شناسه خبر : 48584
چهارشنبه 27 مرداد 1395 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع از حرم واجب است

خوزستانی‌ها در دفاع از حرم مانند دیگر مسلمانان راستین شهدای زیادی تقدیم کردند، حسن حزباوی یکی از دلاورمردان خوزستانی است که آذرماه سال گذشته در استان درعا سوریه توسط تکفیری‌ها به شهادت رسید.
 
شهادت در راه خدا عهدی است که دلاور مردان خوزستانی با خود بسته اند و به همین دلیل در دفاع از پیشتازی می‌کنند؛ پدر شهید حزباوی در این باره می‌گوید: حسن مشتاق شهادت بود و این اشتیاق در گفتار و کردارش مشخص بود.
 
وی می‌افزاید: حسن از کودکی در مراسم مذهبی حضور داشت و با آغاز سن نوجوانی و جوانی برای همراهی من در مجالس عزاداری همراه می‌شد و بعد به عزاداری خود می‌پرداخت.
 
پدر این شهید مدافع حرم عنوان می‌کند: حسن وقتی می‌خواست به صورت داوطلبانه عازم نبرد با تکفیری‌ها شود از من اجازه گرفت و حرفش این بود که نگرانم بعد از من چه کسی تو را در مجالس عزاداری همراهی کند.
 
وی با بیان اینکه تکفیری‌ها و به ویژه داعش با زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی در حال نسل کشی مسلمانان هستند، بیان می‌کند: به عقیده بنده دفاع از حرم واجب است و برای همین برای اجازه دادن به پسرم برای ورود به این مسیر لحظه‌ای درنگ نکردم و با شهادتش شاد شدم.
 
پدر شهید حزباوی تصریح می‌کند: بنده که از نظر جسمی نمی‌توانم در میدان‌های نبرد حاضر شوم و برای همین به پسرم اجازه دادم وارد جنگ شود. البته همه باید بدانند خون فرزندان و دیگر شهدا پایمال نمی‌شود و این موضوع قابل مشاهده است.
 
وی با تأکید بر اینکه راه شهادت باز است، می‌گوید: تاکنون 19 نفر از خوزستان به شهادت رسیدند و دیدید که با شهادت آنها جامعه ما معنوی تر می‌شود و تأثیر شهادت فرزندان ما در زندگی‌مان قابل مشاهده است.
 
پدر شهید خوزستان مدافع حرم تأکید می‌کند: عرصه جهاد فراهم است و ما با دیدن اشتیاق فرزندمان برای ورود به این عرصه اجازه حضورش را دادیم و امیدواریم به زودی نتیجه خون شهدایمان را ببینیم گرچه بخش زیادی از این نتیجه در حال حاضر قابل مشاهده است.
 
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi