شناسه خبر : 48576
چهارشنبه 27 مرداد 1395 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حماسه‌های سردار فاطمیون

پرونده ویژه حکیم فاطمیون: سردار شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم، یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می‌کرد، او در مدت کوتاهی توانست به عنوان یک فرمانده خستگی ناپذیر میدانی خودش را در میان رزمنده‌ها تثبیت کند. سردار دلاور فاطمیون شهید سیدحکیم در ابتدای امر مسئولیت فرماندهی یگان اطلاعات و عملیات فاطمیون را از سوی فرمانده دلاور فاطمی، سردارشهید ابوحامد عهده دار شد. نیروهایی که با سیدحکیم کار کردند و آموزش دیدند هر کدام بعدها توانستند فعالیت‌های عمده‌ای را در فاطمیون سازماندهی کنند. او در جبهات غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها(از یک تا ده)، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی میدانی می‌کرد و در اکثریت عملیات‌ها پیروز بود. او بعدها از طرف ابوحامد به حماء اعزام شد و معاونت فرماندهی تیپ دوم لشکر فاطمیون را پذیرفت و سرانجام در 16 خرداد ماه امسال به شهادت رسید.

سید حکیم را به نوع خاص نگاهش به جهاد فی سبیل الله توصیف می‌کنند. شهادت را لباس تک سایزی تعریف کرده بود که انسان‌ها برای اینکه شایسته پوشیدنش باشند باید خود را به اندازه آن لباس در آوردند. سید حسن حسینی نگاه حکیمانه‌ای به مقاومت اسلامی داشت و معتقد بود که جهاد در راه خدا هیچ گاه گرفتار مرزهای خاکی و زمینی نمی‌شود.

روایت تصویری زندگی این سردار مقاومت از کودکی تا نوجوانی و فعالیت در سپاه محمد(ص) برای شرکت در جهاد افغانستان و سپس حضور در جبهه‌های مختلف مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه در قامت فرمانده‌ای از لشکر فاطمیون قابل مشاهده است. این روایت تصویری در قالب هفتمین شماره از پرونده ویژه حکیم فاطمیون در ادامه می‌آید:

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi