شناسه خبر : 48625
جمعه 29 مرداد 1395 , 14:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقال فرهنگ ایثار به کودکان وظیفه کیست؟

معلم جانباز- متولیان فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش، مسئول انتقال مفهوم جهاد و شهادت هستند که متاسفانه در خوابند. باز هم از سپاه پاسداران و قسمت حفظ آثار دفاع مقدس باید تشکر کرد که واقعا" به شدت در قالب کتاب فعالیت می کنند. هرچند در کشور ما خواندن کتاب آنچنان جا نیفتاده.

 ضمنا" بهترین راه حفظ این گوهر نایاب و رشادت های جوانان به نظرم خود ایثارگران هستند که باید دست به کار شوند. خاطرات خود را مکتوب کنند تا در آینده اهداف  و آرمان های شهدا به فراموشی سپرده نشوند.

 قداست شهدا وتکریم کارهای رزمندگان وجانبازان درست مثل بیمه کردن کشور است. اگر این فرهنگ پا برجا باشد و اهداف آن در جامعه تبلیغ و تبیین شود و بنیان های اعتقادی جوانان به سوی فرهنگ عاشورای هدایت شود، کشور ما آنچنان بیمه خواهد شد که تهاجم فرهنگی و شبیخون های دشمنان تاثیر چندانی نداشته باشد اما برعکس اگر شهدا وایثارگران واهداف آنها کمرنگ وجوانان به سوی فرهنگ غربی وسگ وگربه وقلاده بازی پیش برود، سرنوشت خوبی در انتظار ما نیست وچه بسا در آینده نه چندان دور، قبور متبرک شهدای گمنام در پارک ها و....ناشناخته ومفهوم وفلسفه وجودی آن کلا" از یادها برود.

  اگر دولتمردان ما به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه عاشورا و امام حسین (ع) هرچقدر هزینه کنند، بازهم کم است و دولتیان ما فراموش نکنند، پاسداشت یادشهدا و تکریم جانبازان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس بهترین سرمایه وقوی ترین سلاح روز دنیاست. تدریس رشادت های سرداران دفاع مقدس و رزمندگان کم سن وسال و نکوداشت جانبازی های آنان در کتب درسی و دانشگاه ها ضروری ست.

 صدا وسیما در برنامه های کودک ونوجوان میتواند انتقال دهنده خوبی باشد دولت محترم با اختصاص بودجه هایی برای خاطرات و واقعیت های جبهه ها و دوران اسارت ومکتوب ومصور وفیلم می توانند دین خود را به شهدا کمی ادا کنند.

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد

آمین

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

چشم را باید شست .

خاک را باید شست .

آخ در چشم .

چشم پر خاک .

چشم را پاکیزه کنید .

دید را نورانی کنید .

...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi