شناسه خبر : 48561
چهارشنبه 27 مرداد 1395 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تدوین تاریخ دوران اسارت آزادگان لرستانی

مراد روشنی شب گذشته در همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور با گرامیداشت این روز به‌یادماندنی و غرورآفرین اظهار داشت: آزادگان مردان مردی بودند که هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبر را پشت سر گذاشته بودند و در روز لبیک گوشش به مولا و رهبر خود با اشتیاق و شور و شعف حاضر شدند.
 
وی با اشاره به اعزام ده‌ها هزارنفری رزمندگان از شهرستان عالم پرور بروجرد افزود: آزادگان مصداق رزمندگان دین‌مداری بودند که تمامی سرمایه‌های مادی و معنوی خود را درراه دفاع از نوامیس ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب گذاشتند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به اسارت دشمن درآمده و سال‌ها رنج ناشی از اسارت را تحمل کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: آزادگان سرافراز پس از حماسه‌آفرینی در میادین رزم عزتمندانه دوران اسارت را پشت سر گذاشته و اسارت را برای دشمن تبدیل به اسارت کردند.
 
وی با اشاره به لزوم زنده نگه‌داشتن خاطرات رزمندگان و آزادگان برای نسل امروز عنوان کرد: هریک از آزادگان سرافراز دریایی از معرفت و خاطرات تلخ و شیرین دارند که جوانان و نوجوانان امروز باید با بهره‌گیری از این خاطرات ارزشمند درراه دفاع و ایستادگی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مبارزه کنند.
 
روشنی با اشاره به شکنجه‌های نامتعارف روحی و جسمی رژیم بعث عراق در زندان‌ها و اردوگاه‌ها تصریح کرد: آزادگان جهاد اکبر را با تسلط بر نفس و تسلیم نشدن در برابر وعده‌های پوشالی منافقین خودفروخته پشت سر گذاشتند و امروز نیز این آزادگان و خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و شهدا هستند که در صف اول لبیک‌گویی به رهبر انقلاب ایستاده و عزت‌آفرین عرصه‌های مختلف هستند.
 
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از الزامات پیش روی امروز خواند و خاطرنشان کرد: بیان تاریخ شفاهی رزمندگان، شهدا و عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده بر همگان ضروری و واجب است که تاکنون در استان لرستان اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بخشی از خاطرات خانواده‌های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد لرستانی به رشته تحریر درآمده و بنیاد شهید با دعوت از تمامی آزادگان این استان آمادگی دارد تاریخ شفاهی دوران اسارت آن‌ها را برای حفظ و انتقال به نسل آینده به رشته تحریر درآورد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi