شناسه خبر : 48683
یکشنبه 31 مرداد 1395 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باحضور حجت الاسلام شهیدی و دکترمیرزاده:

جلسه مشترک بنیادشهید و دانشگاه آزاد برگزارشد

دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فاش نیوز - کنگره سراسری بزرگداشت شهدای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در  دومین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولین جلسه سراسری بزرگداشت شهدای دانشگاه آزاد اسلامی  در سال ۹۳تشکیل شد که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت.

وی همچنین از آمار 118هزار دانشجوی ایثارگر مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد خبرداد و گفت: این تعداد علاوه بر 560 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستند که از جامعه ایثارگری محسوب می شوند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به ضرورت راه اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در ماده ۶۳قانون خدمات رسانی به ایثارگران تشکیل شورایی در کشور به نام شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قید شده که طبق  قانون، وزاری بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، وزارت کشور و رئیس بنیاد شهید، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مرکز رسیدگی به امور مساجد، صدا و سیما و یک نماینده از حوزه علمیه قم اعضای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشکیل می دهندکه بنا به تصویب در مراکز شهرداری تهران، دانشگاه آزاداسلامی  و سازمان بسیج مستضعفین نیز شاهد راه اندازی شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم بود.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارایه آماری از جامعه ایثارگری در دانشگاههای آزاد گفت:73 درصد ازمجموعه دانشجویان این دانشگاه را خانواده‌های شاهد وایثارگر تشکیل می دهند که هیچکدام از دانشجویان شاهد و ایثارگر در ابعاد مختلف به ویژه پرداخت شهریه با دغدغه مواجه نیستند.

رییس دانشگاه آزاد در بخش دیگر سخنان  خود با ارائه آماری گفت: تا کنون 47 نفر از 157نفر از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند و مابقی هم اگر تمایل داشته باشند می‌تواند به استخدام دانشگاه دربیایند.

وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد با داشتن 250 شهید دفاع مقدس و حدود 49 شهید مدافع حرم اقدامات جدی را در راستای گرامیداشت  فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار خود قرار داده است و از مجموع  240 شهید گمنامی که در مجموعه‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی خاکسپاری شده‌اند ساخت 87 یادمان در دست اقدام است.  

وی در خاتمه از برگزاری المپیاد ورزشی جداگانه ویژه ایثارگران و همچنین از  تشکیل کارگروه دانش بنیان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: کارگروهی مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید برای ایجاد فضاهای دانش بنیان فرهنگی برای جامعه ایثارگری ایجاد خواهدشد.

درپایان نیز لوح تقدیری از سوی  رییس بنیادشهید و امور ایثارگران به رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهداء شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
چرا بخشنامه تسهیلات اموزشی جدید ایثارگران که در سال 92 تدوین شده در دانشگاه ازاد اعمال نمی شود و در سایت شاهد دانشگاه ازاد قرار نمی گیرد.
ممنونیم از این گزارش و گزارشگرفاش...
از مسولين بنياد ودانشگاه آزاد سوال كنيد كه چرا جانبازان ٢٠/. نمى توانتد از تخفيف دانشگاهى استفاده كنند لطفا جواب قانع كننده دهند؟
تسهیلات پرداخت شهریه برای جانبازان زیر 25 درصد وفرزندانشان را فراهم کنید تا از پرداخت شهریه معاف شوند تاکی بی عدالتی
باسلام
آقایان بیایند و اصلاحیه ماده 66 ابلاغ نمایند تا ما جانبازان زیر 25 درصدی هم بتوانیم ادامه تحصیل دهیم واز بیکاری درآئیم. اشتغال رایی هم میشود
جانبازان زیر 25 چراچرررررررررررررررررررررا بی عـــــــــــــــــــــدالــــــــــــــــــــــــتــــــــی
برای خانواده شهدا تو این جلسه چی بناست اتفاق بیفته بابا مشکل خانواده شهدا تو دانشگاه ازاد نیست تو مسلین بی کفایتشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi