شناسه خبر : 48697
یکشنبه 31 مرداد 1395 , 15:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داستان خالکوبی ها

رضـــاامیری فارسانی- السـلام علیک یاشهید! یانجم! یانور! یاقمـــر
 
 شهید نظـــــــر می کند به وجه الله، وجه الله صورت خداست. آیامیتوان صورت خدا را دید؟ آنچه به ما منتقل شده است این است که خدا صورت ندارد. شیء نیست. قابل لمس نیست اما در تاریخ جنگ ثابت شد که خدا رامیتوان دید. از جداره بحث خروج نکنیم چون در مقامی نیستیم که بخواهیم بحث دیدن یاندیدن خالق را تشریح کنیم اماخالکـــوبی...

 گاهی وقتها انسان به چیزی که خیلی علاقمند است، برایش زجر می کشد تاشعله علاقه را وافرکند. مثلا" شهیدضـــــــرغام که در همین سایت بیوگرافی او حک شده و خیلی از رزمندگان ابتدای جنگ ایشان را می شناسند. یک حر به تمام معنااست.

 شهیدقبل از پیروزی انقلاب بواسطه قدرت بدنی که خدا به او عنایت کرده بود، مقابل کاواره های زمان شاه، ارازل و اوباش راکه قصد بر هم زدن نظم راداشتند تنبیه می کرد.

 این عارف عاشق به محضی که انقلاب می شود، حر می شود و در کمیته انقلاب ۵۷ عضو می گردد. سال ۵۹ جنگ می شود و شهید ضـرغام همراه شهیدچمران در جنگ های نامنظم ررمنده ای دلاور می شود.

 شهید ضرغام آنقدربه امام راحل علاقه پیدا می کند که روی قفسه سینه اش خالکوبی می کند که این نقطه یعنی قلبم جایگاه خمینی است که ازقضا لحظه شهادت تیرقناســــه دشمن سفاک همان نقطه جا را هدف قرارمی دهد و ضـرغام آسمانی می شود.

 داستان خالکوبی داستان خیلی بدی هم نیست. از پهلوانان به ارث رسیده که نام مبارک علی (ع) را بر بازوان خویش حک می نمودند.

 در جنگ خود من رفیقی داشتم که روی دستش نوشته بود: بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد. گاهی درگرفتن وضوبرادری به ایشان ایراد می گرفت که خالکوبی ات را بپوشان و این شهید هرگزنگفت که چه جمله ای نوشتم. تااینکه شهید می شود و در معراج شهدا همان برادری که ایراد می گرفت، به محضی که خالکوبی را دیدکه نام امام راحل حک شده، اشک هایش سرازیر شد و طلب مغفرت می کرد.

 ما اگر دیدمان را بازترکنیم، محتوای هر عملی راببینیم، بهترمیتوان نتیجه گیری کرد. روح بلند شهدا با ابوفاضل محشور است.

یاد یاران بسیجی ازمدرسه عشق بخیر

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام اقا رضا از نظر احکام اسلامی وفتوای مراجع تقلید و رساله های مراجع خاکوبی حرام نیست ومانعی ندارد
سلام ، ضمن استقبال از بحث خالکوبی در جبهه توسط رزمندگان دفاع مقدس که آن موقع خالکوبی یا استعمال دخانیات نسبت به سالهای اخیر بدلیل گرایش شیطان پرستان و فرقه های منحرف و انتقال بیماریها خالکوبی تا این اندازه تقبیح و ضد ارزش نشده بود ملاحظه شد برخی رزمندگان برای شناسایی جسد علائمی بر بدن خالکوبی کردند و علائم را به خانواده و نزدیکان معرفی کردند تا هنگامی که بدن قطعه قطعه شد قابل شناسایی باشد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi