شناسه خبر : 48553
چهارشنبه 27 مرداد 1395 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقطیع ناجوانمردانه مناسب سازی قبور شهدا برای فریب افکار

این روزها ماجرای طرح مناسب سازی قبور شهدای بهشت زهرا در برخی از قطعات دست آویز عده ای شده است که به هر دلیل نمی‌گذارند واقعیت آنگونه که هست بیان شود و این پروژه با رفع ایراداتی هم که اگر به آن وارد است، اصلاح شده و اجرا شود.

در همین خصوص با یکی دیگر از افراد مطلع در این پروژه گفت‌وگو کردیم که وی ضمن گلایه از برخی افراد که ناآگاهانه بر آتش این اخبار کذب می‌دمند، گفت: این روزها خبرهای دروغی را مشاهده می‌کنیم که دلمان را به درد می آورد. خبرهایی که ابتدا و انتهایش زده می‌شود و شخص آنگونه که دوست دارد ماجرا را تعریف می‌کند.

محمد یاسر رجبی گفت: برای مثال هفته گذشته که عده ای برای تهیه گزارش از تجمع خانواده شهدا آمده بودند بدون هیچ مجوز و حتی کارت شناسایی در حال تصویربرداری بودند. طبق روال اداری و منطقی که وجود دارد سازمان بهشت زهرا نمی توانند اجازه دهند هر کسی که از را ه می رسد دوربین به دست بگیرد و کار خود را بکند. بلکه باید برگه معتبری داشته باشد تا قبل از انجام فیلم برداری معلوم شود این گزارش برای کجا ضبط شده و برای چه مقصودی است. این روند باعث می‌شود تا کسانی که خیر این نظام را نمی خواهند و به دنبال دروغ پراکنی هستند از گزارشگران و خبرنگاران دلسوز تمیز داده شوند.

وی ادامه داد: سازمان بهشت زهرا تنها دوربین این افراد ناشناس را گرفتند و تصاویری را که ضبط کرده بودند پاک کردند اما این دوستان ماجرا را در رسانه خود به گونه دیگری تعریف کردند که همه واقعیت و حقیقت نبود.

رجبی همچنین به قرار داد منتشر شده ای در برخی از سایت ها اشاره کرد و گفت: در جایی از این قرار داد به خرید سنگ اشاره شده. که این دوستانی که برگه ها را منتشر کردند فریاد برآوردند که این هم سند دیگری بر تخریب قبور شهداست. در حالی که ابدا اینگونه نیست. مثلا در قطعه 24 که چند هزار قبر وجود دارد ممکن است در روند مناسب سازی تعدادی اندکی از این سنگ ها به دلیل عمر بالای سی سال آنها که ترک خورده هم هستند آسیب ببیند که اگر چنین اتفاق افتاد، که نباید بیافتد قطعا، پیش بینی کرده ایم با هماهنگی و نظر خانواده معظم این شهدا عین همان سنگ با همان جنس و همان رنگ و خط نوشته شده بر روی سنگ صورت می پذیرد.

وی گفت: همچنین تصویری از دو سنگ قبر منتشر شد مبنی بر اینکه دارد تخریب می‌شود. اما این دوستانی که آن را منتشر کردند اگر تقوا می داشتند اینگونه واقعیت را وارونه جلوه نمی دادند. چرا که برای به سازی و مناسبسازی قبور ما لازم داشتیم این سنگ ها با مراقبت کامل برداشته شود و زیر آن درست شود. عکس مربوط به وقتی است که این کار در حال انجام بوده و دوست عکاس مرحله بعدی که گذاشتن سنگ و برگرداندن به حالت قبلی است را منتشر نکرده است.

رجبی افزود: اینها تنها نمونه هایی است از بسیاری اخبار کذب و دروغ که توسط عده که یا ناآگاه و بی خبر هستند و یا مقاصد خیرخواهانه ای ندارند منتشر شده و باید بدانند که مجریان طرح مناسب سازی طبق حکم قاضی و رضایت تک تک خانواده شهدا کار خود را پیش خواهد برد و دو خط قرمزی را که برای خود تبیین کرده‌اند که یکی سنگ قبر شهداست و یکی حجله هایی که بالای قبور نصب است که موزه شهدا محسوب می‌شود با جدیت لحاظ خواهد کرد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi