شناسه خبر : 48595
پنجشنبه 28 مرداد 1395 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفتار تبعیض آمیز شایسته دستگاه قضا نیست

جمعی از فرزندان شهدا با ارسال نامه ای به "هاجر چنارانی" نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای ماده 51قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بدون تبعیض، برای همه، و در همه دستگاههای دولتی شدند. د
  

ر قسمتی از این نامه چنین نوشته شده است: با عنایت به اجرائی شدن این قانون در سایر وزارتخانه ها و سازمان ها تحمل درد کم توجهی مسئولین ذیربط بیش از پیش سخت تر می شود. بر همین اساس اعتراض شدید خود را اعلام و تقاضای پیگیری داریم؛ چون به هیچ عنوان این رفتارهای تبعیض آمیز شایسته دستگاه های نظام جمهوری اسلامی خصوصا دستگاه قضا که خود مجری عدالت در کشور می باشد نیست.


نامه فرزندان شهدا به نماینده مجلس؛ رفتار تبعیض آمیز شایسته دستگاه قضا نیست

نامه سرگشاده جمعی از فرزندان شاهد قوه قضاییه به هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور بدین شرح است:

سرکار خانم چنارانی

                                                               
با سلام و احترام و قبولی طاعات و عبادات

احتراماً عطف به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، کلیه دستگاه‌های اجرائی مشمول این قانون موظف‌اند به شهداء و جانبازان بیست‌وپنج درصد (25%) و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل بیست‌وپنج درصد (25%) حداقل حقوق کارکنان دولت را که هرساله توسط دولت تعیین می‌شود، به‌عنوان فوق‌العاده ایثارگری به‌طور ماهانه پرداخت نمایند. ازآنجاکه بر اساس قانون مذکور وزارت دادگستری هم در شمول دستگاه‌های ذکرشده آمده است و به استناد بند «الف» ماده (44) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مصوب دی‌ماه 1389 فرزندان شهدا هم به‌استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قیدشده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می‌شوند و شورای حقوقی دیوان محاسبات هم در شصت و پنجمین نظریه خود در تاریخ 1394/03/03 بر اساس بند فوق‌الذکر با توجه به‌حکم ذیل ماده 76 قانون جامع خدمات‌رسانی پرداخت دو فوق‌العاده ایثارگری قانون خدمات کشوری و ماده 51 را قابل پرداخت دانست و همچنین عطف به نامه شماره 164/20100-5/3/1394 شورای حقوقی دیوان محاسبات که مبنی بر قابل تسری بودن ماده 51 به فرزندان شاهد می‌باشد و همچنین عطف به نامه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به تاریخ 01/02/1395 به شماره 3361/95 م / 26886 مبنی بر ذینفع بودن فرزندان معظم شهید، ماده 51 بدون نیاز به آیین‌نامه اجرایی برای ذینفعان توسط بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها ازجمله بنیاد شهید به دلیل معلوم بودن دایره شمول ذینفعان از سال‌های گذشته اجراشده است و همچنین به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این‌طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند و با تأیید مجمع تشخیص به تاریخ 2/10/1391 و قید ابقا قوانینی که از سال 1386 تا 2/10/1391 به نفع ایثارگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است برای اجرای آزمایشی به مدت چهار سال از تاریخ تأیید مجمع تشخیص، ابلاغ‌شده است که اجرای آزمایشی آن رو به اتمام است برخلاف موارد ذکرشده و در کمال تعجب متأسفانه وزارت دادگستری از این حق قانونی چشم پوشی کرده؛ و با پیگیری‌ها به‌ عمل‌ آمده متأسفانه مسئولین این وزارتخانه حاضر به اجرای قانون نیستند به نحوی که این اقدام باعث نگرانی این قشر معزز گردیده و اعتراضات بسیاری را موجب شده است، ما در سال های گذشته به دلیل مشکلات مالی کشور هیچ گونه فشاری به این وزارت خانه نیاورده و به تأسی از منش پدرانمان صبوری پیشه کردیم. اما اکنون با عنایت به اجرائی شدن این قانون در سایر وزارتخانه ها و سازمان ها تحمل درد کم توجهی مسئولین ذیربط بیش از پیش سخت تر می شود. بر همین اساس اعتراض شدید خود را اعلام و تقاضای پیگیری داریم؛ چون به هیچ عنوان این رفتارهای تبعیض آمیز شایسته دستگاه های نظام جمهوری اسلامی خصوصا دستگاه قضا که خود مجری عدالت در کشور می باشد نیست. لذا خواهشمندیم به منظور احقاق حق قانونی این عزیزان اقدامات  لازم را به عمل آورید.

ومن الله توفیق

جمعی از فرزندان شهید شاغل در قوه قضاییه 

 

اینستاگرام
سلام شما ها که دوسه برابر معلمان میگیرید ماده 51 را میخواهید چکار
اقای ف/ش/سلام مگر خبر ندارید الان حقوق معلمان محترم از تمام وزارت خانه ها بیشتر است اگر شک دارید بر رسی کنید ؟ کار زیادی نمی خواهد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi