شناسه خبر : 48745
سه شنبه 02 شهريور 1395 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خط شکن غیور 30سال دست بسته زنده به گور شد

برادر شهیدان دفاع مقدس منصور و ناصر مهدوی نیاکی اظهارداشت: منصور از غواصان لشکر 25 کربلا بود که دشمن 175 غواص از جمله برادرم را با تنی مجروح و زخمی و دستانی بسته در گودالی زنده به گور کرد و در نهایت اردیبهشت ماه 1394 پس از 30 سال این پیکرها به کشور بازگشت.

سید رحمت الله مهدوی نیاکی برادر شهید غواص دفاع مقدس منصور مهدوی نیاکی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سید منصور از دوره نوجوانی عاشق ایدئولوژی امام خمینی (ره) بود گفت: هدف اصلی او پیروی از آرمان های امام (ر ه) و دفاع از اعتقادات و اسلام ناب محمدی بود.

این برادر شهید دفاع مقدس در خصوص دوران نوجوانی این شهید اظهار داشت: منصور از دوره نوجوانی علاقه شدیدی به ورزش های رزمی داشت، بسیار شاداب و سر حال بود و بیشتر اوقات را به دعا، نیایش و نماز شب اختصاص می داد، او با سن کم خود اهمیت زیادی به امر به معروف و نهی از منکر می داد و در نهایت در سن 16 سالگی پس از کسب رضایت پدر و مادر عازم جبهه شد.

وی در خصوص نحوه اسارت و شهادت برادرش گفت: در سال 1364 با فاش شدن عملیات کربلای 4 آنها در محاصره عراقی ها قرار گرفته و اسیر شدند، دشمن 175 غواص از جمله برادرم را با تنی مجروح و زخمی و دستانی بسته در گودالی زنده به گور کرد، دستان اسیران زنده را از پشت بسته و اسیران مجروح را از جلو بسته بودند و به شهادت رساندند.

وی در ادامه افزود: سید عبدالله مهدوی نیاکی برادر دیگرم نیز در سال 1362 در جبهه جنگ های تحمیلی جانباز شد، همچنین منصور هم به همراه عبدالله در همان سال در عملیات والفجر 6 بر اثر اصابت ترکش به سر مجروح شد.

این برادر شهید دفاع مقدس با بیان این که پدر و مادرم قبل از پیدا شدن پیکر منصور دارفانی را وداع گفتند تصریح کرد: مادرم تا زمانی که زنده بود چشم به راه دیدار فرزند مفقودالاثر خویش بود و همیشه می ترسید نتواند پیکر پاک پسرش را ببیند و از دنیا برود که این دیدار در نهایت نصیب و قسمت مادرم نشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه خانواده مهدوی نیاکی دو شهید را به انقلاب اسلامی ایران هدیه داده آیا برادران دیگر در این برهه کنونی مایل به ادامه مسیر در خط مقدم سوریه هستند یا خیر گفت: بله باعث افتخار من است که برای دفاع از حرم زینبی به سوریه بروم و اگر شرایط مهیا شود با جان و دل خواهم رفت.

لازم به ذکر است شهید غواص سید منصور مهدوی نیاکی شهید دفاع مقدس متولد 3 فروردین ماه 1346 در استان مازندران آمل به دنیا آمد، در سال 1361 در سن 16 سالکی عازم جبهه شد و به مدت 3 سال در خط مقدم فعالیت داشت. او از غواصان لشکر 25 کربلا بود که در 4 دی ماه 1365 در جریان عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید و پس از 30 سال پیکر پاکش در مزار شهدای شهر آمل به خاک سپرده شد ، برادر این شهید نیز شهید سید ناصر مهدوی نیاکی متولد1342 بود که در سال 1362 در دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته شیمی به مدت 3 سال مشغول به تحصیل شد و در کنار تحصیل در خط مقدم نیز فعالیت داشت ، سرانجام در تاریخ 2 تیر 1366 در عملیات ماووت عراق به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi