شناسه خبر : 48609
جمعه 29 مرداد 1395 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا کودکان ما شهدا را می شناسند؟ یا حتی خودمان؟!

آیا پدر و مادرهای الان که کودکان زمان جنگ هستند، از شهدا برای بچه هایشان این روزها می گویند؟

شهید گمنام- وقتی برای انجام کاری وارد شهرک شهید چمران میدان نوبنیاد شدم، فکر نمی کردم که وقتی از پارک بازی بچه ها که در وسط شهرک قرار دارد، بگذرم... در آن پارک کوچک هم دو کبوتر آرمیده در خون و خاک را ببینم.

 وقتی کنار مزار این دو شهید جوان 17 و 25 ساله رفتم و بعد نگاهی به اطرافم انداختم... تاب ها  و سرسرسه ها و الا کلنگ ها و ...را دیدم که در خلوتی صبح خالی از بچه ها بودند.

بعد نگاهم به روی مزار شهید رفت و از خود پرسیدم که آیا حضور این دو شهید و لاله پرپر بغیر از اثرات وضعی و برکت ناخودآگاهشان ، میتواند بر روی باورها و اعتقادات بچه های امروزی و کودکانی برای تفریح و بازی به این پارک می آیند... تاثیری بگذارد؟

آیا پدر و مادرهای الان که کودکان زمان جنگ هستند، از شهدا برای بچه هایشان این روزها می گویند؟ آیا از رشادت های قهرمانان جان برکف این سرزمین در آن هشت سال دفاع، تعریف می کنند؟

آیا برایشان مهم هست که بچه هایشان قهرمانان واقعی و سوپرمن ها و مرد عنکبوتی ها و بت من ها و رابین هودهای واقعی و عینی زندگی شان را بشناسند و به جای مشتی کارتون و فیلم و بازی هدف دار، آنها را اسطوره خود قرار دهند؟

آیا پدر و مادرهای امروز به کودکانشان یاد می دهند که قهرمانی یعنی چه؟... به چه می گویند افتخار؟... و باید چه کسی را تحسین کرد؟... که همه اینها برمی گردد به باورهای خود جوانان امروز که کودکان زمان جنگ هستند...

آیا به بچه هایشان می گویند که قهرمان آن کسی نیست که از دیوار بالا برود و از ارتفاع بپرد و آتش را ببلعد و کارهای تخیلی و غیرواقعی بکند؟... قهرمان جوان 17 ساله ای ست که با بدنش می رود روی سیم های خاردار تا دوستانش از روی بدن خونینش رد شوند... جوان 20 ساله ای ست که به جای خوشی و گردش و تفریح و ... غواصی می شود و کوسه ها با دندان های تیز تکه تکه اش می کنند... جوان 25 ساله ای ست که از سر سفره عقد بلند می شود و به جای ماه عسل، کابینه ای از خون را می پردازد... و هزاران هزار قهرمان مرد و زن و پیر و جوان، که برای دفاع از ایران رفتند...

 آیا کودکان امروزی می دانند شهدا برای چه رفتند و جانبازان برای چه سالهاست مجروح و بیمارند و اسرا برای چه اسیر شدند؟!... و باید بگوییم اگر جوانان امروز به کودکانشان از این حقیقت های نورانی نگویند، بر  خود و کودکان و اعتقادشان خیانت کرده اند!

 شاید هم روی سخن این مطلب تنها با پدر و مادرها نیست و به مسئولین متولیان هم برمی گردد که تنها به تدفین شهدا در محل ها و اماکن عمومی فکر نکنند و بدانند آشنا کردن نسل جدید با شهدا و فرهنگ سازی ایثار و شهادت کار سخت تر و عمیق تر و مهم تر و تاثیرگذارتری ست.

عکس ها از شهید گمنام

تصاویر قابل بزرگ شدن هستند

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ممنون شهیدگمنام .... فعلا مسؤلین یه فکری بخاطر دزدیهای فراوان تویه مشور بکنن که همه افتضاحات اونا میفته گردن همین شهدا و ایثارگران .

شهید گمنام عزیز ,, تریلی تریلی اجناس قاچاق از مشروب گرفته تا تیغ ریش تراشی داره آزادانه تو.کشور جابجا میشه . صنعت و استعداد تولید و کارگاههای زود بازده و گاوداریها و مرغداریها خرجشون به برجشون نمیرسه دارن ده تا ده تا ورشکسته ویا خیلی زرنگ باشن تخته اش میکنن چون همش ضرره . ... از نگاه یه تولید کننده با شما صحبت میکنم با تجربه لیست وپنج ساله .

شهید گمنام عزیز بطور کل اون عزیزایی که در گوشه و.کنار پارکا با نام عزیز شهیدگمنام دفن شدند برای افراد چهل به بالا معنی خاصی داره در غیر این صورت بقیه رو خط بکش .
متعجب نباش که چرا یه پدر مادر بیست و هشت ساله به بچه چهار سالش نمیگه اینها واسه ما شهید شدند . چون اصلا خود شونم نمی فهمن اونا کی بودن چیکار کردند .
خوشبین نباش شهید گمنام عزیز که حتی سیو.پنج ساله هاشونم اینو بفهمن . نه عزیز . بحرفم شک نکن .
اونایی که میان پارک یا برای هواخوری و قدم زدنه .... یا برای بازی بچه هاشونه .... یه واسه قراره با یکی دیگست .... یا اومده جنس بگیره ......یا اومده سگ و گربشو بگردونه ..... شک نکن که واسه فاتحه بعدد انگشت دستت در هفته کسی نمیاد . میگی نه یه هفته کاشف بعمل بیار متوجه میشی .
القصه انقده که واسه مظلومیت مردمان کشورهای دیگه تبلیغ میشه یک صدمش واسه شهدای خودمون نمیشه . چرا ؟ چون دیگه وایشون صرف نداره ... نمی خوان نون خور زیاد کنن .... یا علی مدد .
متولیان فرهنگی بخصوص اموزش وپرورش مسئول انتقال مفهوم جهاد وشهادت هستند که متاسفانه در خوایند باز هم از سپاه پاسداران وقسمت حفط اثار دفاع مقدس باید تشکر کرد که واقعا بشدت در قالب کتاب فعالیت میکنند هرچند در کشور ما خواندن کتاب انچنان جا نیفتاده ضمنا بهترین راه حفظ این گوهر نایاب ورشادتهای جوانان بنظرم خود ایثارگران هستند که بایذ دست به کار شوند خاطرات خود را مکتوب کنند تا در اینده اهداف وارمانهای شهدا به فراموشی سپرده نشوند قداست شهدا وتکریم کارهای رزمندگان وجانبازان درست مثل بیمه کردن کشور است اگر این فرهنگ پا برجا باشد واهداف ان در جامعه تبلیغ وتبین شود وبنیانهای اعتقادی جوانان به سوی فرهنگ عاشورای هدایت شود کشور ما انچنان بیمه خواهد شد که تهاجم فرهنگی وشبیخونهای دشمنان تاثیر چندانی نداشته باشد اما برعکس اگر شهدا وایثارگران واهداف انها کمرنگ وجوانان بسوی فرهنگ غربی وسگ وگربه وقلاده بازی پیش برود سرنوشت خوبی در انتظار ما نیست وچه بسا در اینده نچندان دور قبور متبرک شهدای گمنام در پارکها و....ناشناخته ومفهوم وفلسفه وجودی ان کلا از یادها برود اگر دولتمردان ما به مقوله فرهنگ ایثار وشهادت وفلسفه عاشورا وامام حسین ع هرچقدر هزینه کنند بازهم کم است ودولتیان ما فراموش نکنند پاسداشت یادشهدا وتکریم جانبازان ورزمندگان 8سال دفاع مقدس بهترین سرمایه وقوی ترین سلاح روز دنیاست تدریس رشادتهای سرداران دفاع مقدس ورزمندگان کم سن وسال ونکوداشت جانبازی های انان در کتب درسی ودانشگاها ضروریست صدا وسیما در برنامه های کودک ونوجوان میتواند انتقال دهنده خوبی باشد دولت محترم با اختصاص بودجه های برای خاطرات و واقعیت های جبهه ها ودوران اسارت ومکتوب ومصور وفیلم میتوانند دین خود را به شهدا کمی ادا کنند سایه مقام معظم رهبری مستدام باد امین
دلسوزی فرهنگی با دلزدگی وعقب نشینی ایثارگران منافات دارد باید همه ایثارگران برا تبلور فرهنگ ایثار بیان تو صحنه جوانان خوبی داریم بی تفاوتی ودنبال ذخارف دنیا صلاح نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi