شناسه خبر : 48769
چهارشنبه 03 شهريور 1395 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدامات تحقیر آمیز نه درشأن بنیاد است نه ایثارگران

چند روز پیش بود که از طرف بنیاد تماس گرفتند و عنوان کردند قرار است تشک مواج و ویلچر برای تحویل به درب منزلمان آورده شود!

جانباز محمد رضا عسکری - چند روز پیش بود که از طرف بنیاد تماس گرفتند و عنوان کردند قرار است تشک مواج و ویلچر برای تحویل به درب منزلمان آورده شود!

ابتدا از اینکه روال تحویل اقلام و لوازمی که سرمایه ای است و جزء سهمیه ما نخاعی هاست،  توسط بنیاد اینگونه بصورت روتین و برنامه ریزی شده انجام می گیرد به خود بالیدم، اما این خرسندی و بالیدن چندان دوام نیاورد و لحظات خوش و مستانه مارا دچار دگرگونی کرد.

ماجرا خیلی ساده است. جانبازان می بایست در مقابل دریافت اقلام ضروری و مورد نیازشان «رسید تحویل» را امضا کنند.

 تا اینجای کار، امریست بدیهی و منطقی. اما این واقعه وقتی مصیبت بار جلوه می کند  و به کام جانبازان تلخ می شود که مثلاً در قبال تحویل همین تشک مواج -که برای جلوگیری از بروز زخم های فشاری یا زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرد و جزء مایحتاج ضروری جانبازان نخاعی محسوب می شود - از جانباز به تعداد امضاهای سند ازدواج، امضاء و اثر انگشت می گیرند!

ماجرا وقتی فاجعه بارتر می گردد که می بایست سه برگ فرم مربوطه، تواما" امضاء و با اثرانگشت مورد تأیید جانباز قرارگیرد. که براساس متن( طنزآلودِ) داخل اوراق، جانباز تعهد دهد:

  1. تمامی تلاش خود را برای نگهداری مناسب و استفاده بهینه از آن بعمل آورد(!)
  2.  به امانی( امانتی) (!) بودن این وسیله آگاه بوده و متعهد می گردد هرزمان دریافت سهمیه جدید و یاهرزمان به این وسیله احتیاج نداشته باشد(!)، آن را به بنیاد عودت داده(!) و درصورت عدم ارائه داغی(!) یا بروز خسارت (!)به وسیله تحویلی و عدول و استنکاف از مفاد این تعهدنامه(!) باطوع و رضایت کامل(!) تعهد به جبران خسارت وارده را داشته باشد(!) و به بنیاد این اجازه را می دهد طبق تشخیص و نظر خود(!) هزینه مربوطه را طی اقساط (!)....... ماهه برابر ارزش و بهای وسیله تحویلی راساً از حقوق و مزایای ماهیانه اینجانب در زمان حیات(!) و همچنین بعد ازفوت(!) از دریافتی بستگان(!) تا مستهلک شدن خسارت، برداشت نماید.
  3. درصورت اجرایی شدن مفاد بالا(بند2) جانباز حق هرگونه اعتراض(!) و مراجعه به مراجع قضایی را از خود و بستگان سلب و اسقاط می نماید(!)
  4. در صورت«تشخیص» عودت و پرداخت خسارت(!) به تجهیزات تحویلی، نسبت به وقوع تخلف (!)یامیزان خسارت(!) با بنیاد بوده و قطعی خواهد بود و البته غیرقابل اعتراض(!)
  5. خوانندگان محترم لطفاً به علامت های (!) در میان جملات و کلمات استفاده شده در این رسید دریافتی که البته  توسط نگارنده، همراه با تعجب، سئوال برانگیز  و البته مکدر کننده بوده است توجه بفرمایند.

چند سئوال مهم:

الف) جانبازنخاعی از وسیله ای که مورد نیاز و از ضروریات اوست، چرا باید نگهداری مناسب نکند و از آن استفاده بهینه نداشته باشد؟

ب ) وسیله ای که برای جلوگیری از بروز زخم یا بیماری به جانباز داده می شود و بالطبع موجب کاهش هزینه های درمان خواهد شد، چرا به صورت امانی باید به جانباز تحویل داده شود؟

ج )  چرا باید یک جانباز نخاعی گردنی یا کمری به این وسیله حیاتی احتیاج نداشته باشد؟

د ) چرا باید آن را به بنیاد عودت دهد؟ و در صورت عودت، چه سرنوشتی درانتظار آن تشک یا ویلچر و... می باشد؟ و آیا کسی از مسئولین بعداً توان پیگیری این مسئله را دارد؟

ر ) پس از استفاده طی سالیان متمادی و احیانا" تخریب یا به قول بنیادی ها «خسارت» چرا باید داغی آن به بنیاد تحویل داده شود و داغی آن به چه درد بنیاد می خورد؟ دوستان این را بدانند که برخی از این اقلام هر 10 سال یکبار به جانباز تعلق می گیرد!

ز ) چرا باید در مقابل وسیله ای (تشک مواج، تخت برقی، ویلچر ایستا، ویلچر برقی، ویلچر معمولی و...) که شدیداً مورد نیاز و استفاده جانبازنخاعی قرار می گیرد، تعهد به جبران خسارت از فرد جانباز اخذ نمایند؟ آن هم با طوع و رضایت کامل! در حالی که جانبازان در کهولت سن بسر می برند و باید از این وسیله ها استفاده لازم را ببرند.

* وسیله ای که گاه طی 10 سال به جانباز تعلق می گیرد و گاه نمی گیرد، ولی در پرونده اش لحاظ می شود!

س ) چرا باید بابت وسیله ای که مورد نیاز و استفاده جانباز نخاعی است، هم در زمان حیات و هم در صورت فوت جانباز، خسارت از او و بستگانش دریافت شود؟

ش ) آیا تحویل این اقلام ناقابل به جانبازی که بیش از نیمی از بدنش را در راه اعتلای نظام اسلامی و کشورش تقدیم داشته، تحقیر و اهانت به او محسوب نمی گردد؟

ص ) اگر دلیل اخذ این تعهد (شما بخوانید تعهدنامه ترکمن چای) جلوگیری از فروش آن است که کاریست عبث و بیهوده! چرا که هیچ کس خصوصاً جانبازان عزیز به فروش وسیله ای که شدیداً به آن نیازمندند اقدام نمی کنند. البته شاید باشند معدود کسانی که در شرایط بسیارسخت و مضیقه مالی، ناچاراً دست به فروش وسیله ای با این ضرورت در بازار آزاد بزنند که علت آن را هم باید در نوع مدیریت ضعیف و ناکارآمد مدیران ارشد بنیاد جستجو کرد! وقتی توان بهبود وضعیت مالی و اقتصادی جانبازانی با این شرایط را ندارند، این تبعات را هم دارد که جانباز را وامی دارد برای جبران بخشی از کمبود مالی خود، به چنین کاری هم دست بزند!

ض ) البته ازبطنِ این تعهدنامه پیداست که متن آن توسط مدیرانی دیکته شده است که درک درستی از وضعیت یک جانباز نخاعی ندارند! لذا ازمدیرانی که اگر گوشه ای از حقوق و مزایای ماهیانه شان قطع که نه، کم شود، زمین و زمان را به هم می دوزند و برای جبران آن دست به هر عملی می زنند، نباید انتظاری جز این داشت!

و سرانجام اینکه کاش مدیران بنیاد بجای این وسواس نابجا، نامعقول و غیرمنطقی، به پیشنهاد انجمن جانبازان نخاعی وقعی می نهادند و سامانه ای را طراحی و عملیاتی می کردند تا جانبازان از محتویات پرونده خود، اقلام سهمیه ای و خدماتی که دریافت می کنند و یا می توانند دریافت کنند مطلع می شدند که حقشان هم هست. با این کار از بروز برخی تخلفات در بدنه بنیاد پیشگیری می شد و نیز توقعات نابجا ایجاد نمی شد. مگرنه این است که حرمت امامزاده را متولی آن باید نگهدارد؟

امید است در متن این تعهد نامه ی تحقیر کننده جانباز و خانواده اش، تجدیدنظری صورت گیرد تا بیش از این شاهد شکستن حریم و حرمت جانبازان توسط برخی مدیران تازه به دوران رسیده نباشیم.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
جلل الخالق!
یعنی اگر میخواستند از حمله مجدد صدام به کشورعزیزمان جلوگیری کنند، این همه امضا و تعهد را از آن ملعون به دوزخ رفته نمیگرفتند!
بدا بحال ما جانبازان که مسئولینی داریم که اینگونه مارا کوچک میکنند.
ازماست مه برماست.
خودکرده را تدبیرنیست.!
هربلایی سرمان میآورند تقصیرخودمان است. آنقدر کوتاه میآییم که مسئولین بنیاد جری شده اند.
بکشیم که هرچه برما روا میشود حقمان است.
جناب عسکری سلام علیکم . خوشحالم از اینکه بحمدالله از صحت و عافیت روحی و جسمی بر خوردارید . خدا نگه دار شما .
این جانبازان و ایثارگران چقدر مظلوم هستند. آخر چرا باید با سرمایه های مملکت ما اینطور رفتار شود؟
فکر کنم جانبازان دیگری هم دچار این مشکل هستند که باید پیگیری بشود.
تشک و ویلچر که حق همه جانبازان نخاعی است، نباید توسط عوامل بصورت تحقیرآمیز و باشرط و شروط به جانبازان تحویل شود.
انجمن جانبازان نباید سکوت اختیار کند. باید عکس العملی درخور و درشان جانبازان نشان بدهد.
منتظر پاسخ مسئولین بنیاد و برخورد و عکس العمل بنیاد هستیم.
سلام دوست گرامی کدامین بنیاد؟؟کدامین مسول؟؟مسولی که درچندبرگ مجزابامهروامضاواثرانگشت میخواهدبه جانبازی که سلامتش رادرراه میهن.قران.ناموس گذاشته یک تشک بدهندکه آنراهم باچندین نوع سفارش .مگرجانبازان گرانقدرمیخواهندبفروشندکه شمامسولین این جان برکفان رااینهمه تحقیرشان میکنید؟ننگ بادبه هرچه مسول بی لیاقته که قدراین شیران روزوزاهدان شب رانمیدانندنفرین خداورسول خدابرشماباد.الهی به بدترین دردگرفتاربشوییدودرگوشه خانه بیفتیدوچشمتان بدرباشدکه کی یکی بیایدآبت بدهدآمین منکه میشه نه تنهامن بلکه همه خانواده ام به مسولینی که حق وحقوق این جانبازان عزیزوایثارگران والخصوص مارزمندگان ازیادرفته مثل دعای سرسفره نفرین میکنیم چراچون28سال استکه حقمان راپامال کردندوبالای20سال استکه دارم به متخصص های اعصاب وروان میروم دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی که الان مدتی استکه نمیتوانم به دکتربروم چون نمیتوانم ازروی همان نسخه های قبلی میگیرم ومصرف میکنم تاببینیم چه میشودخداازسرتقصیراتشان نگذره آمین
مطلب تامل برانگیزی است که با خواندنش سخت دلگیر شدیم اما ای کاش خود مسوولان بنیاد ویلچرنشین بودند تا کمی از درد یک جانباز را می فهمیدند. فقط می تونم بگم واقعا برای بنیاد متاسفم.
ای کاش کسانی که در میز ریاست و تصمیم گیری نشسته اند فقط یک روز، خدای متعال یک هزارم مشکلات جانبازان قطع نخاعی عزیز را در وجود آنها می انداخت تا بدانند و بیاندیش.....
کافر همه را به کیش خود پندارد
مدیران بتیاد همه را به کیش خود پندارند!
کاش واسه همه امور اینجوری سفت باشند نه برای کسی که هستی خودشو فدا کرده .
چون افرادی از بدنه بهداشت و درمان چه از کارمند ارشد چه کارمند جزئ راه تخلف را بلد هستند میخواهند مثلا جلوگیری کرده باشند
بغول معروف
کافر همه را بکیش خود پندارد
باسلام : درکجای عالم گیتی با جانباختگان و مقدس ترین وعزیزترین اقشار جامعه شون این رفتارهای زشت را می کنند . در کجای این دنیا این اهانت های شرم آور را با مخلص ترین افراد جامعه شون می کنند . آهای برادرانی که می یان تأسیس انجمن دفاع از جانبازان تون را با آب و تاب اعلام می کنید . بخدای یگانه سوگند اگر نتوانید وآنقدر قدرت نداشته باشید جلوی این بی حرمتی ها و ورفتار تحقیر آمیز این بنیادی ها رو بگیرید. بخدا قسم وجود تان در ا« انجمن مایه ی شرمساری همه ی جانبازان است و یک لحظه ماندنتان در آن انجمن خیانت به جانبازان است. آخه سکوت تا به کی
متاسفانه روزگاری شده است که ماراوبال گردن می‌دانند وا روی ترحم به ما کمک میکنند
روزگاری ماهم دورانی داشتیم این چنین خارنبودیم اعتباری داشتیم
جانباز هیجوقت خوار نمیشه این از حماقت بنیاد است که با بی فکر و ندانم کاری داره ارزش خودشو پایین میاره و خوار میشه. جانباز تاج سرملت است و روی چشم ملت جای داره.
جانبازان نخاعی صاحبان اصلی انقلابند جالب است جانباز نخاعی وقتی دچار مصومیت شد از کسی امضا نگرفت وسلامتی خود را اهدا کرد برای اعتلای کشور ومعامله با خدا یک تشک ویا هرچیز دیگر ارزش یک ساعت سالم بودن وقدم زدن در طبیعت وهمراه خانواده را دارد ای دوستان بنیادشهید درست است که تحویل وتحول اجناس غیر مصرفی ومصرفی برای پاس کردن اسناد ذیحسابی لازم هست اما گرفتن تعهد وبندهای غیر ضروری داخل برگه باعث مکدر شده وناراحتی این سرمایه های عزیز وطن میشود که حق دارند وکسی که برای حفاظت از کشورش جانش را اهدا کرده مطمئن باشید که حافظ تشک وویلچرش هم هست نیازی به گرفتن تعهد نیست لطفا قدر این یادگاران سرفراز را بدانیم شما بیشتر از ما درجریان هستید روزی نیست که یکی از این غیورمردان عروج نکنند پس مواظب باشیم دلشان را نشکنیم که شاید فرصت جبران نباشد ما جانبازان زیر25درصد وقتی صبر واستقامت این عزیزان را میبینیم درد ها خود را فراموش میکنیم با ارزوی سلامتی برای کلیه همرزمان خوبم سایه مقام معظم رهبری مستدام امین
اگر از همه اموال کشور اينطوري حفاظت ميکردند چه خوب بود ... نه اينکه از جانبازي که همه داشته هايش را به کشور و ملتش اهدا کرده است اينگونه سخت گيري کنند .... چرا يک جانباز نخاعي نبايد تامين کامل باشد که خود بنياد بفکرهاي نامربوط بيافتد ... خجالت چيزي خوبي است ....
گفتن بیا تشک بگیر حالا که خواندم نمیخام ما را رها کنید دراین رنج بی حساب شما میدانید نخاعی یعنی چه 35 سال افتخار همراهی خدا مارا بکشد که هم ما از عذاب راحت وشما بیشتر پای کولر به گپ مشغول نظارت بر کارکارمندان بنیاد هست بیاینذ درمان مارا اشتغال مارا انزوای مارا تفریح مازا بززسی کنندبندگی ماامربه صبوری میکند نه عملکرد مزیض داری
برادر عسکری
خیلی عالی بود. کاش تیتر رساتری برای مطلب انتخاب می کردید.مطلب مایه های شبه طنز دارد مثلا خوب بود تیتر بزنید: جانبازان در صف امضای قرارداد ترکمانچای!
امیدوارم خداوند خائنین به خون شهیدان و جاتنبازان را درهمین دنیا به سزای عمل ننگینشان برساند. تا ما زنده هستیم این سزا را ببینیم.
دکتر عباسپور با اخلاق خوب و رفتار باادبانه نمی شود از پس همکاران و کارشناسانتان و حتی کارمندانتان بر بیایید. لطفا کمی مدیریت داشته باشید.
اگر رسیدگی نشود آه و نفرین ما گریبان شما را خواهدگرفت. شما مسئول هستید!
بنام خداوباسلام.چرا مسئول محترم ایثارگران سپاه جواب و پاسخ ما را نمی دهند منتظر تماس از طرف مسئولین هستم .باتشکر ابوالحسنی
رزمنده معسر .. دندانم مصنوعی است لثه هایم مشکل دارد احتیاج به دندانپزشکی دارم .غذا خوردن برایم عذاب الیم است.در محاصره مشکلات هستم مسولین مشکل مرا رفع فرمایند
سلام علیکم.
آنقدرمماشات کردیم که هر بلایی که مدیران و متولیان بنیاد میخواهند برسرما میآورند!
آخر ما راچه شده است که عدهای از خناسان روزگار و مدیران بی درد نشسته اند و برای ما تصمیم گیری میکنند.آنهم تصیم هایی به این مضحکی و غلط.
جانبازان نخاعی از خودشان اراده ای نشان بدهند و بدور از این روحیه لطیفو ایثارگرانه شان کاری را ترتیب بدهند تا دست در دست هم لااقل از تحقیر جانبازیمان جلوگیری کنیم.
خیلی دیرشده. هرچه زودتر اقدام نماییدو نماییم.
با تشکراز فاش نیوز و نویسنده محترم گزارش.
واقعا متاثرشدم خدا نگذرد که اینطور با سرمایه های واقعی این مملکت رفتار می کنند.دلم سوخت واقعا/ازاینکه می بینم وضع رسیدگی به جانبازان و مجروحان روز بروز کم و کمتر میشود و هیچکس هم نیست که پیگیر موضوع باشد.
من سعی کردم درغالب نامه ای این مطلب و مشکلاتی که جدیدا بیشتر از گذشته شده را به اطلاع دفتر حضرت آقابرسانم. فقط ایشان است که امید ما ایثارگران میباشند
تاسف و یاز هم تاسف از این رنج نامه ......آیا مسولین بنیاد به وصایای امام در مورد جانیازان و شهیدان زنده این نظام اینگونه عمل میکنند......ای وای برشما که با جانبازان این مملکت اینگونه رفتار میکنید ..آرامش و امینت امروز ما و مسئولین مرهون رشادت های این عزیزان است ....چگونه میخواهید پاسخگویی این همه بی محبتی باشید ...
سلام » برای یک تشک اینقدر سخت گیری اما برای این همه غارت و چپاول بی خیالی . خدوندا ای الرحم الراحمین ظلم و ستم تا به کی تا به کجا . خدا یا هرچه زودتر فرج آقامون ولی عصر (عج) را برسان و زمین را از وجود این دزدان بیت المال پاکسازی کن (آمین یا رب العالمین) متن زیرا بخوانید و قضاوت کنید ای کسانیکه این کار را با جانباز قطع نخاعی کردید . واقعا شرم برشما باد.
سیاهه تخلفات بنیاد شهید از زبان کمیته تحقیق

امیر خجسته در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری با رسانه ها، آخرین جزییات پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را تشریح کرد.

سیاهه تخلفات بنیاد شهید از زبان کمیته تحقیق

امیر خجسته در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری با رسانه ها، آخرین جزییات پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را تشریح کرد.

وی موارد تخلفات را که با تحقیق و تفحص کمیته مجلس معلوم شده است را فهرست وار به این شرح برشمرده است:
▪️نگذاشتند تحقیق و تفحص در آن مجلس به نتیجه برسد اما بسیاری از اموالی که غارت شده بود برگرداندیم.

خجسته در ادامه با بیان اینکه در سه سال اخیر ۴۵ نفر برای تحقیق و تفحص کار کرده‌اند، گفت: ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان پولی نیست که برای تحقیق و تفحص هزینه کرده ایم، در عوض صدها میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.

▪️ کلاه برداری از صرافی بانک دی در دوبی به مبلغ ۴۳۳ میلیون درهم توسط شرکت فرخناز تجارت کیش یکی از این تخلفات بوده است که با پیگیری هیئت تحقیق و تفحص و برآوردی که از سود و خسارت داشتیم، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است...
با سلام به همه جانبازان و همرزمان عزيز. با اين رسيدهاييكه براى يك تشك دريافت ميكنند. كاملاً مشخصه كه يك جاى كار ميلنگد. نه به اينكه تشك را درب منزل جانباز خودشان ميارند تحويل ميدهند. نه با اينكه اينهمه امضاء و رسيد از جانباز ميگيرن؟ تمام اين دزديها و حقكشيهارا مديران كردند. حالا كه گندش درامده. عوض اينكه از مديران شروع كنند. سخت بگيرند. از جانبازان كه حقشون در اين سالها خورده شده. رسيد ميگيرن؟ بقيه مسايل را اقا يوسف عزيز جانباز 70% كاملاً توضيح دادند. و در اخر اين تشك كه حق صددرصد جانبازان است. حالا اگر بخاطر مشكلات مادى ان تشك را هم بر فرض مثال بفروشد. حق خودش است به كسى ربطى ندارد؟ اخه كدوم ادم عاقل مياد. تشكيكه باعث ميشود زخم بستر نگيرد را بفروشد؟ اين مديران فكر ميكنند كه همه مثل خودشان شيشه خورده دارند؟
اینجانب امیرفرج زاده حسن رودی بازنشسته اعصاب وروان نیروی هوافضای سپاه هستم ؛ حقوق اینجانب با بازنشستگانی که هم درجه وهم شرایط من هستند بسیار کمتراست وتخصص برایم نزدند در فیش حقوقیم که حقوقم بیشترشود : اخرین درجم هم اعمال نکرده اند : اینجانب 2بار ازدواج ناموفق داشته ام که منجر به طلاق شدند : دار وندار زندگیم که وامی بود که ازسپاه گرفتم به عنوان مهریه به همسرم پرداخت نمودم : ای وامها که گرفتم ، خالص دریافتیم رو به 550 هزار تومان رسانده ^ به خاطر شرایط پیش امده نتوانستم خانه بخرم . هم اکنون با دختر8 ساله ام به نام فاطمه زهرا در یک خانه استیجاری زندگی میکنم : بشدت دچار افسردگی شده ام واعصاب وروانم شدیدا به هم ریخته است : به خداوندی خدا حتی خوراک وغذا خودم ودخترم که به تنهایی باهم زندگی میکنیم را از مادرم دریافت میکنم : شما مسول ایثارگران سپاه را به خدا قسم میدهم مکاتبه ای با فرماندهی کل سپاه داشته باشید راجع به من : یا هر کاری که میتوانید خودتان انجام دهید ؛ را انجام بدهید ؛ به خدا روز ب روز فشار مالیم بیشتر میشود و بیشتر به مردم مقروض میشوم : لطفا خواهشن کمک کنید ؛ دیگرطاقت ای زندگی را ندارم : والسلام
وااسفا ازاین همه ظلم و اجحاف.
به امیدخدا بساط این ظلم و جور بزودی از بنیاد با ریشه کنی مسئولین خائن بنیاد برچیده خواهدشد.
گویا فعلا برای ما فریادرسی نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج
باسلام به همه جانبازان معزز مخصوصا ضایعه نخاعیها عزیزان چند امضا کردن که ناراحتی نداره بیایید یه ویلچر بیست سال کارتان را بما بدین وهزارامضا بگیرید ایا یک معلول تو زندگیش حقش نیست یه ویلجر بیست سال کار یه جانباز داشته باشه۰خیلی دلم میخواد در مورد مشکلات معلولان با یک جانبازعزیز هم صحبت بشم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi