شناسه خبر : 48622
جمعه 29 مرداد 1395 , 13:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع پیکر جانباز صالح افراخته در قم

پیکر جانباز «حاج صالح افراخته» در قم تشییع شد

خبرگزاری فارس: پیکر جانباز «حاج صالح افراخته» در قم تشییع شد

مراسم تشییع و خاکسپاری حاج صالح افراخته جانباز هشت سال دفاع مقدس با حضور استاندار قم و برخی مسؤولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، پیکر مرحوم حاج صالح افراخته از سرداران و جانبازان سال‌های دفاع مقدس با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسؤولان و همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز در آن حرم نورانی، در جوار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

در مراسم بزرگداشت زنده یاد صالح افراخته که با حضور جمعی از مسؤولان استان و گروه کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجد رفعت قم برگزار شد، تعدادی از سرداران عالی رتبه سپاه در دوران دفاع مقدس حضور یافتند. در این مراسم سردار محمد جعفری همرزم و یار دیرین مرحوم افراخته و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران، برخی خصوصیات اخلاقی وی را بیان کرد.

حاج صالح افراخته معروف به صالحی از سرداران و فرماندهان زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه رمضان بود که از آغاز فعالیت خود در سال 60، نقش به‌سزایی در عملیات‌های ویژه سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس داشت.

ولایت پذیری، انس به اهل بیت(ع)، بصیرت، شجاعت، تلاش خستگی‌ناپذیر، ارادت نسبت به دوستداران انقلاب، تقید نسبت به احکام دینی و داشتن روحیه نظم و پیگیری در امور، ارتباط تنگاتنگ با حوزه‌های علمیه و انس و الفت با مراجع عظام و علما، دغدغه‌مندی نسبت به تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و جهان اسلام و مشی رفتاری همچون زاهدان شب و شیران روز، زنده یاد افراخته را همچون شمعی فروزان در بین دوستان و همرزمان و به شخصیتی محبوب و تأثیرگذار تبدیل کرده بود.

وی در سال 1380 به افتخار بازنشستگی نائل آمد اما به دلیل عوارض جسمی و قلبی ناشی از سال‌ها فعالیت‌های طاقت فرسا، پس از تحمل حدود 20 سال بیماری، در بیمارستان ولی عصر(عج) قم درگذشت و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi