شناسه خبر : 48601
پنجشنبه 28 مرداد 1395 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درصد ملاک عادلانه ای برای رسیدگی به ایثارگران نیست!

به نظر می‌رسد «درصد» برای تشخیص بسیاری از خدمات، شیوه کارآمد و عادلانه‌ای نیست و با رویکرد کنونی، معیار منصفانه‌ای برای رسیدگی به ایثارگران محسوب نمی‌شود.

سیدعلی رضایی- در بسیاری موارد، مرزی میان شخص «ایثارگر» با افراد «غیر ایثارگر» مشاهده نمی‌شود و تشخیص این دو مشکل می‌شود! حال آن که این دو نفر، تفاوتی بسیار مهم با هم دیگر دارند و آن هم این که یکی از آنها ایثارگر است و دیگری نیست... و به همین گونه هم هست حکایت «رزمندگان».

 یعنی کسانی که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های نبرد حضور یافته‌اند و از میهن و مردم دفاع کرده اند، و به این دلیل که در برابر انبوه تیر و ترکش و مین و... جای خالی داده و دشمن را ناکام گذاشته‌اند و اینک، نشان و نقصانی بر پیکر عزیزشان مشاهده نمی‌شود و به بیماری های فراوانی گرفتار شده اند، «صفر درصد» محسوب می‌شوند و مشمول هیچ خدمتی هم نیستند.

 نکته جالب توجه هم این است که بخشی از مجروحان و جانبازان که دارای جراحاتی هستند و شاید تیر و ترکشی از زمان جنگ تا کنون به همراه داشته و دارند، قابل معالجه و مداوا هستند اما همه نگرانند که اگر جراحت را درمان کنند، ممکن است در کمیسیون بعدی به دلیل درمان اثر جراحت، با کاهش درصد رو به رو شوند و به بیان دیگر، بهبودی جانباز مساوی می‌شود با کم شدن درصد او! و کاهش درصد هم به منزله کاهش و یا قطع امکانات و امتیازها و خدماتی است که تاکنون دریافت می‌کرده است. به همین دلیل ترجیح می‌دهند از ادامه درمان صرف نظر کنند و تحمل درد و مرارت و شب نخوابی و گرفتاری‌های خانواده و مصرف دارو را به کاهش «درصد» ترجیح می‌دهند و قید سلامت و آرامش را می‌زنند.

 نکته دیگر این که بسیاری از آسیب دیدگان افرادی هستند که بنا بر دلایل شخصی، اعتقادی و ایمانی و مناعت طبعی که دارند و یا به دلیل مسوولیت های اجتماعی که بر عهده دارند، از حضور در کمیسیون های پزشکی و تعیین یا پیگیری افزایش درصد خودداری می‌کنند.

 در چنین شرایطی، چنین افرادی از دید متولیان خدمت رسانی مخفی می‌مانند و در گذر زمان، زمینه خدمتگزاری به این بزرگواران فراهم نمی شود. همچنین در بسیاری موارد مشاهده می‌شود، شخص مجروح و جانباز، در بیان و انتقال کامل مشکل و جراحت‌های جسمی و روحی خود ناتوان است و یا مستندات کامل و گویا (مستندات پزشکی و سوابق درمانی) را ندارد که در چنین شرایطی نیز پزشکان کمیسیون از تعیین درصد واقعی از کار افتادگی شخص غافل می‌مانند و تعیین درصد، نتیجه برداشت شخصی پزشک است، حال آنکه واقعیت چیز دیگری ست.

 بنابراین، به نظر می‌رسد «درصد» برای تشخیص بسیاری از خدمات، شیوه و ملاک کارآمد و عادلانه‌ای نیست و با رویکرد کنونی، معیار عادلانه و منصفانه‌ای برای رسیدگی به ایثارگران محسوب نمی‌شود. چه بسیار دردهای نهانی که هیچ گاه بر زبان آورده نشده‌اند و چه بسیار جراحت‌هایی که در قالب هیچ «درصدی» نمی‌گنجند. و چه بسیار «جانبازانی» که به علت نداشتن درصد (به هر دلیل)، هنوز هم «رزمنده» باقی مانده‌اند و هیچگاه صاحب پرونده جانبازی نمی‌شوند.

امید است بازنگری دولت و نمایندگان مجلس نسبت به قانون خدمات رسانی به ایثارگران و استفاده از تجربه‌ها و راهکارهای مدیران و متولیان امور ایثارگران، به ویژه بنیادشهید و امور ایثارگران در این خصوص راهگشا باشد.

با تشکرفراوان ازسایت وزین فاش نیوز.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
امنیت امروز کشور ما حاصل همان فداکاریها و شجاعت های هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و جانبازان و شهداست .
ولی بعد از جنگ به دلیل گوش ندادن به فرمان امام (ره) مبنی بر ارائه خدمات از سوی بنیاد به همه ایثارگران و به تناسب ،
متاسفانه این تناسب با تصمیم گیری های سلیقه ای و غیر منصفانه بسیاری از مسئولین جنگ نرفته ،متناسب با شرایط شخصی خودشان طراحی و با صرف بودجه های بی مورد و بسیار کلان خدمات نا متعادلی به گروهی از ایثارگران ارائه گردید .
رزمندگان و جانبازان زیر25% در پیچ و خم حوادث زندگی به فراموشی سپرده شدند .
و گروهی دیگر به ناحق مشمول خدمات بی حد قرار گرفتند و 30 هزار سند تخلف که از سوی تیم تحقیق و تفحص مجلس احصاء گردیده شاهد براین ادعاست.
ریشه همه این بی انصافی ها در میان قوانین نهفته است .
و تنها راه حل هم اصلاح قوانین است .
عادلانه این است که همانند ازادگان گرامی به ازای ماههای حضور در جبهه رزمندگان نیز درصد جانبازی اعطاء گردد
دوستان اگر همه ایثارگری ها در قالب درصد بیان شود مشکل حل می شود یعنی معیار یک درصدی باشد ولی اگر نشود باید یک معیار تجمیع شده وجود داشته باشد. راستی از طرح تجمیع چه خبر؟
آهای ایران  حواست هست دوران عاشقی عاشقان در حال اتمام است .
حواست هست شجاعان را زمین گیر کرده اند . حواست هست نامهای شقایقهای خونین ازروی سنگ مزارشان در حال پاک شدن است . حواست هست گلهای سینه ستبر کرده کمر خم کرده اند . حواست هست نوجوان دیروز را درد جراحت پیر کرده است .

آهای ایران حواست هست با جان بازی کردن جانبازان ایران امن ترین کشور خاورمیانه شد . حواست هست شهدا چشم انتظار ادامه راه پر فروغشان هستند . حواست هست ؟
آهای ایرانیان حواستان هست مرام و عزت و احترام را در قبال ولی نعمتان خود بجا نیاوردید .
حواستان است در کوچه شما دلاور  سرو قامت دیروز را امروز چند نفر بر سر دست تشیع  کردند و تو هیچ نفهمیدی ؟ 
حواست هست صدای پخش اتومبیل شما طنین لااله الا الله تشیع کنندگان را بر سر کوچه های قداست مدافعان ایران خفه کرده است .
آهای ایرانی اینچنین سر در توبره گناه به کجا می روی ؟ معیار شرافت ایرانیت را در کدام پارتی شبانه به حراج گذاشتی که نمیدانی دخترت از پگاه دیروز تا مغرب  امروز کجاست ؟ 

حواست هست از زیر بیرق آلاله های سرخ جان برکف بی ادعا خارج شده ایی و در باتلاق فساد دنیوی بدنبال دست گیری میگردی ؟

آهای ایران , فرزندان خون و حماسه , مدافعان ناموس و شرافت , جان بر کفان آبادان و خرمشهر و هویزه , شب بیداران کردستان و دهلران و.مهران ,
بلم سوران بهمنشیر و حور و جزیره ,
صخره شکنان قلاویزان و ماووت و کانی مانگا , سیرآبان رملهای جنوب و موسیان و فکه , روزی روزگاری شهید و امین امنیتتان بودند و شما نا سپاسان  فراموشکار رنج دلشکستگی را بر آلام آنها افزودید . دیدار ما پل صراط .
یا علی مدد .
م.ر.گ عزیز زیبا بود کم سعادتیم چرا کم مینویسید
سلام عزیز دلاور . شما حضرتم لطف دارید .
کمیته ای درهرشهربرانظارتورسیدگی به حال ایثارگران متشکل افردی از طرف نماینده مجلس جهت رساندن به نمایندگی جهت نظارت وپیگیری فردی از شهرداری بعنوان رسیدگی بحال شهروند ایثارگر یکی جهت درمان ونظارت وهمنطور افراد دیگری جهت رسیدگی مثل بنیاد شهید یا سپاه وارتش وسایر قوا بشرط اینکه تمام ادارات قوانین مصوبه را قبول کنند واینها بخاطرخداکارکنندعدالت رااجرا وحتی اینها سراغ افراد منزوی دردمند هم بروند کیسه براخودشان بخاطر ایثارگرندوزند البته اسما چنین مراکز یاافراد هستند ولی برش کاری کمی دارند

...

نماینده رو خوب اومدی .

فاش نیوز شکلک رو برداشت .

نقدی می نویسم .

یعنی دستی می نویسم .

خندوانه .

...

رزمندگان را در یابید که دیگر فرصتی برای قدردانی و احقاق حق از این عزیزان باقی نمانده
رزمندگان دلاور و جان برکفی که همه ما اسایش و رفاه و امنیت امروزمان را مدیون ایثار و فداکاری انان هستیم
شایسته است مسولبن و دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران به نهو احسن ازخدمات این عزیزان قدردانی و زمینه خدمتگذاری منصفانه و البته عادلانه نسبت به این بزرگواران را فراهم نماید
با سلام ودعای خیر بی عدالتی دربکارگیری درصدجانبازان که هیچ عدالتی رعایت نشده ووووبی عدالتی وپارتی بازی کسی که رنگ جبهه وجنگ ندیده الان هزاران اعتباردارد کسی که رفته واقعیت دیده هیچ امتیازی ندارد
سلام من چندین سالی است که با این سایت آشنا شدم درد دل های همرزمان عزیزم را خواندم و نوشتم اما همه اینا کشک است وقتی رنج نامه ها که می خوانم مجبور می شوم بنویسم داد بزنم و ناله کنم ..در جواب برادر همرزم آقای رضای که نوشتند بعضی از جانبازان یا مدرک ندارند یا اینکه نمی توانند در کمیسیون پزشکی از خو د دفاع کنند ....برادر عزیز جانبازان که مدرک متقن و مستند دارند و داریم اما اعضای خودخواه و متکبر کمسیون پزشکی اعتنایی قائل نیستند چون در عرض 5 ثانیه برای جانباز نگون بخت باید از خود و مدارک جانبازی دفاع کند نه وقت کافی هست و نه اینکه توجه می کنند ..بعد حضرتعالی انتظار دارید به فاقد ین مدارک ارزش و بهاء بدهند ..عزیزان همرزمان . فراموش شدگان ما تاریخ مصرف مان تمام شده .

...

خودت بگو چی نوشتی .

...
واقعا که اگر تعین درصد دست هرکسی بود الان همه فک فامیل آقایان جانباز 70بودند وبازهم شکر کع تعین درصد دست پزشکان بیطرف است وتحت تاثیر جوسازی ها نمیشوند

...

اگر 5 % بودی .

نظرت خواندنی بود .



...
خود مسولان و متولیان امور رسیدگی به وضعیت ایثارگران همه چیز رو بهتر از ما میدونن کل این سایت پر شده از انتقادات و راهکارهای منطقی و منصفانه ای که از طرف خود ایثارگران بیان شده ولی میبینیم حتی یک نماینده مجلس هم حاضر نیست با جمعی از ایثارگران مشورت کند و بعد بتواند با پشتوانه تجربه ای که از مشکلات این دوسنان بدست آمده است در صحن علنی مجلس و به وقت رای گیری در حضور نمایندگان ملت بخوبی ار قشری دفاع کند که به حق تکلیف خودرا انجام داده و الان نزدیک به ۳ دهه میباشد که منتظر حق خود میباشد و در آخر اینکه کسانی که دریافتی حقوقشان از رییس جمهور آمریکا هم بیشتر هست مصداق آنهایی هستند که لقمه حرام بر سر سفره خانواده خود میبرند و انتظاری از یک حرام لقمه نیست که دل بسوزاند برای عده ای معلول که زندگی شاهانه خودرا امروز مدیون همین ایثارگران هستند فقط در آخر یه چیزی مونده که حیفم اومد نگم و اونم اینه که تاریخ در حال تکرار است....!

...

خدا حفظت کند دلاور .

در حمایت از رزمندگان :

اولین و آخرینی .

هم درجه ای هایت را بگو .

دور بایست و بگو .

چرب خوردند عاشقی یادشان رفت .

سلامت باشی عزیز .

...

بی عدالتی درایران بیدادمیکند!!!اگه آقا دستوراکیدبدن هیچکس قدرت سرپیچی نداره!!!به گوش اقابرسونید.یاحسین....................
در زمانه ای که ایثار واز خودگذشتگی وعشق به وطن ونظام رابا واژه ای به نام درصد قیاس کنند وسلیقه ای اعمال نظر کنند وبر اساس ان امتیاز بدهند باید به حال ان جامعه گریست ایا جانباز قطع نخاع گردنی که نه دستانش کار میکند ونه پاهایش 70 درصد شایسته اوست ایا جانباز از هردوچشم نابینا وقطع نخاع 70 درصد اسیب دارد ؟ایا جانباز اعصاب وروانی که در یک اتاق خانه همیشه بستری تنها نشان زنده بودنش هر چند روز داد وهواری است که راه میاندازد و20 درصد است ؟ویا جانبازی که 40 ماه جبهه دارد وشیمیایی است وتیر مستقیم خورده لایق 5درصد است ؟و قادر به انجام کاری نیست چطور همین درصد ها در سپاه وارتش برای افراد بیشتر ومتفاوت است
درود به مدیریت فاش نیوز و اقای رضایی خدایا شکر یک نفر هم از میان این دست اندرکاران پیدا شد که یک حرف حساب بزند هر چقدر هم در حد حرف شعار است درست میفرمایند و اگر کاری از دستشان برمی اید بسم اله مسعولین مربوطه را در جریان بگذارد و دراین مورد اقدام نماید و ما که بغیر از خدا و فاش نیوز کسی رانداریم رزمندگان گرامی خدا نگهدارتان
ا سلام وتشکر خدمت اقای سید علی رضایی که حرف دل همه جانبازان را زد خدا کند که بی پاسخ نماند همه منتظریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi