شناسه خبر : 48744
سه شنبه 02 شهريور 1395 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آرزوی شفاعت شهیدگمنام

همسر شهید مدافع حرم رضا دامرودی با ذکر خاطره ای از این شهید گفت: در مشهد به زیارت شهدای گمنام رفتیم ، رضا روی پرچم ایران در کنار مزار یکی از شهدای گمنام نوشت "ما راه شهدا را ادامه می دهیم، ان شاءالله که شما ما را شفاعت کنید"، پس از شهادتش هنگامی که چشمم به تابوت او که با پرچم ایران پوشیده بود افتاد، من هم از او خواستم تا شفیع من در آن دنیا باشد.

فرزانه ابدی ثانی همسر شهید مدافع حرم رضا دامرودی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه انگیزه اصلی همسرم از جهاد رضایت انبیا و اولیای الهی بود گفت: او از 13 سالگی بسیجی بود و در این حوزه فعالیت داشت، از یک سال و نیم قبل از اعزامش زمزمه رفتن را داشت و تاکید می کرد که رهبرم امر کرده و من باید اطاعت کنم.

وی در رابطه با سبک زندگی و خصوصیات اخلاقی همسر شهیدش اظهار داشت: رضا از لحاظ اخلاقی بسیار آرام، مهربان و با تواضع بود، توکل زیادی به خدا و همچنین پشتکار خوبی داشت، همیشه خوشرو و خوش خنده بود، اگر در زندگی مشکلی پیش می آمد با توکل به خدا از صفر شروع می کرد.

همسر این شهید مدافع حرم با ذکر خاطره ای از شهید دامرودی اذعان داشت: بعد از مراسم عقد اولین سفرمان به مشهد مقدس بود و در آنجا به مزار شهدای گمنام رفتیم و در کنار مزار یکی از شهدای گمنام که پرچم ایران برافراشته بود نشسته بودیم، رضا پس از کلی راز و نیاز با خدا و شهدا یک خودکار از جیبش در آورد و روی پرچم ایران یادداشتی به این مضمون نوشت که "ما راه شهدا را ادامه می دهیم، ان شاءالله که شما ما را شفاعت کنید". این جریان گذشت تا زمانی که شهید شد و پیکر پاکش را به سبزوار برگرداندند، هنگامی که چشمم به تابوت او که با پرچم ایران پوشیده بود افتاد، یاد آن لحظه افتادم و از او خواستم تا شفیع من در آن دنیا باشد.

ابدی ثانی همسر این شهید در خصوص دلیل موافقت سفر شهید دامرودی به سوریه اظهار داشت: اوایل به دلیل وابستگی و وجود فرزندمان خیلی راضی به سفر او نبودم ولی وقتی علاقه قلبی و احساس پاک رضا را می دیدم، سعی می کردم خود را قانع کنم، من به خوشحالی و خنده او راضی بودم و تمام تلاش خود را می کردم که ناراحتی خود را بروز ندهم تا وی به هر آنچه که می خواهد برسد، که در نهایت به آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

لازم به ذکر است رضا دامرودی 20 مرداد 1367 در شهر سبزوار به دنیا آمد و پس از پشت سر گذاشتن دوره نوجوانی وارد دانشگاه شد و در مقطع کارشناسی رشته گیاه پزشکی تحصیلات خود را به پایان رساند. او در فروردین ماه 1392 ازدواج کرد و با داشتن یک دختر یک سال نیمه به نام نیایش در 15 مهر 1394 به سوریه اعزام شد و پس از ده روز نبرد مستقیم و درگیری سخت با داعش بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در حسکه سوریه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi