فرزندان شهدا، سی درصد تخفیف دارند.

فاش: فقط ایثارگران هستند یا ممکن است کارمندان هم باشند؟

- نه همه خانواده شهدا هستند.

فاش: کارکنان بنیاد هم اکثراً از خانواده ایثارگران هستند.

- ممکن است مثلاً مسئول کاروان کارمند باشد و مسئول هر کاروان هم یک نفر بیشتر نیست.

فاش: گنجایش اینجا به چه شکل است؟ طبقات و تعداد اتاق ها به چه صورت است؟

- هر طبقه 17 اتاق دارد. طبقه اول تا سوم 17 اتاق دارد و 37 تخت. اما طبقه چهارم 14 اتاق دارد. کلا 145 تخت داریم.

فاش: من دیده بودم قبلاً رستوران فقط داخلی بود و فقط مخصوص ساکنان هتل بود.

- نه. رستوران بالا در اختیار مردم و کاروان ها در رستوران پائین هستند اما مهمان آزاد هم پذیرش دارد چون گنجایش آن زیاد  است.

فاش: علت اینکه کیفیت نسبت به قبل خیلی بهتر شده چیست؟

- ما با پیمانکار که از دو سال قبل قرارداد بستیم، او را توجیه کردیم. چون اگر کیفیت غذایش بهتر باشد، هم به نفع خودش است هم به نفع ما و هم مشکلات کمتر می شود. و بعد هم پولی که از مسافر می گیریم، باید حلال باشد. متأسفانه قبلاً غذا کیفیت جالبی نداشت. پیمانکار قبلی برنج و گوشت خوب می گرفتند اما آشپز ماهری نمی گرفتند که حقوق بیشتری به او بدهند و در کنارش هم از او کار بخواهد. الان آشپز را عوض کرده اند کیفیت غذا بهتر شده است.

فاش: آن موقع هم پیمانکار بود؟

- بله. ما توجیهش کردیم. گفتیم شما اگر یک آشپز بگیرید 800هزار تومان به او بدهید، خوب اندازه‌ی 800تومان به شما سرویس می دهد. کیفیت غذا پایین می آید و کسی که یک بار بیاید غذا بخورد، برای بار دوم نمی آید. اما اگر آشپزی که یک میلیون و پانصد تومان می گیرد بیاید، سرویس دهی بهتری می کند و غذای کیفیت دار می دهد. اگر یک مهمان غذایی را میل کند و خوشش بیاید، با خودش 10 تا مهمان دیگر می آورد.

فاش: ما از آن موقع که غذای اینجا را خوردیم، فکر می کنم که آدم در ذهنش می ماند. کیفیت غذا خوب و غذا ها متنوع است.

- قبلاً  فقط جوجه و مرغ و کوبیده بود و گاهی اوقات خورشت هم بود. یک خانواده مسافر که می آید، یک نفر دوست دارد پیتزا سفارش دهد و یکی مرغ.

بعضی خانواده ها مثل خانواده های شاهد، جانبازان مشکلی ندارند اما خانواده شاهد چون سنشان بالاست بعضی ها خورشت دوست ندارند.

فاش نیوز: خانواده شهدایی که درحال حاضر مهمان شما هستند از کردستان آمده اند؟

- بله.

فاش نیوز: بله آدم وقتی نگاه می کند واقعاً احساس خوبی پیدا می کند؛ مسافران دیگر هم هستند و این ها هم در کنار دیگران حضور دارند و در واقع فرقی گذاشته نمی شود.

- بارها شده است که مشکلی پیش می آمد زمانی که رزرو را خودم انجام می دادم. گاهی که از مسیر حرم می آمدم به سمت هتل و مشکل اتاق داشتیم، مثلاً جانباز ویلچری بود و یا زنگ می زدند می گفتند که اتاق می خواهیم، خب من هم می گفتم چکار کنم، چه کار نکنم 2 الی 3 اتاق کم داریم و حتی گاهی از پشت پنجره رو به حرم می گفتم آقاجان! من را جلوی زوار شرمنده نکن و 5 تا هم صلوات نذر مادر امام زمان (عج) می کردم و وقتی برمی گشتم می دیدم که مشکل حل شده است؛ یا در اتاق ها جابه جایی صورت گرفته است یا کنسلی داشتیم و برکتش را من هم در زندگی، هم به لحاظ روحی و روانی دیده ام؛ چون اگر دست یک نفر را بگیری خدا دستت را می گیرد و به این نتیجه رسیده ام و اعتقاد دارم در این صورت به آرامش می رسم و وقتی که می بینم مسئولین به فکر هستند خب خیال آدم راحت تر می شود.

فاش نیوز: ولی متأسفانه سیستم بنیاد بالاخره در خیلی از جاها طوری است که افراد خوب هم درونش زیاد هست؛ حتی شاید از خانواده ایثارگران باشند ولی خیلی ار افراد بنیاد متأسفانه در سیستم غرق شده اند یا سیستم دست و پایشان را بسته است که خیلی فرقی با افراد بیگانه ای که درد نکشیده اند ندارند؛ چون چشم و گوششان هم پر است و وضعیت جانبازان و خانواده شهدا را دیده اند برایشان عادی شده است شاید بدتر از دیگران هم برخورد می کنند ولی جای خوشحالی دارد کسی که خودش از این خانواده می باشد و مراحل را به زحمت طی کرده است این خودش خیلی ارزشمند است.

چیز دیگری که من به ذهنم می رسد این است که جانبازان یا خانواده شهدا که اینجا می آیند به هر حال وضعیت های مختلف دارند و از اقشار مختلف ایثارگری هستند، یکی یک پا قطع، دو پا قطع، نخاعی یا نخاعی گردنی است بالاخره این ها هرکدام به خصوص قشر نخاعی ها؛ برای مناسب سازی محیط براین ها چه کرده اید؟ حالا یکی مناسب سازی ظاهری است مانند نظافت و شیک کردن و... یکی اینکه این افراد نیاز به حمام مناسب و سرویس مناسب دارند. الان هر کجا که می روی می بینی که ساختمان هتل ها بسیار شیک است ولی درها کوچک است یا مشکل سرویس دارد. فکر می کند که اگر فقط یک سرویس فرنگی بگذارند مشکل حل است در حالی که اینطور نیست. برای این مسائل شما چه کرده اید؟ کار خاصی انجام داده اید؟

- حقیقتش را بخواهید در طبقه اول و سوم سرویس مخصوص جانبازان داریم و در هرطبقه ای دو اتاق که در طبقه اول و سوم سه اتاق، طوری است که ویلچر از آن عبور کند و مخصوص جانبازان است. همین چند سال قبل هم ما احساس کردیم که واقعاً والدین شهدا مسن ترشده اند و مشکلات کمر درد و پا درد دارند، برای همین سعی کردیم که حدود 12 اتاق را فرنگی دار کنیم یعنی الان 17 اتاق سرویس فرنگی دارد. درست است که از بعضی اتاق ها ویلچر عبور نمی کند ولی سعی کرده ایم حالا چه ویلچری چه غیر ویلچری دارای سرویس فرنگی باشند. الان گروه هایی که از استان ها می آیند و مسن هستند با رزروشن ما که پایین هستند هماهنگ می کنند که مثلاً آن هایی که ویلچری یا قطع عضو هستند را برایشان اتاق های مناسب ویلچر را در نظر می گیریم تا رزرو نشوند. تا جایی که امکانش بوده است این اقدامات انجام شده است اما در مورد دیگر اتاق ها بحث هزینه است و امکانات، که کف این اتاق ها نمی تواند به دلیل وجود سقف کاذب و لوله هایی که عبور کرده است پایین تر بیاید. ما خیلی از طبقات مثلا 219 ، 119، 319 این هایی که امکانش بود که سقفش پایین بیاید این کار را انجام داده ایم.

فاش نیوز: خیلی از هتل ها حالا به خاطرخودشان، ضمن ارائه خدمات مختلف، یک صندوق نظر سنجی دارند که نظرات و مشکلات را از مشتری ها بگیرند و تا جایی که امکان دارد اقدام کنند. شما با توجه به اینکه وضعیت ایثارگران خیلی متفاوت است از نظرات مشورتی خود آنان استفاده می کنید؟

- الان فرم نظرسنجی را مسئول همه گروه ها درست کرده اند اعم از بهداشت و نظافت، وضعیت اتاق ها، برخورد و امکانت گرمایشی و سرمایشی که چگونه اتاق را تغییر داده اند یا نداده اند یک سری نظر سنجی بین گروه ها انجام می شود و ماهانه به صورت تلخیص شده بررسی می کنیم که کجای کار بیشتر ایراد داشته است تا سعی کنیم برطرف شود.

فاش نیوز: چون در این کشور کمتر پیش می آید که جانبازان ویلچری راحت باشند و هر کجا که می روند دغدغه مسایل ومشکلات فیزیکی اماکن اقامتی و....را دارند که مثلا"سرویسش چگونه است درب های ورودی و پله و اینطور چیزها؛ اینجا نسبت به خیلی از جاهای دیگر راحت تر است ولی بازه می شود مشکلاتی هرچند کمتر، وجود دارد. حالا امکانش هست که کارهای کوچکی برای بهتر و مناسب تر شدن وضع انجام گیرد.  چون بعضی جانبازان با چرخ برانکاردی هستند و وضعشان متفاوت تر است. من یادم هست که یک حمام و سرویس عمومی بیرون هم داشتید؟

- بله طبقه اول و دوم سرویس بهداشتی عمومی داریم که بزرگ است.

فاش نیوز: بله، حمامش هم بزرگ است و من یاد م هست که آن زمان آدم می رفت احساس خوبی نداشت و تمیز و مرتب نبود.

- نه، بهتر شده است از زمانی که شما می گویید؛ حالا کاشی ها، کف و سرویس فرنگی عوض شده است  اما بازسازی اساسی نکرده ایم. ما نقشه داشتیم که اساسی تخریب و بازسازی کنیم که یک چیز شکیلی شود ولی امکانات لازم  را نداشتیم.

فاش نیوز: افراد معلول غیر جانباز هم هستند که اینجا راحت هستند و وقتی وضع را مناسب حالشان ببینند از آمدن به این هتل استقبال می کنند. خب این خرج هایی که اینجا می شود برای خودتان و هتل امتیاز است.

- در اغلب هتل های مشهد البته جدیداً بله اما قبلاً برای خانواده های جانبازان و معلولین برنامه ریزی نشده است. یکی از دوستان که جانباز 70 درصد هم بود به علت اینکه جای خالی نداشتیم (جناب سردار بختیاری اگر بشناسید که برای ورامین است) یک بار باور کنید که من خودم تمام سوئیت ها و آپارتمان های اطراف را گشتم که یک واحد مناسب این ها پیدا کنم نتوانستم که حالا یک شب در همین سوئیت هاشمی اسکان داده شدند و بعد به اینجا انتقال دادیم. واقعاً مقداری نقص  در این طور موارد در مشهد وجود دارد. شما الان وارد اکثر هتل ها که می شوید یا پله دارند و یا رمپ و بالابر ندارند؛ اگر حالا با هر مشکلی داخل لابی شوید به مشکل اتاق ها بر می خورید  که این یک نقص بزرگی است. الان خود ما هم که اینجا هستیم مشکلات زیادی داریم که باید برطرف شود که یا وقت آن نیست یا بودجه نیست. چون باید اینجا کلاً تعیل شود تا سرویس دهی شود چون واقعاً جانبازان حقشان این است که این کار انجام شود اما متأسفانه در کل ارگان های دولتی اصلاً روی این مسئله برنامه ریزی و فکر نکرده اند؛ یا قانون شده است ولی اجرا نمی شود.

فاش نیوز: بله، الان سیستم طوری است که در صحبت ها همه چیز را می گویند ولی نهایتاً کارها جور نمی شود.

- در همین رستوران پایین حتی بعضی از جانبازان که اینجا اقامت ندارند دوست دارند بیایند و اینجا غذا بخورند اما متاسفانه دری که از همان اول تعبیه کرده اند برای ورود جانبازان و معلولینی که با ویلچر هستند مناسب نیست.

سازمان آب اینجا را کلاً تجاری زده بود که ما اعتراض کردیم که اینجا دولتی است برای اینکه ورود و خروج جانبازان راحت تر باشد که مثلاً پله را برداشتیم که گفتند که باید برق تجاری بگیرید یا کلاً نمی دهیم که ما گفتیم پس دستور رهن بدهید که به دلیل مناسب سازی که برای جانبازان و معلولان هست چه می شود که گفت آن ها بروند خودشان یک فکری بکنند. ما نزدیک 6 ماه آب را به خاطر تجاری سازی که می آمد نتوانستم درست کنیم که سر آخر بایک مشکلاتی توانستیم این ها را قانع کنیم؛ آخر هم گفتیم چشم در را می بندیم، که اگر به درب ورودی دقت کرده باشید یک مقدار سطحش پایین است؛ همین پارسال پله هایش را آورده ایم پایین و یک رمپ کوچک هم درست کردیم تا جانبازانی که در هتل اقامت دراند برای صرف غذا از رمپ استفاده کنند و آن هایی که از بیرون می آیند دیگر پله نباشد، تا جایی که از دستمان بر آمده است کارهایی انجام داده ایم اما همکاری نمی کنند.

فاش نیوز: حالا اینجا چه از قبل و چه حالا باکارهایی که کرده اید دخل وخرج سر به سر است یا در آمدی هم به بنیاد می دهید؟

- ما هر چه درآمد داریم به سازمان اقتصادی کوثر واریز می کنیم یعنی کل درآمدمان وصل است به سازمان اقتصادی کوثر و زمانی که بودجه ای برای حقوق و یا ساخت و ساز بخواهیم برداشت می کنیم.

فاش نیوز: پس شفاف است و حساب و کتاب دارد؟

- اینجا حتی کوچکترین کاری هم که بخواهیم انجام بدهیم  باید برنامه توجیهی بدهیم و دلیل کار و فواید و مضراتش را توضیح بدهیم. همه را به صورت گزارش کاری قبلش باید بدهیم و آنجا بررسی می کنند و اگر تصمیم آخر گرفته شد انجام می دهیم و وقتی هم که انجام شد باز هم باید یک گزارش بازسازی بدهیم.

فاش نیوز: به قول معروف اگر این کاغذبازی ها و قرطاس بازی ها هست، درعوض شفافیت باشد خوب است. شما هر مقدار که بخواهید هزینه کنید به هر حال آن آدم فهیمی که مسئول اش است هم می فهمد که در واقع سرمایه گذاری است و آورده خواهد داشت. درخاتمه این گفت وگوی کوتاه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

- ان شاالله که خدا یک توانی بدهد که بتوانیم خدمتگذار جانبازان، ایثارگران و زوار امام رضا(ع) باشیم.       

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آقا بنياد خودكشي اقتصادي كرده
( عينا نقل ميشود :جانبازان 25 تا 50 درصد، 25 درصد تخفیف می دهیم. خانواده شاهد و جانبازان 50 درصد به بالا و فرزندان شهدا، سی درصد تخفیف دارند.) اين يعني رزمندگان و جانبازان زير 25 درصد كشك . اين را داشته باشيد .
در همين تركيه بغل گوش خودمان كه وضع اقتصادي و در آمدي دولتشان شايد يك سوم ما هم نباشد به رزمندگانشان كه اصطلاحا غازي ميگويند ساليانه يك هفته با خانواده مهمان ويژه دولت هستند از لحظه خروج از خانه تا برگشت كل هزينه بر عهده دولت هست ، جانبازهايشان كه جاي خود دارد .
اين مثل خيلي مصداق دارد مسئولين بنياد از دست شما نخورديم نان گندم اما ديديم دست مردم
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت این عزیزان بندهبه مدت۴شب مسافراین هتل بودم واقعا جای تشکردارد پرسنل مجرب وغذاهای لذیذ،خدایش الان که دارم نظرم را می‌دهم دلم برای آنجا پرمیزنه خیلی خیلی ممنون ومتشکرم
تو هتل قدس به جانبازان خيلي بي احترامي مي شود. مخصوصا" در رستوران بي كيفيت ترين غذا را به جانبازان مي دهند. و گارگر هاي رستوران رفتار خيلي بدي با جانبازان دارند. ما سه روزي كه آنجا بوديم يك وعده نديديم نان سالم سر ميز بگذارند. همش كارگرها كناره هاي نان و خمير سر ميز هاي غذا خوري مي گذاشتند و ..... از آقاي اسدالهي خواهشمند است تذكري به مسئولين رستوران بدهند.
ما که توفیق شد اخیرا" چند روزی دراین هتل بودیم برخورد کارکنان را خیلی خوب دیدیم خصوصاکارکنان آشپزخانه که محبت داشتند و غذاها که واقعا نسبت به قبل متحول شده بود و از نظر کیفیت و کمیت وتنوع خیلی عالی بود. البته اگر ایراداتی هم هست معلوم است که باید برطرف شود ولی ناشکری هم نباید کرد. همچنین اسکان ایثارگران ، خصوصا جانبازان به خاطر نزدیک بودن به حرم باید راحت تر انجام شود.
سلام. منکه تاحخلا از امکانات هتل های بنیاد استفاده نکردم ولی از اونجاییکه معلومه آقای اسداللهی صادقانه مصاحبه کرده، امیدوارم جانبازان منبعد باخاطری آسوده به زیارت آقا بروند.
ازآقای ساقی و هتل قدس و مهندس کشایی سپاسگزاریم.
نخیرهیچ گونه بی احترامی هم نبود
متاسفانه نگاه مدیران بنیاد به قضیه .وار اقا در امد زایی هست غیر از هتل قدس هتل ایثار هم که با اعتبارات بنیاد تجهیز شده وجود دارد که غالبا ایثارگران به خاطر تعرفه بالا ترجیح میدهند از امکانات بخش خصوصی و ازاد استفاده نمایند و منت این مراکز را نکشند . البته حسن برخورد و دلسوزی جناب اسدالهی بسیار زیبا و ستودنی هست
جای تآسف است بنده قبلا دراین هتل اقامت داشتم آن زمان هم پول می گرفتند این همه درآمد مملکت کجا می رود ؟بنده چند سالی است آرزوی پابوسی آقاامام رضا (ع)را دارم به علت ضعف مالی نمی توانم به مشهد مقدس سفر کنم حالا اقایان نمی توانند هزینه چند روز اقامت جانبازرا درمشهد مقدس تامین بکنند چه انتظاری خدمات دیگر ازآنها داشت ؟پس این حق مجلس شورای اسلامی است تحقیق وتفحص از بنیادشهید وامورایثارگران راداشته باشند وبه جد پیگیرموضوع باشند .
چند عکس از هتل و مکانهای صحبت شده می توانست برای گزارش مفید باشد .
با سلام
بند جانباز 40 درصد هستم سال 61 جانباز شده ام ولی تاکنون نه گروهی نه خانوادگی از هتل استفاده نکردم لطفا شرابط رزو را اعلام نماید.
با سلام دوستان میتوانند جهت رزرو اتاق با شماره 05132212227 تماس بگیرند
با سلام
متاسفانه قیمت این هتل اینقدر بالاهست که با ۳۰درصد تخفیف هم از خیلی از منازل وهتل اپارتمانها گران تر میشود مسولین هنوز نتوانسته اند جایی را مثل فاطمیه شیراز که فقط چند خیر راه انداخته اند برای جانبازان راه اندازی کنند با شبی ۳۰۰۰تومان
واقعا متاسفم
بله واقعا گل گفتید بهتر بود این هتل فقط برای آدم پولدارا میگذاشتن قیمتش مثل باقی هتل ها و حتی بیشتر فقط اسمشو گذاشتن برا شاهد وگرنه خانواده شاهد و فرزندان وخود جانبازها هیچ جایگاهی توش ندارن
ما یک خانوادهی چهار نفره هستیم اگر ما بخواهیم چهار شب بمانیم میشود دو میلیون که به اندازه ی پول کل سفرمان است
خوش بحال کسانیکه هم به پابوس آقام امام رضامیروندوهم درچنین هتلی رایگان ویاباتخفیف50یاکمتراسکان می یابند.آقای اسدالهی عزی وسایت فاش نیوزازهمه گفتیدبجزرزمندگان ازیادرفته بازه هم تبعیض تبعیض تبعیض باگذشت28سال هنوزکه هنوزه تبعیض پررنگترمیشودچرانمیدان خدایاماراهم قسمت کن به پابوس آقابروم ایشاالله
مگر بنیاد هتل برای خدمات به جانبازان هم داره ؟ من به عنوان جانبازی قطع عضو 50 در صد با 4 پرونده جانبازی ، اطلاعی نداشتم . اطلاع رسانی بنیاد برای جانبازانی که به هر دلیل به بنیاد سر نمی زنند در حد صفر است .
آقا چرت و پرت تحویل ایثارگران می دهند من تماس گرفتم با هتل قدس گفت باید یک ماه تا 45 روز قبل تماس بگیرید اگر جا بود می توانید استفاده کنید محترمانه یعنی نه نمی شود
جانا سخن اززبان مامیگویی طرف 30ماه جبهه دارد و15 درصد جانبازی مثل اینکه این عزیزان خارج ازایثارگیران میباشند چرا؟؟؟
من که توبه کردم دیگه هتل قدس برم
سلام علیکم من همسر جانباز ۰/۷۰در صد هستم در مورد هتل قدس مشهد باید بگم که
نحوه برخورد اصلا در خور جانبازازان عزیز نبوده نحوه سرویس دهی هم به همینطورنحوه بهداشت هم ضعیف شما بروید پشت رادیاتور هارو ببینید چه وضعی دارنداز نظر بهداشت افتضاح
ملحفهارو هم که نگو از غذا که بگویم مثلا قیمه اولا گوشتهای غذا انقدر سفت که نمیشود خورد لپه هاههم که نپخته حالا درمورد پارکینگ بگویم تا ساعت ۱۱درب بسته میشد وبا دردسر زیاد وبا ناراحتی اطنگهبان میامد درب را باز میکرد ویک چیز دیگر جهت صبحانه چنانچه میخواستیم صبحانه را به اطاق ببریم اجازه نمیداند میگفتن که بهداشت اجازه نمیدهند چطور نظافت اطاق رو ایراد نمیگیرند ما که توبه کردیم که به آنجا برویم تورا بجان هماامام مهربان با زایرانش اینطور برخورد نکنید بخدا باید جوابگو باشید این همه بابت این جانبازان عزیزهزینه گرفته ولی باید جانبازان وخانواده انان ناراضی باشند السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
سلام علیکم مدتی پیش از طرف بنیادبه مشهد الرضا دعوت شدیم به هتل قدس مشهد این همه مسوول هتل تعریف کردند آقای محترم لطف کنید مسولیتی سنگینی بر عهده شما افتاده وتوفیقی است برای شما لطفا بیشتر سرکشی کنید ببینید در آنجا چه میگذرد از نظر غذا کیفت خیلی خیلی ضعیف از نظر بهداشت هم همینطور شمالازم بروید در اطاقها ببینید در در پشت رادیاتورها چه وضعی دارند در ضمن پارکینگ هم که تا ساعت ۱۱الا11/5دیگر اگر کسی بخواهد وارد شود وامصیبتا از نظر برخورد هم که اصلا خوب نیست ویک چیز دیگر چنانچه جانباز بخواهد صبح را در داخل اطاقش
رزمندگان محروم مغفول مظلوم .....
تشکرویژع ارمدیدیت هتل قدس مشهد برخوردمتواضعانه ودلسوزانه باخانواده اهای شاهدایثادگراجرکم عندالله
تشکرویژه ازاقای علی اکبراسداللهی به عنوان مدیریت محترم هتل قدس بخاطر شایستگی و برخورد خداپسندانه ومتواضعانه بامراجعه کنندگان ارزوی توفیق وسلامتی برای این بزرگوار توفیق رفیقیست به هرکس ندهندش
با سلام و احترام. در ابتدا باید گفت آقای مسئول هتل شما نامی از خانواده شهدا نبردین. به جز جانبازان و ایثارگران آیا خانواده ی والامقام شهدا پدر و مادر شهید و همسر و فرزندان شهدا که مقامشان از هر شهید و حتی شهدای زنده بالاتر است امکان استفاده را دارند و یا فقط میتوانند از امکانات بنیاد شهید سابق و حتی امکانات وقفی به نام شهدا استفاده کنند ولی خانواده شهدا امکان استفاده از اماکنی که در اختیار جانبازان محترم هست ندارن.
فقط میشه گفت افتضاح.افتضاح.افتضاح.... رستوران که مصیبت و بی ادب...
واقعا داغونه این هتل هیچ ایثارگری نباید بره به این هتل بهیچ وجه نرید..
جانبازان زیر بیست پنج درصد هیچ خدماتی ندارد آیا انصاف است
منم فرزندشهیدم ولی هیچ ندارم شرایطش چجوره؟پس گفتن کاملا رایگانه
به نام خدای مهربان ممنون از اقای اسداللعی عزیز و همکاران عزیزشان که به فکر خانواده های شهدا و جانبازان عزیز هستند و در تلاش برای ایجاد امکانات مناسب جانبازان ویلچری هستند من از مدیریت و کارکنان زحمت کش هتل تقدیر و تشکر می کنم .
در شهریور ۹۸ در این هتل جا رزرو کردم اتاق دو نفره را سه تخت گذاشتند وقتی محترمانه معترض شدیم جواب ندادند روز بعد با داد وبیدادسراغ مدیر هتل را گرفتیم که مجبور شدند اتاق را عوض کنند برای مسولان این هتل متاسفم کاش کمی انصاف داشتند به مدیر هتل گفتم دفعه اول واخرم بود که به این هتل امدم وبه دیگران هم توصیه می کنم ازاین هتل استفاده نکنند
دوساعته در گوگل میچرخم دنبال جایی برای ایثارگران تا وقتی رسیدم مشهد وپابوس آغا شدم یه مکانی هم باشه تامارو تحویل بگیره ولی با نظراتی که دوستان گذاشتن کلا منصرف از سفر شدم یاد اون شعر افتادم... دردیاری که مردانش عصا از کور میدزدند من خوش باوری محبت جستجو کردم. والااااااااا
سلام.لعنت براین طرزفکر سرمایه داری وماتریالیستی که جان برکفان وایثارگران این مملکت راباطبقه بندی آزرده میکند.ایثارگردرجه یک ودو دیگه چیه ؟؟؟!!!
خیلی متاسفم برای تک تک مردم مسعولین که به ایثارگران بی احترامی وحقشان راپایمال می‌کنند همین بسیجیان زیر 25درصد وشهدا واسرا بودند که بعضی از شرکت‌ها زنده ماندند وحال به این عزیزان مظلوم بی احترامی وسرویس نمی‌دهند ولی شرکتیها تو هتل هفت ستاره با خانواده هایشان بر ما که قدرت خرید یک ساندویج هم نداریم فخر میفروشن لعنت به مسعولین بی مسولیت
بلی عزیزم مارزمندگان رفتیم مملکت را ازشر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نجات دادیم حالا هم مسیولین بی کفایت هیچ کاری در خور شأن عزیزان رزمنده نمیکنن خدا از کسانی که کارشکنی وکم کاری میکنند نگذرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi